Skulle jeg have hentet ham?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2018

CKJ

Profilbillede for CKJ
CKJ skriver:

Man må godt være pukler og bekymre sig 

men han har, naturligvis, ikke taget skade . Han har savner sin mor, og gensynet bliver fabelagtigt 

Mener selvfølgelig pyller - ikke pukler 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2018

FruStolpe

Anonym skriver:

Hej! Mit spørgsmål omhandler min søn på 2,8 år. Generelt bliver han passet ret sjældent hvis man ser bort fra at han er i dagpleje til hverdag. Han er indimellem nogle timer hos mormor om eftermiddagen men ellers har han kun sovet hos mormor 3 gange af en enkelt nats varighed. Mormor er han 200% tryg ved og ser hende 3-4 gange i ugen, han knuselsker hende og vi kommer ofte hjemme hos hende. I denne weekend er vi flyttet og min søn og hans storebror er så blevet passet hos mormor. 2 hele døgn. Fra mandag kl 10 til i morgen onsdag kl 10. Førte dag gik fint- han spurgte efter mig mange gange men ikke noget der bundede dybt eller var ked af det eller noget. Putning gik også fint. På 2. Dagen, idag var han også glad men om eftermiddagen spurgte han meget efter mig. Ikke ulykkelig men han ville gerne hjem. Kunne dog nemt afledes med leg osv. Da han skulle puttes blev han dog rigtig ked af det og sagde jeg vil sove ved mor eigtig mange gange hvor mormor måtte ligge hos ham- der kom ro på og han faldt trygt i søvn- græd sig ikke i søvn.
Mit spørgsmål er så: burde han have været hentet hjem? Kan det skade ham på længere sigt? Jeg ville gerne at han lærer at det er ok at savne og sove ude, og dem han er ved nok skal passe på ham- det er dog kun mormor der får lov endnu. Så ja, har brug for at vide om han kan have taget skade, skulle vi have grebet det anderledes an?
Som i måske kan fornemme have han storebror med- det tænker jeg også giver lidt tryghed. ☺️

Om jeg ville have hentet min inge, afhænger af 1 ting. Har mormor ringet og fortalt det før eller efter der kom ro på?? 

Hvis hun først ringede efter, tænker jeg at selvfølgelig skal jeg ikke vække mit sovende barn. Hun HAR styr på det. Om end det er dårlig mormor stil at ringe og fortælle sådan noget. Den info kan vente til dagen efter. 

Har hun ringet før, så ville jeg tolke det som om hun IKKE har styr på det og jeg ville derfor hente. 

Men der er med garanti ingen skade sket. Så det skal Du ikke banke dig selv i hoved med 

Anmeld Citér

25. juli 2018

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Om jeg ville have hentet min inge, afhænger af 1 ting. Har mormor ringet og fortalt det før eller efter der kom ro på?? 

Hvis hun først ringede efter, tænker jeg at selvfølgelig skal jeg ikke vække mit sovende barn. Hun HAR styr på det. Om end det er dårlig mormor stil at ringe og fortælle sådan noget. Den info kan vente til dagen efter. 

Har hun ringet før, så ville jeg tolke det som om hun IKKE har styr på det og jeg ville derfor hente. 

Men der er med garanti ingen skade sket. Så det skal Du ikke banke dig selv i hoved med 

Hun ringede netop først bagefter hvor jeg så vurderede at det ville være en dårlig ide at vække ham for at hente ham og køre ham hen for at sove i et fremmed hus der ikke var klar ��

Anmeld Citér

25. juli 2018

FruStolpe

Anonym skriver:

Hun ringede netop først bagefter hvor jeg så vurderede at det ville være en dårlig ide at vække ham for at hente ham og køre ham hen for at sove i et fremmed hus der ikke var klar ��

Jeg er helt enig. Men jeg mener stadig at det er en dårlig beslutning at ringe og fortælle det. Synes sagtens din kan frabede dig at hun ringer med den slags, og så bare sige at du hellere vil høre om det dagen efter

Anmeld Citér

25. juli 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
MKBP skriver:

Ber I vuggestuen/dagplejen/bhv’en om at ringe, hvis barnet savner/bliver ked af det ?? - og har I mulighed for at hente ?? 

Jeg havde ikke hentet - tænker mormor havde fuldstændig kontrol over situationen...- havde han været syg, havde det været en anden snak !

Helt ærligt så synes jeg det er ren pyller at ville hente - og oveni det, tro at det kan ha’ skadet ham...- ro på !! (Ja - jeg ved jeg får hug nu  - men tænker jeg kan klare det )

//Mette

regner ikke med at de er i vs/dp/bh in2 dage�� Men jeg forstår din pointe... Jeg synes også det er lidt; Han er ikke ulykkelig/utrøstelig, falder i søvn og han skal hentes dagen efter kl.10. 

Anmeld Citér

25. juli 2018

Fårfårfår

Han var tryg og hos en nær omsorgsperson, og han har helt sikkert ikke taget skade 

Dog har han givet tydeligt udtryk for, at han ikke var klar til at sove væk fra jer 2 nætter, og det ville jeg tage til efterretning og ikke prøve igen foreløbigt. Var det mit barn, havde jeg nok hentet ham. Det er ikke pyller, det er simpelthen at efterkomme barnets behov. 

Jeg ville bare give ham masser af gode oplevelser med pasning hos mormor den næste tid og så prøve med en enkelt overnatning igen om nogle måneder, eller hvornår I nu får behov :-) 

Anmeld Citér

25. juli 2018

Anonym

Nej han har helt sikkert ikke taget skade men ja, jeg havde hentet hjem hvis det var min datter.

Jeg tror ikke på at børn har brug for at “lære” at sove ude og blive trygge ved andre - børn skal egentlig bare være trygge ved deres primære omsorgspersoner det andet er ikke deres behov men et behov vi menensker gennem tiden har skabt.

Men som sagt, han har ikke taget skade og du skal ikke banke dig selv i hovedet over det, og i morgen når du henter ham må han bare have nogle ekstra krammere 

Sikke noget vås! Jeg er pædagog og ja, de har brug for stærke primære omsorgspersoner, men de har fandeme også brug for andre sociale og tætte relationer, for at kunne fungere i et samfund hvor både mænd og kvinder skal arbejde. Hvad hvis dig og din mand dør i en ulykke, så har dine børn ingen andre tætte omsorgspersoner. 

Anmeld Citér

25. juli 2018

Anonym

Soonmom skriver:

Nej han har ikke taget skade, men jeg havde helt sikkert hente hvis det var min søn der gerne ville hjem, han er så lille så han lære intet af "at savne" så kan slet ikke se den dybere menning med ikke at hente, specielt når det ikke lyder til at have været et problem at hente ham

Jo, han lære der også er andre der passer på ham! Måske ikke så meget af savnet i sig selv endnu, andet end mor kommer tilbage uanset hvad også selvom det tager tid. 

Anmeld Citér

25. juli 2018

Anonym

Fårfårfår skriver:

Han var tryg og hos en nær omsorgsperson, og han har helt sikkert ikke taget skade 

Dog har han givet tydeligt udtryk for, at han ikke var klar til at sove væk fra jer 2 nætter, og det ville jeg tage til efterretning og ikke prøve igen foreløbigt. Var det mit barn, havde jeg nok hentet ham. Det er ikke pyller, det er simpelthen at efterkomme barnets behov. 

Jeg ville bare give ham masser af gode oplevelser med pasning hos mormor den næste tid og så prøve med en enkelt overnatning igen om nogle måneder, eller hvornår I nu får behov :-) 

Også selvom han sov? Hun har jo først fået det afvide EFTER han var faldet i søvn. Er det så hans behov mere? 

Anmeld Citér

25. juli 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Når der først er ringet efter barnet er faldet i søvn, så nej så skal man ikke hente, der er jo ro på.

Var der derimod blevet ringet imens der var "uro", så havde jeg personligt hentet. Ens barn tager ikke skade, men jeg som forældre vil ikke lade mit barn sove er sted hvor det dybest set måske er utrygt eller oplever al for slem hjemve.

Det er jo altid en smagssag, og det ene er ikke mere rigtigt end det andet.

Men mine børn bliver hentet hjem, hvis det er muligt ( der kan jo være situationer hvor det ikke kan lade sig gøre), hvis de beder om det. Idag kan de snildt overnatte (en del nætter) hos familie, så i min optik ødelægger man ikke deres sociale eller omsorgsnære relationer ved at hente dem, når de har hjemve, i min optik skaber man trygge børn, som gerne vil prøve at overnatte forskellige steder fordi de ved at de altid kan blive hentet hjem hvis de ikke vil alligevel.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.