Skulle jeg have hentet ham?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2018

grinny

Anonym skriver:

Sikke noget vås! Jeg er pædagog og ja, de har brug for stærke primære omsorgspersoner, men de har fandeme også brug for andre sociale og tætte relationer, for at kunne fungere i et samfund hvor både mænd og kvinder skal arbejde. Hvad hvis dig og din mand dør i en ulykke, så har dine børn ingen andre tætte omsorgspersoner. 

Så fordi jeg ikke tvinger min datter til at sove ude kan hun ikke få andre tætte relationer? Det er da i hvert fald noget vås! 

Min datter forguder både mormor/morfar som farfar men så længe hendes behov ikke er at sove ude skal hun da ikke? Hvis barnet græder er barnet utryg og så skal et barn da ikke tvinges til at blive i den utrygge situation! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2018

grinny

BAE skriver:

Ud fra det her, hvorfor ville du hente din datter ca.12-14 timer før, du alligevel ville hente? (Hvor barnet sover det meste af tiden og ikke har grædt sig selv i søvn eller været utrøstelig?) jeg er bare nysgerrig

Fordi jeg læser det som, om at barnet er utryg og min datter skal ikke være utryg et andet sted.

Det er et tydeligt tegn på, at hun savner sin mor og far som er primære omsorgsperson. 

Jeg har aldrig forstået pointen med at “de skal lære det” - jeg vil sgu heller ikke tvinges til at sove et sted hvor jeg er utryg ergo skal min datter heller ikke. 

Jeg ved godt at der er andre familier, andre situationer osv., og kan derfor kan skrive hvordan det ville foregå her 

Og det med at hun så ikke får tætte relationer fordi hun ikke sover ude synes jeg er helt forkert! Aya ELSKER sine bedste forældre og ser dem flere gange om ugen 

Anmeld Citér

25. juli 2018

Soonmom

Jo, han lære der også er andre der passer på ham! Måske ikke så meget af savnet i sig selv endnu, andet end mor kommer tilbage uanset hvad også selvom det tager tid. 

Hvad er det præcis du mener at han lære ved at være hos bedstemor og gerne ville hjem? 

Hvis ts sagtens kunne hente ham forstår jeg slet ikke at ts ikke bare gjorde det, det skal vel være hyggeligt og rart at være hos bedstemor 

Barnet går i institution og lære jo der at "savne" hvis I mener der er læring i det - det mener jeg stadig ikke der er når han er så lille

Anmeld Citér

25. juli 2018

Anonym

Mom skriver:

Når der først er ringet efter barnet er faldet i søvn, så nej så skal man ikke hente, der er jo ro på.

Var der derimod blevet ringet imens der var "uro", så havde jeg personligt hentet. Ens barn tager ikke skade, men jeg som forældre vil ikke lade mit barn sove er sted hvor det dybest set måske er utrygt eller oplever al for slem hjemve.

Det er jo altid en smagssag, og det ene er ikke mere rigtigt end det andet.

Men mine børn bliver hentet hjem, hvis det er muligt ( der kan jo være situationer hvor det ikke kan lade sig gøre), hvis de beder om det. Idag kan de snildt overnatte (en del nætter) hos familie, så i min optik ødelægger man ikke deres sociale eller omsorgsnære relationer ved at hente dem, når de har hjemve, i min optik skaber man trygge børn, som gerne vil prøve at overnatte forskellige steder fordi de ved at de altid kan blive hentet hjem hvis de ikke vil alligevel.

Men det er jo ikke altid de kan det. Måske det bare ikke kan lade sig gøre. Måske er man på arbejdsrejse eller andre ting, hvor det ikke kan gå. 

Anmeld Citér

25. juli 2018

Anonym

Soonmom skriver:

Hvad er det præcis du mener at han lære ved at være hos bedstemor og gerne ville hjem? 

Hvis ts sagtens kunne hente ham forstår jeg slet ikke at ts ikke bare gjorde det, det skal vel være hyggeligt og rart at være hos bedstemor 

Barnet går i institution og lære jo der at "savne" hvis I mener der er læring i det - det mener jeg stadig ikke der er når han er så lille

Han SOV da hun fik besked! Så ja, hun kunne sagtens hente, men hvorfor fanden skulle hun det, når barnet alligevel ikke blev hentet i den utrygge situation, som mor ikk kendte til???

Anmeld Citér

25. juli 2018

Anonym

grinny skriver:

Så fordi jeg ikke tvinger min datter til at sove ude kan hun ikke få andre tætte relationer? Det er da i hvert fald noget vås! 

Min datter forguder både mormor/morfar som farfar men så længe hendes behov ikke er at sove ude skal hun da ikke? Hvis barnet græder er barnet utryg og så skal et barn da ikke tvinges til at blive i den utrygge situation! 

Jo, men ingen hun er tryg ved at sove hos. Ergo, hvis i dør i en ulykke (Gud forbyde det), så har hun ingen hun er så tæt med, at det er trygt at sove der, men der er hun TVUNGET. 

Anmeld Citér

25. juli 2018

grinny

Anonym skriver:

Jo, men ingen hun er tryg ved at sove hos. Ergo, hvis i dør i en ulykke (Gud forbyde det), så har hun ingen hun er så tæt med, at det er trygt at sove der, men der er hun TVUNGET. 

Hvor ved du fra om hun er tryg ved at sove ved mormor og morfar? Hun kan da have så godt et forhold til dem at det aldrig bliver i et problem netop fordi hun kun har oplevet tryghed sammen med dem? 

Og ja skulle det så ske at vi begge dør i en ulykke så går det jo hen og bliver en helt anden situation end den TS skriver om her så det har jeg svært ved at sammenligne og så ville sorg og savn nok være noget helt andet

Anmeld Citér

25. juli 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Men det er jo ikke altid de kan det. Måske det bare ikke kan lade sig gøre. Måske er man på arbejdsrejse eller andre ting, hvor det ikke kan gå. 

Hvis du læser mit indlæg, så skriver jeg netop at det ikke er altid man kan hente

Anmeld Citér

25. juli 2018

Soonmom

Anonym skriver:

Han SOV da hun fik besked! Så ja, hun kunne sagtens hente, men hvorfor fanden skulle hun det, når barnet alligevel ikke blev hentet i den utrygge situation, som mor ikk kendte til???

Okay, jeg synes ikke jeg kan se nogle steder at hun først fik besked, da han sov, så kunne hun selvfølgelig  ikke gøre noget, men så ville jeg tage en alvorsnak med mormor omkring at hun burde have givet besked så ts kunne have hentet

Anmeld Citér

25. juli 2018

Carina:-)

2 overnatninger er meget for en 2 årig.

Jeg synes ikke det lyder som en god oplevelse for den lille fyr og jeg ville have henter Allerede om eftermiddagen hvor han spørger tit efter dig.

Børn behøver ikke lære at savne i min verden .

Måske jeg er pylret i nogen s øjne men jeg er ikke fan af et børn skal hærdes osv .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.