Skulle jeg have hentet ham?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2018

Anonym

Carina:-) skriver:

Den her tråd handler ikke om  hvorvidt folk må debattere eller ej.

Sikke tidligt du går i seng....

Og hvor har jeg skrevet det?? 

Ja, jeg er en pisse bitter højgravid der ikke kan meget, så alternativet er ikke rigtig til andet. Bare jeg kunne sove �� 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2018

Anonym

Den her tråd handler ikke om  hvorvidt folk må debattere eller ej.

Sikke tidligt du går i seng....

Jeg skrev jo egentlig bare, at TS gerne ville vide om hun skulle have hentet ham og om han havde taget skade? 

Så synes måske ikke præcis denne debat handlede så meget om det der blev skrevet om. Hvert fald ikke for at svare TS. Så det udenfor emnet; men jeg har ingen steder skrevet min opgave er at bestemme over andre. Tænker bare de enkelte tråde med spørgsmål handler om at hjælpe den TS der skriver? 

Anmeld Citér

25. juli 2018

Loa

grinny skriver:

Fordi jeg læser det som, om at barnet er utryg og min datter skal ikke være utryg et andet sted.

Det er et tydeligt tegn på, at hun savner sin mor og far som er primære omsorgsperson. 

Jeg har aldrig forstået pointen med at “de skal lære det” - jeg vil sgu heller ikke tvinges til at sove et sted hvor jeg er utryg ergo skal min datter heller ikke. 

Jeg ved godt at der er andre familier, andre situationer osv., og kan derfor kan skrive hvordan det ville foregå her 

Og det med at hun så ikke får tætte relationer fordi hun ikke sover ude synes jeg er helt forkert! Aya ELSKER sine bedste forældre og ser dem flere gange om ugen 

Hvad ville du gøre i en situation hvor du afleverer din datter i institution og du skal på arbejde, hun græder og siger du ikke må gå?

Jeg tager ikke stilling til om det ene eller andet er rigtigt. Jeg er bare nysgerrig.

Anmeld Citér

25. juli 2018

Loa

2 overnatninger er meget for en 2 årig.

Jeg synes ikke det lyder som en god oplevelse for den lille fyr og jeg ville have henter Allerede om eftermiddagen hvor han spørger tit efter dig.

Børn behøver ikke lære at savne i min verden .

Måske jeg er pylret i nogen s øjne men jeg er ikke fan af et børn skal hærdes osv .

Så dine børn skal aldrig være i institution, skole, koloni eller lign. hvis bare de udtrykker at de savner deres mor og far når de er afsted?

Anmeld Citér

25. juli 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Betyder det hun kan sove der? 

Fordi det er virkelig skidt, hvis hun ikke kan? TS’ barn er under tre, Grinnys vist ikke engang to. Hvor i de udviklingspsykologiske bibler er det nu, der står, at så små børn død og pine SKAL sove hos andre end forældrene? Jeg er aldrig stødt på den lovmæssighed og synes ærligt talt, det er dybt fjollet at gå sådan op i. Hvis du er den anonyme, der er pædagog, så MÅ du da eje lidt proportionssans i forhold til, hvad der har relevant og stor betydning for og i et lille barns liv. 

Jeg har haft elever i 9. klasse - ganske få - som ikke kunne klare at sove ude. Dér har vi noget, jeg finder problematisk. 

Anmeld Citér

25. juli 2018

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Fordi det er virkelig skidt, hvis hun ikke kan? TS’ barn er under tre, Grinnys vist ikke engang to. Hvor i de udviklingspsykologiske bibler er det nu, der står, at så små børn død og pine SKAL sove hos andre end forældrene? Jeg er aldrig stødt på den lovmæssighed og synes ærligt talt, det er dybt fjollet at gå sådan op i. Hvis du er den anonyme, der er pædagog, så MÅ du da eje lidt proportionssans i forhold til, hvad der har relevant og stor betydning for og i et lille barns liv. 

Jeg har haft elever i 9. klasse - ganske få - som ikke kunne klare at sove ude. Dér har vi noget, jeg finder problematisk. 

Haha. Jeg har ikke en professionel forstand på det, udover jeg selv er mor og gravid og måske er knap så pylret, men heller aldrig har prøvet en lignende situation. Jeg stemmede bare i, med pædagogen  jeg var enig. Så det må du spørge hende/ham om. 

Anmeld Citér

25. juli 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Loa skriver:

Så dine børn skal aldrig være i institution, skole, koloni eller lign. hvis bare de udtrykker at de savner deres mor og far når de er afsted?

Pointen er vel, at de ikke behøver lære det bare for at lære det. At der ikke er grund til at lade dem overnatte ude som så små udelukkende for at “gøre dem klar” til det. Afleverer man dem i institution, er der et formål og en nødvendighed i det, men at overdrage dem til overnatning hos andre udelukkende for “læringens” skyld, kan jeg ikke se tvingende nødvendighed i. Og mine kom vel at mærke hos overnatning hos andre som et-årige, men det var altså ikke med henblik på at vænne dem til det. Blot belejligt. 

Anmeld Citér

25. juli 2018

Anonym

Jeg arbejder forresten i en bager 

Anmeld Citér

25. juli 2018

Anonym

Pointen er vel, at de ikke behøver lære det bare for at lære det. At der ikke er grund til at lade dem overnatte ude som så små udelukkende for at “gøre dem klar” til det. Afleverer man dem i institution, er der et formål og en nødvendighed i det, men at overdrage dem til overnatning hos andre udelukkende for “læringens” skyld, kan jeg ikke se tvingende nødvendighed i. Og mine kom vel at mærke hos overnatning hos andre som et-årige, men det var altså ikke med henblik på at vænne dem til det. Blot belejligt. 

Tror altså de fleste får passet deres børn fordi de skal noget  og ikke bare for at de skal lære det. Men det skader jo ikke de gør. hilsen bageren. 

Anmeld Citér

25. juli 2018

grinny

Loa skriver:

Hvad ville du gøre i en situation hvor du afleverer din datter i institution og du skal på arbejde, hun græder og siger du ikke må gå?

Jeg tager ikke stilling til om det ene eller andet er rigtigt. Jeg er bare nysgerrig.

Det er blandt andet en af grundende til, at jeg har valgt at tage mit studie som selvstudie så jeg kunne bruge alt den tid jeg havde til at køre hende ind og det er heldigvis gået helt perfekt og hun har aldrig grædt ved aflevering 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.