Skulle jeg have hentet ham?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.079 visninger
73 svar
94 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. juli 2018

Anonym trådstarter

Hej! Mit spørgsmål omhandler min søn på 2,8 år. Generelt bliver han passet ret sjældent hvis man ser bort fra at han er i dagpleje til hverdag. Han er indimellem nogle timer hos mormor om eftermiddagen men ellers har han kun sovet hos mormor 3 gange af en enkelt nats varighed. Mormor er han 200% tryg ved og ser hende 3-4 gange i ugen, han knuselsker hende og vi kommer ofte hjemme hos hende. I denne weekend er vi flyttet og min søn og hans storebror er så blevet passet hos mormor. 2 hele døgn. Fra mandag kl 10 til i morgen onsdag kl 10. Førte dag gik fint- han spurgte efter mig mange gange men ikke noget der bundede dybt eller var ked af det eller noget. Putning gik også fint. På 2. Dagen, idag var han også glad men om eftermiddagen spurgte han meget efter mig. Ikke ulykkelig men han ville gerne hjem. Kunne dog nemt afledes med leg osv. Da han skulle puttes blev han dog rigtig ked af det og sagde jeg vil sove ved mor eigtig mange gange hvor mormor måtte ligge hos ham- der kom ro på og han faldt trygt i søvn- græd sig ikke i søvn.
Mit spørgsmål er så: burde han have været hentet hjem? Kan det skade ham på længere sigt? Jeg ville gerne at han lærer at det er ok at savne og sove ude, og dem han er ved nok skal passe på ham- det er dog kun mormor der får lov endnu. Så ja, har brug for at vide om han kan have taget skade, skulle vi have grebet det anderledes an?
Som i måske kan fornemme have han storebror med- det tænker jeg også giver lidt tryghed. ☺️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2018

Anonym

jeg synes i gør det rigtig. han kommer jo snart hjem. selvfølgelig er han liĺle må. det er jo også nyt. så det skal bare li vende sig til. han spørger for at være sikker på at I måske også har det godt. er det 3 dage de er ved mormor ? 

Anmeld Citér

24. juli 2018

Anonym

Altså nu har jeg en søn på 2,5, som er blevet passet mange gange af mormor og få gange af farmor. Han har to gange sovet væk i to døgn, ellers kun en nat. Han har aldrig grædt over det. Så har ikke prøvet et barn med hjemve som sådan, selvom han snakker om os når han er ude.

Men.... Nej! Det er sundt for dine børn at få tætte relationer med andre end mor (og far). Det er en gave og de bliver kun gladere for at have de tætte relationer senere hen. Om han har taget skade? Nej! Slet ikke. Så skrøbelige er børn heller ikke. Du har ikke efterladt ham hos en fremmede hvor han var mega utryg og hvor han har grædt sig selv i søvn. Børn må gerne savne, det tager de ikke skade af. Han finder ud af imorgen, at du kom og hentede dem og så har han lært det. Mor kan godt være væk lidt længere tid, men hun kommer altid tilbage og henter mig. Man kan ikke altid være der lige når de savner en, men man kan fortælle dem hvor meget de var savnet og mor havde glædt sig meget til at hente dem.  Han faldt ikke ulykkelig i søvn. Han græd. Børn må gerne græde. Det tager de ikke skade af, med mindre de ikke møder en tryg og hjælpende hånd. Det gjorde han heldigvis. Så lad du vær at være så hård ved dig selv. 

Bare fordi Danmark er blevet sådan et helsemor, økologi og ifavnsk dømmende samfund, som de færreste kan leve op til, så må man tænke på hvordan det var da vi var børn, før alle de meninger og holdninger og fordømmelser fra andre, som kun kan få mødre til at føle de fejler, så har vi fleste haft en fantastisk barndom, hvor vi også savnede vores forældre engang imellem, men vi fejler ikke noget. Dengang brugte man det der kaldes den sunde fornuft. Nu læser vi stolpe op og ned om alle de ting vi kan fejle med. Vi har ingen chance for at efterleve det hele desværre. 

Anmeld Citér

24. juli 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nej I skulle ikke have hentet ham og han tager ikke skade. Det er helt okay han savner dig og så kom han jo hjem dagen efter 

Anmeld Citér

24. juli 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej! Mit spørgsmål omhandler min søn på 2,8 år. Generelt bliver han passet ret sjældent hvis man ser bort fra at han er i dagpleje til hverdag. Han er indimellem nogle timer hos mormor om eftermiddagen men ellers har han kun sovet hos mormor 3 gange af en enkelt nats varighed. Mormor er han 200% tryg ved og ser hende 3-4 gange i ugen, han knuselsker hende og vi kommer ofte hjemme hos hende. I denne weekend er vi flyttet og min søn og hans storebror er så blevet passet hos mormor. 2 hele døgn. Fra mandag kl 10 til i morgen onsdag kl 10. Førte dag gik fint- han spurgte efter mig mange gange men ikke noget der bundede dybt eller var ked af det eller noget. Putning gik også fint. På 2. Dagen, idag var han også glad men om eftermiddagen spurgte han meget efter mig. Ikke ulykkelig men han ville gerne hjem. Kunne dog nemt afledes med leg osv. Da han skulle puttes blev han dog rigtig ked af det og sagde jeg vil sove ved mor eigtig mange gange hvor mormor måtte ligge hos ham- der kom ro på og han faldt trygt i søvn- græd sig ikke i søvn.
Mit spørgsmål er så: burde han have været hentet hjem? Kan det skade ham på længere sigt? Jeg ville gerne at han lærer at det er ok at savne og sove ude, og dem han er ved nok skal passe på ham- det er dog kun mormor der får lov endnu. Så ja, har brug for at vide om han kan have taget skade, skulle vi have grebet det anderledes an?
Som i måske kan fornemme have han storebror med- det tænker jeg også giver lidt tryghed. ☺️

Nej, han tager ikke skade. 

Ja han savnede dig, lidt trist, men Mormor kunne jo godt trøste ham, og han faldt i søvn, og I henter ham i morgen.

Hvis han havde været utrøstelig, ja så havde jeg hentet ham, men ikke af det der.

mormor kan godt bruges, og det er skønt. 

Børn må gerne savne.

Anmeld Citér

25. juli 2018

grinny

Nej han har helt sikkert ikke taget skade men ja, jeg havde hentet hjem hvis det var min datter.

Jeg tror ikke på at børn har brug for at “lære” at sove ude og blive trygge ved andre - børn skal egentlig bare være trygge ved deres primære omsorgspersoner det andet er ikke deres behov men et behov vi menensker gennem tiden har skabt.

Men som sagt, han har ikke taget skade og du skal ikke banke dig selv i hovedet over det, og i morgen når du henter ham må han bare have nogle ekstra krammere 

Anmeld Citér

25. juli 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
grinny skriver:

Nej han har helt sikkert ikke taget skade men ja, jeg havde hentet hjem hvis det var min datter.

Jeg tror ikke på at børn har brug for at “lære” at sove ude og blive trygge ved andre - børn skal egentlig bare være trygge ved deres primære omsorgspersoner det andet er ikke deres behov men et behov vi menensker gennem tiden har skabt.

Men som sagt, han har ikke taget skade og du skal ikke banke dig selv i hovedet over det, og i morgen når du henter ham må han bare have nogle ekstra krammere 

Ud fra det her, hvorfor ville du hente din datter ca.12-14 timer før, du alligevel ville hente? (Hvor barnet sover det meste af tiden og ikke har grædt sig selv i søvn eller været utrøstelig?) jeg er bare nysgerrig

Anmeld Citér

25. juli 2018

Soonmom

Nej han har ikke taget skade, men jeg havde helt sikkert hente hvis det var min søn der gerne ville hjem, han er så lille så han lære intet af "at savne" så kan slet ikke se den dybere menning med ikke at hente, specielt når det ikke lyder til at have været et problem at hente ham

Anmeld Citér

25. juli 2018

MKBP

Profilbillede for MKBP

Ber I vuggestuen/dagplejen/bhv’en om at ringe, hvis barnet savner/bliver ked af det ?? - og har I mulighed for at hente ?? 

Jeg havde ikke hentet - tænker mormor havde fuldstændig kontrol over situationen...- havde han været syg, havde det været en anden snak !

Helt ærligt så synes jeg det er ren pyller at ville hente - og oveni det, tro at det kan ha’ skadet ham...- ro på !! (Ja - jeg ved jeg får hug nu  - men tænker jeg kan klare det )

//Mette

Anmeld Citér

25. juli 2018

CKJ

Profilbillede for CKJ
MKBP skriver:

Ber I vuggestuen/dagplejen/bhv’en om at ringe, hvis barnet savner/bliver ked af det ?? - og har I mulighed for at hente ?? 

Jeg havde ikke hentet - tænker mormor havde fuldstændig kontrol over situationen...- havde han været syg, havde det været en anden snak !

Helt ærligt så synes jeg det er ren pyller at ville hente - og oveni det, tro at det kan ha’ skadet ham...- ro på !! (Ja - jeg ved jeg får hug nu  - men tænker jeg kan klare det )

//Mette

Man må godt være pukler og bekymre sig 

men han har, naturligvis, ikke taget skade . Han har savner sin mor, og gensynet bliver fabelagtigt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.