Jeg er nok bare ikke enig i din betragtning. Og ja, det kan godt være jeg har været uheldig, men når jeg taler med mine veninder, så er de åbenbart også uheldige. Jeg synes bare det er utroligt, at så mange er uheldige. Så ja, måske generaliserer jeg, men det er da påfaldende...
Men har du taget samme snak med dine veninders mænd?
Jeg kan også sagtens have perioder, hvor jeg oplever jeg laver ALT, spørger du min mand vil han sige, at han laver ALT. Og vi har nok begge to ret til en hvis grad, for jeg laver ALT det jeg oplever som vigtigt, og han ikke tænker over og derfor ikke oplever som noget han ikke laver og omvendt.
Min kære mand tog væk i 3 måneder pga arbejde og pludselig så jeg alt det han gjorde, for nu blev det ligesom ikke gjort, fx er han den der lige henter et barn, går ned og henter den liter mælk vi havde glemt at købe, den der satte i opvaskemaskinen og kun stable så alt kunne være der osv. Jeg kunne da godt selv det hele, men hvor var det dog rart da han var hjemme igen.
Jeg er projektlederen her hjemme og det dræner og gør jeg en gang imellem får opløsning og råber lidt - især om jeg laver ALT. Men det gør jeg jo ikke, men jeg oplever jeg har ALT ansvaret for logistikken, men det er jo mig der har behov for den kontrol. Børnene skulle jo nok komme til fodbold, garden og teater også selvom projektlederen holdt ferie. Og hvad så hvis de ikke lige blev stimuleret, men fik lov til 2 timers skærm en lørdag, og hvad så hvis menuen var pasta med kødsauce og der ikke var noget grønt. Og hvad så hvis.....
Vi kan ikke bede et andet menneske om at være projektleder på vores projekt. Måske var det der skulle ud af fryseren ikke så vigtigt for din mand, måske tænkte han rugbrødsmader var okay..Måske var det ikke vigtigt for min mand, at vi huskede bøger til læsning på ferien, men han huskede badehåndklæderne for det var vigtigt for ham, eller neglesaksen hvor jeg huskede plaster, og ikke overvejede neglesaksen.
Ja vi laver ALT, for vi laver ALT det vi finder vigtigt og ser ikke det vores partner gør. Drop listerne med mindre de kun indeholder madlavning, rengøring hente, bringe. Sæt pris på, at I er forskellige og prøv at bemærk de ting partneren gør, for med mindre han sidder bag en skærm eller er ude af huset hele dagen, så laver han jo nok noget- kunne jo være han var fantastisk til et gribe en bold og spille fodbold med børnene. Jeg hørte en gang en sige, at det var vildt hårdt at få sin kone hjem - ja hjemmet flød med legetøj, men hvorfor skulle det første hun sagde være: har du ikke ryddet op. Hvorfor var det første ikke: har I hygget? Jeg er så manden i den historie og jeg hader det, hader at blive mødt at det negative frem for det gode. Og jeg har lært at selv bemærke alt det fantastiske min mand gør som mand og som far frem for alt det han ikke gør. Og har nu set, Jeps han laver faktisk rigtig meget (måske endda mere end mig schyyy)