Carina:-) skriver:
Ja det er ikke fordi jeg ikke forstår det,men forstår også godt dem som er bange for konsekvenser for dem .
For det er jo groft sagt ikke deres kamp- så kan det være svært at svinge sig op til heppe kor .
Jeg kan i bund og grund være neutral for jeg bliver ikke ramt ,men kender både dem der kæmper ,og dem der synes det her er forfærdeligt og forstår begge sider.
Jeg forstår dem også - men jeg er nok bare meget fagforenings agtig og tror på den danske model giver det bedste og mest stabile arbejdsmarked for alle også de der skal bruge fx en renovationsmedarbejder, en pædagog og en buschauffør. Bare se på et samfund som det franske, hvor der er arbejdsnedlæggelser her og der og alle vegne og meget ustabilt
Så har selv støttet hver evig eneste gang nogle har kæmpet for deres arbejdsvilkår og løn, eller i hvert fald støttet at de har ret til det. Denne gang tænker jeg faktisk der er langt mere på spil end bare de tre ting der er krav om, for det handler om muligheden for forhandling og der mener jeg egentlig ikke kun det er de 800.000 som kan ende i lockout der bør kæmpe - læste så sent som i dag at flere fagforeninger som primært har private som gruppe også vil støtte måske ikke med strejker men på andre måder
Anmeld
Citér