Micnic skriver:
Måske vi kan se det som noget positivt hvis de ikke varsler lockout for så ja tyder det på at de ikke kan klare det og måske er mwre villige med hensyn til forhandlinger.
Hvad tænker du at det hele ender med og hvornår ?
Kan faktisk slet ikke se enden med mindre de finder et forlig (og det håber jeg virkeligt).
Måske er enden: en lockout. Et par dage inden i komme Løkke som landets redningsmand for sådan kan Danmark jo ikke leve, 8% i lønstigninger det er sådan et midt imellem, en rekrutteringspulje for SOSU (og vist også sygeplejersker), ingen garanti af frokostpausen men dog en eller anden vag tekst om den er kutyme, fortsat lov409 til lærerne og så er alle glade - eller nå nej det er de ikke for der døde retten til frie forhandlinger for de offentlige ansatte.
Jeg tror ikke fagforeninger bøjer sig før et regeringsindgreb med mindre alle tre punkter tilgodeses:
- lønløft og med ekstra lønpulje til de lavestlønnede
- indskrevet betalt frokostpause
- arbejdstidsaftale til alle også lærerne
Og af mystiske årsager tror jeg den falder på arbejdstidsaftalen, forstår simpelthen ikke hvorfor lærere ikke må få en normaliseret arbejdstidsaftale fx som den sundhedspersonalet i kommunen har. Og så tror jeg ikke den betalte frokostpause bliver skrevet ind - jeg tror hellere de giver lønforhøjelser
Anmeld
Citér