Skulle jeg have hentet ham?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2018

migxher

Ja jeg havde uden tvivl hentet mit barn for det første fordi mine børn skal vide at deres følelser og behov bliver taget seriøst og lyttet til, og at jeg altid vil være der for dem. Og så skal det være en god oplevelse at sove ude. Han lyder til at være mættet med "sove ude", 2, overnatninger er en del for en 2 årig. Og jeg tænker at man kan risikere at det bliver til en negativ ting ved at presse citronen for meget. Men det er jo bare MIN personlige holdning ud fra MINE børn.

Og inden nogen farer op og råber curling mor. Barnet er 2 år gammel. Han har hele livet foran sig til at lære om savn, adskillelse, at undvære mor og far osv. Det tænker jeg ikke at en 2 årig har behov for at blive kastet ud i at lære på den hårde måde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2018

grinny

Anonym skriver:

Betyder det hun kan sove der? 

Nå, tror mit første svar blev slettet 

Jeg er 90% sikker på at hun ville sove der uden problemer men det er som sagt aldrig afprøvet og kommer ikke til at ske før det er hendes eget behov 

(og ja som hos alle andre familier kan der ske et eller andet fuldstændig vildt og voldsomt og vi derfor ville blive tvunget, men mit svar er baseret på en “almindelig hverdag” altså hvor alt det vilde ikke sket)

Anmeld Citér

26. juli 2018

Anonym

grinny skriver:

Nå, tror mit første svar blev slettet 

Jeg er 90% sikker på at hun ville sove der uden problemer men det er som sagt aldrig afprøvet og kommer ikke til at ske før det er hendes eget behov 

(og ja som hos alle andre familier kan der ske et eller andet fuldstændig vildt og voldsomt og vi derfor ville blive tvunget, men mit svar er baseret på en “almindelig hverdag” altså hvor alt det vilde ikke sket)

Tak for din begyndelse  tænker bare. Skal du aldrig noget, hvor du er “tvunget” til pasning med overnatning? 

Anmeld Citér

26. juli 2018

grinny

Anonym skriver:

Tak for din begyndelse  tænker bare. Skal du aldrig noget, hvor du er “tvunget” til pasning med overnatning? 

Næh, altså hun er kun 20 måneder men har aldrig været ude for en situation hvor der var behov for pasning med overnatning og kan heller ikke lige se noget i fremtiden.

Vi har været til julefrokost med min mands arbejde hvor jeg ikke drak og min mand kun en øl og så hentede vi min datter kl 22 hos mormor og morfar.

Jeg har ikke behov for at lave noget uden hende 

Anmeld Citér

26. juli 2018

Loa

Mor og meget mere skriver:

Pointen er vel, at de ikke behøver lære det bare for at lære det. At der ikke er grund til at lade dem overnatte ude som så små udelukkende for at “gøre dem klar” til det. Afleverer man dem i institution, er der et formål og en nødvendighed i det, men at overdrage dem til overnatning hos andre udelukkende for “læringens” skyld, kan jeg ikke se tvingende nødvendighed i. Og mine kom vel at mærke hos overnatning hos andre som et-årige, men det var altså ikke med henblik på at vænne dem til det. Blot belejligt. 

Nu har jeg ikke læst samtlige indlæg, men der er vel ikke nogen der får passet deres børn for at de skal lære det? 

Er det ikke pga mor/far skal noget, eller bedsteforældre ønsker at hygge med deres børnebørn?

Anmeld Citér

26. juli 2018

Carina:-)

Loa skriver:

Så dine børn skal aldrig være i institution, skole, koloni eller lign. hvis bare de udtrykker at de savner deres mor og far når de er afsted?

Det er vist ikke det jeg skriver.

Jeg skriver 2 overnatninger er meget for en 2 årig.

Jeg ved ikke med dine børn men ingen af mine har som 2 årig været i inst i 3 dage af gangen .

Og skole osv er heller ikke som 2 årig men noget ældre .

Der er forskel på at være 2 år og væk fra sin primær omsorsperson og så være fx 6 år og i skole  

Anmeld Citér

26. juli 2018

Anonym skriver:

Og hvor har jeg skrevet det?? 

Ja, jeg er en pisse bitter højgravid der ikke kan meget, så alternativet er ikke rigtig til andet. Bare jeg kunne sove �� 

Dit svar kører på hvor vidt du synes jeg må skrive som jeg gør .

Undre mig over du har så stort behov for at fortælle mig hvad du synes jeg må skrive eller ikke skrive i en tråd .

Men kør løs 

Anmeld Citér

26. juli 2018

Loa skriver:

Nu har jeg ikke læst samtlige indlæg, men der er vel ikke nogen der får passet deres børn for at de skal lære det? 

Er det ikke pga mor/far skal noget, eller bedsteforældre ønsker at hygge med deres børnebørn?

Ts spørger om hun skulle have hentet.

Så må man jo gå udefra hun godt kunne. 

Og det lyder tydeligt som om barnet ikke hyggede sig synderligt til difdt og derfor mener nogen at Ja hun skulle have hentet.

Andre mener så barnet skulle blive for at han skal lære det er sundt at savne.

Anmeld Citér

26. juli 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Loa skriver:

Jeg synes, du skal læse hele tråden, i stedet for at jeg skriver et resumé. Nogen synes, man ikke kan være bekendt ikke at vænne sit barn til overnatning hos andre. 

Anmeld Citér

26. juli 2018

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes, du skal læse hele tråden, i stedet for at jeg skriver et resumé. Nogen synes, man ikke kan være bekendt ikke at vænne sit barn til overnatning hos andre. 

Bare lige så du ved det (jeg er en af dem du mener der mener man ikke kan være bekendt ikke at vænne sit barn til at blive passet), men du putter SÅ mange ord i munden på andre! Hvem fanden har skrevet det? At man ikke kan være det bekendt? 

Jeg har ALDRIG fået mit barn passet, fordi h*n skulle vænne sig til at blive passet!!!!! Aldrig! Men jeg synes heller ikke det er en skade til at de godt kan eller at de tager skade af det!

Måske er det fordi jeg aldrig har oplevet hjemve, da mit barn er vant til at se hende han bliver passet ved 4-5 gange i ugen! Han har faktisk boet der sammen med mig i en periode. Ergo har han sovet der MANGE gange inden pasning med mig. Som regel kun 1 overnatning, men det ER sket med 2, fordi jeg arbejdsmæssigt var tvunget til det. Ingen gråd at all. H*n var også glad når jeg Skypede osv. 

Jeg havde nok ikke hentet, fordi TS giver udtryk for, at hun først har fået besked da han sov. Så synes jeg det er synd at vække. Og jeg ved også med garanti at han ikke har taget skade af det, men!!!! Hvis jeg stod i situationen selv, ville jeg alligevel nok aldrig have rygrad til ikke at hente, men det kunne jeg måske være tvunget til ikke at kunne. Og så må jeg jo bide i det sure æble og have det pisse dårligt til næste dag jeg skulle hente mit barn, som jeg ikke selv kunne få lov at trøste. 

Synes det er ærgerligt, at denne tråd er blevet til: god mor/dårlig mor. Synes tonen lyder meget sådan, fordi alle ikke er enige. Men måske har dem med min holdning det sådan, fordi deres børn heller aldrig har givet dem sådan en oplevelse. Eller også er vi alle bare ikke ens og ser det på samme måde. Men én ting er sikkert. Uanset hvor pylret/ikke pylret/ifavnsk/helse/økologisk/slynge/perfectmom vi hver især er, så er der INGEN der ikke gør det bedste de kan og INGEN der ikke vil deres børn det bedste. Heller ikke selvom tonen i et debatforum godt kan være skåret meget ud i pap: “til hvilken side folk er på”. 

Det var mig med kommentaren om det danske samfund i starten af tråden og pædagog tråden! Jeg kan se en eller flere er hoppet på den og jeg har fået spydige kommentarer om min faglige viden  må jeg være fri! De andre er ikke mig! Tak! Ja, jeg skrev det var noget vås og hvad de vil gøre ved en forfærdelig situation (den har en anden anonym grebet kan jeg se, for jeg har ikke skrevet mere med hende der har svaret på det og nu har jeg fået hendes vinkel. Og hendes barns alder, hvilket giver god mening når det bliver uddybet). Mener dog stadig ikke noget har taget skade. 

Jeg er bare lidt målløs over, at folk er så dømmende! På begge sider. Jeg trækker mig ud. Jeg kommer tilbage efter en million kommentarer og synes det er en grim tone, så jeg gider ikke være med mere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.