Mor og meget mere skriver:
Jeg synes, du skal læse hele tråden, i stedet for at jeg skriver et resumé. Nogen synes, man ikke kan være bekendt ikke at vænne sit barn til overnatning hos andre.
Bare lige så du ved det (jeg er en af dem du mener der mener man ikke kan være bekendt ikke at vænne sit barn til at blive passet), men du putter SÅ mange ord i munden på andre! Hvem fanden har skrevet det? At man ikke kan være det bekendt?
Jeg har ALDRIG fået mit barn passet, fordi h*n skulle vænne sig til at blive passet!!!!! Aldrig! Men jeg synes heller ikke det er en skade til at de godt kan eller at de tager skade af det!
Måske er det fordi jeg aldrig har oplevet hjemve, da mit barn er vant til at se hende han bliver passet ved 4-5 gange i ugen! Han har faktisk boet der sammen med mig i en periode. Ergo har han sovet der MANGE gange inden pasning med mig. Som regel kun 1 overnatning, men det ER sket med 2, fordi jeg arbejdsmæssigt var tvunget til det. Ingen gråd at all. H*n var også glad når jeg Skypede osv.
Jeg havde nok ikke hentet, fordi TS giver udtryk for, at hun først har fået besked da han sov. Så synes jeg det er synd at vække. Og jeg ved også med garanti at han ikke har taget skade af det, men!!!! Hvis jeg stod i situationen selv, ville jeg alligevel nok aldrig have rygrad til ikke at hente, men det kunne jeg måske være tvunget til ikke at kunne. Og så må jeg jo bide i det sure æble og have det pisse dårligt til næste dag jeg skulle hente mit barn, som jeg ikke selv kunne få lov at trøste.
Synes det er ærgerligt, at denne tråd er blevet til: god mor/dårlig mor. Synes tonen lyder meget sådan, fordi alle ikke er enige. Men måske har dem med min holdning det sådan, fordi deres børn heller aldrig har givet dem sådan en oplevelse. Eller også er vi alle bare ikke ens og ser det på samme måde. Men én ting er sikkert. Uanset hvor pylret/ikke pylret/ifavnsk/helse/økologisk/slynge/perfectmom vi hver især er, så er der INGEN der ikke gør det bedste de kan og INGEN der ikke vil deres børn det bedste. Heller ikke selvom tonen i et debatforum godt kan være skåret meget ud i pap: “til hvilken side folk er på”.
Det var mig med kommentaren om det danske samfund i starten af tråden og pædagog tråden! Jeg kan se en eller flere er hoppet på den og jeg har fået spydige kommentarer om min faglige viden
må jeg være fri! De andre er ikke mig! Tak! Ja, jeg skrev det var noget vås og hvad de vil gøre ved en forfærdelig situation (den har en anden anonym grebet kan jeg se, for jeg har ikke skrevet mere med hende der har svaret på det og nu har jeg fået hendes vinkel. Og hendes barns alder, hvilket giver god mening når det bliver uddybet). Mener dog stadig ikke noget har taget skade.
Jeg er bare lidt målløs over, at folk er så dømmende! På begge sider. Jeg trækker mig ud. Jeg kommer tilbage efter en million kommentarer og synes det er en grim tone, så jeg gider ikke være med mere.