Hvor længe skal lektier tage ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2018

bøllen

Tommelise skriver:

Det svarer jo lidt til at sige "Jeg vil gerne brokke mig over kommunalpolitikken, men jeg gider ikke stemme til valget".

Hvis man ikke gider anmelde, så har man i mine øjne mistet retten til at brokke sig over tonen.

Jeg ved fra debatter om netop tonen herinde, at en moderator godt kan finde på at sende en privat besked til en bruger, hvis de synes, der er noget, der skal påtales. Det kan vi jo ikke se.

Det er os brugere, der skal fortælle moderatorerne, hvad vi ikke synes er i orden ved at anmelde indlæg. 

For som Carina skriver - det, som den ene synes er for groft, det synes den anden er ok.

Nogle er utrolig sarte, andre er mere hårdføre.

Men lad os lukke den her og tage debatten om tonen herinde i en selvstændig tråd.

Jep jep 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2018

bøllen

Nu ser du jo ikke hvad vi gør og ikke gør "bagved"

Og ligesom der skal være rummelighed den ene vej,skal der også den anden.

Nogen er meget direkte,andre er meget nærtagende - og ser angreb i enhver modstand. og har man det svært med en persons debatstil må man jo anmelde. 

De her tråde med hints om at man er utilfreds ,gør ikke andet end at samle brænde til et bål man brokker sig over er startet. 

Anmeld hvis du er utilfreds. Vi skal nok tage os af det . 

Nej det er ganske korrekt , at jeg ikke ser,  hvad det foregår bagved . Men derfor har JEG nu lov til at skrive som jeg gør. Ja nogle set fare alle steder og nogle SKAL bare altid, smide riven ud . Sådan er vi så forskellige . Nogle har mere medfølese , omsorg & empati for andre . Nogle vil gerne bare smide hårde ord afsted . Jeg kunne vælge at anmelde , men ved du hvad , det gider jeg simpelthen ikke. For det er konstant de samme , som man kan se i div tråde . Men når nu en moderator selv skriver som det blev gjordt , ja så håber jeg der bliver handlet på dette . Man kan snart ikke skrive herinde uden , at man kan forvente et DIREKTE svar retur . Men det er MIN mening eftersom dette jo et en debatside, så er det jo vel ingen ko på isen der.

Anmeld Citér

25. juni 2018

Tommelise

bøllen skriver:

Nej det er ganske korrekt , at jeg ikke ser,  hvad det foregår bagved . Men derfor har JEG nu lov til at skrive som jeg gør. Ja nogle set fare alle steder og nogle SKAL bare altid, smide riven ud . Sådan er vi så forskellige . Nogle har mere medfølese , omsorg & empati for andre . Nogle vil gerne bare smide hårde ord afsted . Jeg kunne vælge at anmelde , men ved du hvad , det gider jeg simpelthen ikke. For det er konstant de samme , som man kan se i div tråde . Men når nu en moderator selv skriver som det blev gjordt , ja så håber jeg der bliver handlet på dette . Man kan snart ikke skrive herinde uden , at man kan forvente et DIREKTE svar retur . Men det er MIN mening eftersom dette jo et en debatside, så er det jo vel ingen ko på isen der.

Og jeg synes så, at der i denne tråd NETOP er vist empati for en lille pige.

Anmeld Citér

25. juni 2018

Carina:-)

bøllen skriver:

Men så Kan jeg ikke tage din klage seriøst. 

Så vil du jo bare brokke dig og intet andet 

Og ja det er nemlig en debatside  

Og ligesom du synes du har ret til at sige din mening ligesåvel har de andre brugere.

Og man kan godt være personlig uden at nævne navne. Du har mange gange giver udtryk for din utilfredshed med visse brugere herinde  

Den empati du efterlyser kunne du jo selv udvise ved i at rumme at ikke alle er som du ?

Du må have tillid til at vi skriver til folk hvis de går langt over grænsen. Men netop fordi det her er en debatside vil forskelligheder mødes . Ellers ville det jo ikke være debat 

Og man kunne jo mærke efter om ens harme er reel eller om man måske bare er blevet stødt af at møde modstand.

Der skal være plads herinde også til uenighed .

Anmeld Citér

30. juni 2018

Ena

Anonym skriver:

Ja, hvor længe skal lektier tage for børn ? 

Her snakker vi en pige på 10 år, som godt kan bruge 1 til 1½ time på en side matematik fordi hun ikke mener hun kan tælle til det der skal tælles til. Så det halve af tiden bruger hun på at skabe sig. Og ja det er rent hysteri, det kan vi se. for vi har set på mange andre siger at hun sagtens kan tælle til det regnestykkerne eller opgaverne nu siger. 

Derudover har hun dansk læsning et kvarter hver dag, som også altid tager længere tid, fordi hun end ikke engang vil fortælle hvad bogstaverne hedder trods der kun er 2-3 stykker hun har svært ved at huske hvad hedder. (Hun er bagud i læsning, men er ved at blive bedre) 

Jeg har som mindste krav at når jeg læser med hende, skal hun fortælle mig hvad bogstaverne hedder netop for at øve dette og at hun derefter ofte kan høre hvad ordet er (Hun læser hæfter med ord på 2 og 3 ord) 

Hvad gør i med jeres unger som ikke gider gøre det ordentligt ? Og her snakker jeg om at i ved de sagtens kan, men bare ikke gider bruge tiden på det, og derved skaber sig og bruger endnu længere tid end de behøvede. 

Fandt endelig - og lidt forsinket - en artikel, jeg tænkte på imens denne debat var i gang. 

Håber, du vil læse og reflektere over dette perspektiv.

http://www.skoleborn.dk/juni_2013/side-3.html

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.