Strejke??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.024 visninger
110 svar
97 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. marts 2018

Anonym trådstarter

Hvor stor tror i chancen for at strejken bliver til noget?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2018

Flomse

4. marts 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Hvor stor tror i chancen for at strejken bliver til noget?

Chancen eller risikoen?

Anmeld Citér

4. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Stor! Vh Stine 

Anmeld Citér

4. marts 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Chancen eller risikoen?

Jaja slap nu af! Sorry 

Anmeld Citér

5. marts 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Jaja slap nu af! Sorry 

Jamen, det er jo en interessant forskel! Og en kæmpe forskel. Du havde tilmed sat en storgrinende smiley efter ordet 'chance', så det er nemt at tro, at du ser frem til en strejke. Men det gør du måske ikke?

Anmeld Citér

5. marts 2018

lineog4

Jeg synes det er alt for tidligt at spå - men har alligevel nogle tanker. Jeg tror der kan findes et kompromis vedrørende lønnen og måske kan der i det kompromis findes en løsning også på frokostpausen for staten. Jeg er derimod meget pessimistisk vedr. Lærernes arbejdstid, og så afhænger det af musketereden og om de forskellige forbund tror på de kan få forklaret deres medlemmer at en strejke/lockout som ikke direkte omhandler dem er vigtig fordi det på sigt kan komme til at handle om dem? 

Så lige nu i min optik - jeg som lærer ender i konflikt, men om det ender med en stor konflikt eller kun en lærerkonflikt vil jeg ikke spå om endnu.

Anmeld Citér

5. marts 2018

klmf

lineog4 skriver:

Jeg synes det er alt for tidligt at spå - men har alligevel nogle tanker. Jeg tror der kan findes et kompromis vedrørende lønnen og måske kan der i det kompromis findes en løsning også på frokostpausen for staten. Jeg er derimod meget pessimistisk vedr. Lærernes arbejdstid, og så afhænger det af musketereden og om de forskellige forbund tror på de kan få forklaret deres medlemmer at en strejke/lockout som ikke direkte omhandler dem er vigtig fordi det på sigt kan komme til at handle om dem? 

Så lige nu i min optik - jeg som lærer ender i konflikt, men om det ender med en stor konflikt eller kun en lærerkonflikt vil jeg ikke spå om endnu.

Jeg troede egentlig, at vi ( sygeplejerskerne i hvert fald) allerede havde afgjort, at vi strejker solidarisk?

Anmeld Citér

5. marts 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
klmf skriver:

Jeg troede egentlig, at vi ( sygeplejerskerne i hvert fald) allerede havde afgjort, at vi strejker solidarisk?

Det håber vi også på (lærerne). Men HVIS nu, der i forligsen tilbydes et fint lønløft og fx sikring af de statsligt ansattes betalte pauser, så KAN det jo være fristende for vores “solidaritetsmakkere” at droppe strejken. Det er ikke nødvendigvis let at forklare sine medlemmer, fx sygeplejersker og SOSU’er, at man har fået en fin løsning tilbudt, men takket nej udelukkende for at støtte lærerne. 

Vi håber på jer!   

Anmeld Citér

5. marts 2018

klmf

Mor og meget mere skriver:

Det håber vi også på (lærerne). Men HVIS nu, der i forligsen tilbydes et fint lønløft og fx sikring af de statsligt ansattes betalte pauser, så KAN det jo være fristende for vores “solidaritetsmakkere” at droppe strejken. Det er ikke nødvendigvis let at forklare sine medlemmer, fx sygeplejersker og SOSU’er, at man har fået en fin løsning tilbudt, men takket nej udelukkende for at støtte lærerne. 

Vi håber på jer!   

Nårh ja, vi skal jo selvfølgelig stemme om forligene. Nej, det kan selvfølgelig blive lidt op ad bakke, hvis vi først får en god aftale - ingen ønsker jo egentlig at strejke!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.