Jeg er glad for, at vi ikke bor i Helsingør kommune. Jeg så lige i linket til artiklen fra TV2, at præsterne der er udtaget til strejke, så bryllupper, konfirmationer og barnedåb der vil blive ramt ved strejke. Man har kun hørt om sundhedssektoren, skolerne og børnepasningen i medierne.
Jeg kan se, at vores kommune ikke er udtaget af nogle af fagforbundene, så vi bliver kun ramt ved en lock-out, men vi har så også helt styr på alternativ pasning, hvis det skulle ske, og det samme kan jeg høre, at mange af mine kollegaer har. Vi har også begge fleksible arbejdspladser med mulighed for hjemmearbejde og chefer, der synes det er helt fint, hvis ungerne kommer med på arbejde. Jeg er ret sikker på, at der arrangeres legehjørne med masser af hygge (og mange børn), hvis der kommer en lock-out.
Jeg ved ikke, hvordan kommunerne er valgt ud af BUPL/DLF, men kan se, at langt de fleste er blå kommuner og vores er rød, så det er måske derfor vi går fri. Jeg har ikke lige gennemgået FOAs liste for at se, om det samme gør sig gældende der.
Anmeld
Citér