Anonym skriver:
Ja det kan Hun saftens. Hun får lidt ekstra hjælp i form af læsehold i dansk. I matematik behøver hun ikke hjælp, bare øvelse i det De lærer.
Hvorfor er hun skiftet fra special til normal klasse?
Har en dreng der netop er flyttet fra normal til special klasse . Han er sindssyg dygtig (for øvrigt også 10 år)- fagligt langt over niveau. Han magter bare ikke ord, opgaver der bare flyder rundt på et papir. Han kan simpelthen ikke overskue alt det tekst,figurer,billeder. Han kan slet ikke se meningen med det. Det er bla derfor han går på special skole.
Han laver ALDRIG lektier. Det kræver hel speciel viden, og uddannelse for at få ham til at modtage undervisning og den viden har de altså ikke i folkeskolerne. Og det er også en forældre opgave ud over det sædvanlige .
Spørger man ham tilgengæld om et eller andet sindssygt- så svarer han korrekt stort set hver gang.
Måske skulle man kigge med lidt andre øjne på din datter - og som andre foreslår måske tage udgangspunkt i hendes interesse. Måske kunne hun stille opgaver op,som du kunne løse. Smide bøgerne væk, og lave lektier ud fra fantasien.
Jeg tænker der er mange måder at hjælpe din datter på, men undre mig virkelig over at man har valgt at sætte hende i normal klasse, når hun åbenlyst ikke er klar til at rumme det.
I 2016 blev min 8 årige knægt indlagt på psyk pga et årelangt pres i folkeskolen. Det var en frygtelig tid for ham og for os - og jeg føler med jeres datter. Jeg håber for hende- og jer, at der er nogle kompetente mennesker omkring hende, der kan finde ud af at rumme hende som den hun er.
Anmeld
Citér