Strejke??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
FrkGranger skriver:

Det er offentliggjort

Jep en af mine kollegaer har lige fortalt det også. Og min arbejdsplads står på listen. 

Meget spændene, hvordan det kommer til at gå! Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2018

Janey

Profilbillede for Janey
Sprit25 skriver:

Aalborg er udtaget... Og vi har haft en rød borgmester siden ruder konge var knægt.

Det er også derfor, at jeg skriver langt de fleste :-) . Så vidt jeg lige husker fra listen er det Ballerup og Aalborg og København, der har røde borgmestre, mens resten er blå kommuner. Men som skrevet så ved jeg ikke, om det har noget med blokken at gøre, men synes, at det var påfaldende, at så mange af de udtagne kommuner er blå

Anmeld Citér

6. marts 2018

Anonym

Jeg håber og tror at nu når der er varslet strejke,  og arbejsgiverne vil svare tilbage med en lockout, så finder de en løsning. 

Det kommer til at ramme hårdt i hele landet,  og nu er vi så tæt på at det hele går i hårknude og vi ender ud i en storkonflikt, og jeg tvivler på at vi i lang tid kan leve i det uden der bliver grebet ind 

Anmeld Citér

6. marts 2018

Mille123

Er der nogen der ved om man får barselen udbetalt med tilbagevirkende kraft, eller om den går tabt når strejken er ovre (hvis den kommer) mit job er en del af strejken? - jeg har læst at man ikke skal forvente denne bliver udbetalt under en evt konflikt.

Anmeld Citér

6. marts 2018

Anonym

Mille123 skriver:

Er der nogen der ved om man får barselen udbetalt med tilbagevirkende kraft, eller om den går tabt når strejken er ovre (hvis den kommer) mit job er en del af strejken? - jeg har læst at man ikke skal forvente denne bliver udbetalt under en evt konflikt.

Hvis du normalt for fuld løn under din barsel vil du får barselsdagpenge i stedet og kan få suppleret op til det du skulle have fået i løn normalt med konfliktstøtte i 4 uger. Du får ikke løn af din arbejdsgiver forlænget. De går tabt, dvs hvis du feks havde 6 mdr med løn fra din arbejdsplads og strejken varer 2 mdr får du kun 4 mdr med løn normalt fra arbejdsgiver

Jeg ved faktisk ik hvordan med lockout og barsel, ved lockout når man er på job skal man låne pengene, men ved ik om det også skal lånes under barsel eller man bare får barselsdagpenge som vanlig

Anmeld Citér

6. marts 2018

lineog4

Anonym skriver:

Jeg håber og tror at nu når der er varslet strejke,  og arbejsgiverne vil svare tilbage med en lockout, så finder de en løsning. 

Det kommer til at ramme hårdt i hele landet,  og nu er vi så tæt på at det hele går i hårknude og vi ender ud i en storkonflikt, og jeg tvivler på at vi i lang tid kan leve i det uden der bliver grebet ind 

At arbejdsgiver varsler lockout bringer os ikke tættere på en løsning - jeg tror ikke fagforbundene lader sig kyse og true - de er parat til at tage konflikten også som en lockout. De vil forhandlinger, de vil kompromiser men ikke for en hver pris.

Jeg tænker derimod mere, at KL ikke smider en lockout varsel i morgen - tror ikke de har baglandet med sig (synes der er flere og flere røster ude om de skal finde forhandingsvilligheden frem)

Anmeld Citér

6. marts 2018

Micnic

lineog4 skriver:

At arbejdsgiver varsler lockout bringer os ikke tættere på en løsning - jeg tror ikke fagforbundene lader sig kyse og true - de er parat til at tage konflikten også som en lockout. De vil forhandlinger, de vil kompromiser men ikke for en hver pris.

Jeg tænker derimod mere, at KL ikke smider en lockout varsel i morgen - tror ikke de har baglandet med sig (synes der er flere og flere røster ude om de skal finde forhandingsvilligheden frem)

Måske vi kan se det som noget positivt hvis de ikke varsler lockout for så ja tyder det på at de ikke kan klare det og måske er mwre villige med hensyn til forhandlinger. 

Hvad tænker du at det hele ender med og hvornår ? 

Anmeld Citér

6. marts 2018

lineog4

Micnic skriver:

Måske vi kan se det som noget positivt hvis de ikke varsler lockout for så ja tyder det på at de ikke kan klare det og måske er mwre villige med hensyn til forhandlinger. 

Hvad tænker du at det hele ender med og hvornår ? 

Kan faktisk slet ikke se enden med mindre de finder et forlig (og det håber jeg virkeligt).

Måske er enden: en lockout. Et par dage inden i komme Løkke som landets redningsmand for sådan kan Danmark jo ikke leve, 8% i lønstigninger det er sådan et midt imellem, en rekrutteringspulje for SOSU (og vist også sygeplejersker), ingen garanti af frokostpausen men dog en eller anden vag tekst om den er kutyme, fortsat lov409 til lærerne og så er alle glade - eller nå nej det er de ikke for der døde retten til frie forhandlinger for de offentlige ansatte. 

Jeg tror ikke fagforeninger bøjer sig før et regeringsindgreb med mindre alle tre punkter tilgodeses:

- lønløft og med ekstra lønpulje til de lavestlønnede

- indskrevet betalt frokostpause

- arbejdstidsaftale til alle også lærerne 

Og af mystiske årsager tror jeg den falder på arbejdstidsaftalen, forstår simpelthen ikke hvorfor lærere ikke må få en normaliseret arbejdstidsaftale fx som den sundhedspersonalet i kommunen har. Og så tror jeg ikke den betalte frokostpause bliver skrevet ind - jeg tror hellere de giver lønforhøjelser 

Anmeld Citér

6. marts 2018

Carina:-)

Jeg har så ondt af de uskyldige der bliver ramt af det her- de forældre der ikke har andre løsninger end at ringe til deres arbejdsgiver og sige de ikke kan komme på job fordi børnene ikke kan blive passet.

Jeg har selv en søster der er gymnasielærer ,og en svoger ...

Og forstår dem jo godt - men samtidig så er der nogen ( mange) der frygter deres job er i fare. 

Plus at dem som ikke kan passe deres arbejde jo altså ikke får penge af fagforeningen - så de skal samtidig også frygte for deres økonomi. 

Fanme ikke sjovt - og er da glad for at jeg både kan passe mine børn selv ,og ikke ser bankbogen gå i minus pga strejke . 

Men kender flere der er meget urolige. 

Anmeld Citér

6. marts 2018

FrkGranger

Carina:-) skriver:

Jeg har så ondt af de uskyldige der bliver ramt af det her- de forældre der ikke har andre løsninger end at ringe til deres arbejdsgiver og sige de ikke kan komme på job fordi børnene ikke kan blive passet.

Jeg har selv en søster der er gymnasielærer ,og en svoger ...

Og forstår dem jo godt - men samtidig så er der nogen ( mange) der frygter deres job er i fare. 

Plus at dem som ikke kan passe deres arbejde jo altså ikke får penge af fagforeningen - så de skal samtidig også frygte for deres økonomi. 

Fanme ikke sjovt - og er da glad for at jeg både kan passe mine børn selv ,og ikke ser bankbogen gå i minus pga strejke . 

Men kender flere der er meget urolige. 

Men det er jo lige præcis Det, som en strejke vil vise, hvor stor en betydning, de strejkendes arbejde har...

Og hvad det betyder for DK hvis de ikke arbejder..

Her er jeg både pædagog, og mor til en handicappet dreng, er ikke ramt at strejken... 

Jeg håber vi, hvis der kommer lockout og lov indgreb, kan stå sammen som lineog4 siger.

Du må ikke tror vi som strejkende/evt lockoutede nyder Det, for det har også økonomiske konsekvenser for dem/os, men kampen skal tages.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.