Strejke??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2018

Pinkypie

Mor og meget mere skriver:

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-03-05-laerere-og-paedagoger-udsender-massivt-strejkevarsel

Her ser du de udvalgte kommuner. 

Tak, jeg havde bare misset, at det var samlet, troede kun det var fra BUPL( well det er tidligt)..

Men risikoen for lockout er jo(lets face it) relativt højt, og så bliver alle jo ramt..

Puha, det bliver nogle hæsblæsende(og også spændene) måneder vi går møde�� 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2018

lineog4

Jeg ligger pacificeret med en forstuvet ankel og kan ikke komme til kredsstyrelsesmøde i dag  Ved du, om vi, der er udtaget, vedbliver at være strejkende, hvis/når der lockoutes, eller om vi så overgår til også at være lockoutede? Mine kolleger sender mig masser af sms’er med spørgsmål - og dette er jo relevant ift konfliktstøtte. 

Læste lige et andet sed, at de som strejker overgår til at være lockoutet, hvis det sker. Jeg håber dog stadig på lidt de når alle tre knaster og vores arbejdstidsaftale med lidt mere ed et par punktummer der bliver ændret. Og så kan vi få et godt forår.

Anmeld Citér

6. marts 2018

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg er glad for, at vi ikke bor i Helsingør kommune. Jeg så lige i linket til artiklen fra TV2, at præsterne der er udtaget til strejke, så bryllupper, konfirmationer og barnedåb der vil blive ramt ved strejke. Man har kun hørt om sundhedssektoren, skolerne og børnepasningen i medierne. 

Jeg kan se, at vores kommune ikke er udtaget af nogle af fagforbundene, så vi bliver kun ramt ved en lock-out, men vi har så også helt styr på alternativ pasning, hvis det skulle ske, og det samme kan jeg høre, at mange af mine kollegaer har. Vi har også begge fleksible arbejdspladser med mulighed for hjemmearbejde og chefer, der synes det er helt fint, hvis ungerne kommer med på arbejde. Jeg er ret sikker på, at der arrangeres legehjørne med masser af hygge (og mange børn), hvis der kommer en lock-out.

Jeg ved ikke, hvordan kommunerne er valgt ud af BUPL/DLF, men kan se, at langt de fleste er blå kommuner og vores er rød, så det er måske derfor vi går fri. Jeg har ikke lige gennemgået FOAs liste for at se, om det samme gør sig gældende der.

Anmeld Citér

6. marts 2018

Sprit25

Janey skriver:

Jeg er glad for, at vi ikke bor i Helsingør kommune. Jeg så lige i linket til artiklen fra TV2, at præsterne der er udtaget til strejke, så bryllupper, konfirmationer og barnedåb der vil blive ramt ved strejke. Man har kun hørt om sundhedssektoren, skolerne og børnepasningen i medierne. 

Jeg kan se, at vores kommune ikke er udtaget af nogle af fagforbundene, så vi bliver kun ramt ved en lock-out, men vi har så også helt styr på alternativ pasning, hvis det skulle ske, og det samme kan jeg høre, at mange af mine kollegaer har. Vi har også begge fleksible arbejdspladser med mulighed for hjemmearbejde og chefer, der synes det er helt fint, hvis ungerne kommer med på arbejde. Jeg er ret sikker på, at der arrangeres legehjørne med masser af hygge (og mange børn), hvis der kommer en lock-out.

Jeg ved ikke, hvordan kommunerne er valgt ud af BUPL/DLF, men kan se, at langt de fleste er blå kommuner og vores er rød, så det er måske derfor vi går fri. Jeg har ikke lige gennemgået FOAs liste for at se, om det samme gør sig gældende der.

Aalborg er udtaget... Og vi har haft en rød borgmester siden ruder konge var knægt.

Anmeld Citér

6. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ka se at Herning også er udtaget og ar det rammer både den stores skole og den mindstes børnehave.

Er spændt på om min arbejdsplads blir ramt. Er selv pædagog og arbejder indenfor specialområdet. Vh Stine 

Anmeld Citér

6. marts 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
StineW79 skriver:

Ka se at Herning også er udtaget og ar det rammer både den stores skole og den mindstes børnehave.

Er spændt på om min arbejdsplads blir ramt. Er selv pædagog og arbejder indenfor specialområdet. Vh Stine 

Hvorfor skulle den ikke blive det? Er det fordi, du forventer, den vil blive undtaget, fordi det er specialområdet? 

Anmeld Citér

6. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvorfor skulle den ikke blive det? Er det fordi, du forventer, den vil blive undtaget, fordi det er specialområdet? 

Jeg forventer at vi nok blir udtaget. 

Det jeg er spændt på, er hvordan min evt arbejdsgang vil blive påvirket.

Vi kommer højest sandsynligt til at køre med nødbemanding, hvilket ka blive problematisk i forhold til at vi arbejder 1 til 1, og i et enkelt tilfælde 2 pædagoger til 1 borger. 

Men jeg tænker at strejken er total berigtiget! Vh Stine 

Anmeld Citér

6. marts 2018

Mor og meget mere

StineW79 skriver:

Vi kommer højest sandsynligt til at køre med nødbemanding, hvilket ka blive problematisk i forhold til at vi arbejder 1 til 1, og i et enkelt tilfælde 2 pædagoger til 1 borger. 

Ja, det er kompliceret at løse, uden at man kan tale om udførelse af konfliktramt arbejde. 

Anmeld Citér

6. marts 2018

Mor og meget mere

Sprit25 skriver:

Aalborg er udtaget... Og vi har haft en rød borgmester siden ruder konge var knægt.

Sidder han evt. i KL, fx i et udvalg dér? Vi har en rigtigt god lokalaftale for lærerne i min arbejdskommune, så jeg havde ikke troet, vi blev udtaget. Men borgmesteren er Venstremand og har en post i KL. Det er nok forklaringen. 

Anmeld Citér

6. marts 2018

FrkGranger

StineW79 skriver:

Det er offentliggjort

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.