Nogen gange skal man huske det med sten og glashus. Du siger der er en dårlig tone, men bringer samtidig selv en om ikke andet lidt nedladende og jeg ved bedre tone ind i tråden fx ved at pointere, at en der mener anderledes end dig så tydeligt er studerende... Eller ved at sige det er noget vås andre skriver.
Ja vi lever og er forældre i et samfund, hvor både mor og far som oftest begge arbejdet og det er derfor som oftest nødvendigt, at have sit barn i en pasningsordning med mindre man prioriterer og tilrettelægger sit arbejdsliv og familieliv anderledes end normen. Det er dog ikke med mindre begge arbejder i en form for døgn nødvendigt, ar ens barn overnatter hos fx bedsteforældre med mindre forældrene har fx en kæresteaften/nat eller noget a la.
Og nej jeg er ikke studerende, jeg er 44 år, mor til 3 (4), hvor den ældste er 15 og den yngste lige fyldt 8. Jeg har fuldtidsarbejde (og erkendt studere lidt ved siden af), jeg har også en (faktisk to) uddannelser inden for det pædagogiske felt og vi har ikke haft behov for at vores børn skulle passes om natten hvor det var nødvendigt (har vel egentlig kun været ved fødsler og død), men på til flere gange fordi vi har ønsket fx at tage alene til Athen en weekend og deltage og arbejde på Roskilde festival. De har dog aldrig alle 3 sovet ude, for mormor har ikke plads så hun overnatter hos os. Og ingen af dem har sovet ude alene før de blev 3 år (med den ældste vist endda ældre). Hvorfor, fordi vi ikke har haft behov.
Er vi så bedre forældre? Absolut ikke, det er bare vores måde at bedrive familie på, og det er hverken vås eller forkert for hvis nu vi dør. Helt på samme måde som det ikke er vås eller forkert, hvis man måske pga arbejde eller andre behov har sit barn til overnatning fra før de bliver 1 år og regelmæssigt. Det er bare forskelligt.... Og handler lige før at understrege hverken om at være studerende eller arbejdende....
Og til ts, når du først fik den viden efter han var faldet k søvn så tænker jeg det bedste er at vente med at hente, men være parat skulle han vågne midt om natten. Og nej han har ikke taget skade....
Vil gerne lige sige, at hun selv havde skrevet hun var studerende. Det var ikke noget jeg på en nedladende måde gættede på. 
Jeg har altid haft dagarbejde (min mand nat). Men jeg var alligevel tvunget på koloni to døgn, hvor jeg ikke kunne blive fritaget. Så på trods af vi aldrig troede det ville blive aktuelt, så blev det det desværre alligevel. At vi intet valg havde. Vi kunne ikke få fri.
Men som sagt, så gætter jeg ikke på folk er studerende. Men det skrev hun selv hun var i en besked og derfor har jeg tænkt det kunne være en fordel i deres situation.
Jeg har aldrig selv fået passet mit barn, uden en grund. Har få gange fordi vi skulle noget vi godt kunne have takket nej til, men kun fordi jeg havde gode erfaringer med det var gået godt og kun en enkelt nat. Så mit barn kommer altså ikke hverken regelmæssigt eller noget på overnattende besøg.
Jeg synes ærligt også at det er lidt noget vås, hvis man tænker man som forældre er de eneste der er vigtige i et barns liv. Børn har brug for sociale relationer. Tætte relationer udover far og mor. Sekundære relationer. Af den grund, at vi er tvunget til at vores børn skal ud, fordi samfundet er som det er. Har begrundet den kommentar; som igen ikke var for at kommentere på hende som hverken mor eller som et personligt angreb, udelukkende på, at det var noget mennesker havde opfundet osv.
Og ja, indrømmer gerne ordet vås kunne have været pænere skrevet. Det beklager jeg (til dig jeg skrev det til). Eller at jeg måske synes det var noget pjat eller jeg ikke var enig. Men det kom lidt hårdt ud. Har prøvet at forklare det ikke var et personligt angreb, udelukkende din kommentar jeg kommenterede på. Synes dog slet ikke jeg er så hård i tonen, som mange af de efterfølgende beskeder og er egentlig ked af, at blive nævnt i en negativt sammenhæng, fordi en anden har grebet tråden og kommenteret på hende jeg skrev tils svar. For synes faktisk ikke hende som var enig med mig, skrev tingene på en pæn måde og kan se én troede det hele kom fra samme person.