Bad - hvor tit ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2018

migxher

Her om vinteren 1-2 gange om ugen. Om sommeren gerne lidt oftere når vi er meget ude og bliver beskidt. De bliver kun vasket med vand og klud. De er 2,10 år og 1 år.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2018

Mysonsmama

Det er godt nok mange gange på en uge er hans hud ikke meget tør?

Marcus er 2 1/2 år og kommer kun i bad 2 gange om ugen. Den ene gang får han sæbe over det hele og den anden gang er det kun håret fordi vi har været til svømning. 

Vi er blevet anbefalet af mange forskellig fagfolk at det max skulle være 2 gange om ugen ind til de var 3-4 år fordi deres hud har til dens til at blive tør. 

Hans hud er overhovedet ikke tør .. Jeg synes bare det er lidt ulækkert at bade dem så sjælendt, de får mælk på hænderne der klistre og under Hagen, sveder om natten fra hovedet og under fødderne osv.

Synes heller ikke vand alene tager tis lugten.

Jeg er måske lidt sart men herhjemme bader vi alle hver eneste dag 

Anmeld Citér

31. januar 2018

God-mor

Mysonsmama skriver:

Hans hud er overhovedet ikke tør .. Jeg synes bare det er lidt ulækkert at bade dem så sjælendt, de får mælk på hænderne der klistre og under Hagen, sveder om natten fra hovedet og under fødderne osv.

Synes heller ikke vand alene tager tis lugten.

Jeg er måske lidt sart men herhjemme bader vi alle hver eneste dag 

Altså jeg syntes ikke at du er sart Har det på samme måde med at de jo bliver snasket osv når de spiser og sveder i nakken og håret engang imellem, så syntes jeg slet ikke at bad 1 gang i ugen slår til. Men der er mange der vælger at både 1 gang om ugen pga. at huden skulle være mere udsat i forhold til at blive tør.

Anmeld Citér

1. februar 2018

JC2014

Profilbillede for JC2014

Da han var helt spæd kom han i bad 1-2 gange om ugen (det første bad fik han dog først da han var 9-10 dage gammel og navlen var faldet af). Ind imellem blev han etagevasket lidt med en klud. Det blev så trappet op lige så stille da han var omkring et halvt år til hver anden dag. Nu er han 21 måneder og kommer stort set i bad hver dag. Kan godt springe en enkelt dag over måske en gang om ugen hvis han ikke har fået grisset sig selv så drastisk til. Med masser af leg udendørs, ofte mad i håret og konstant løbenæse synes jeg virkelig at han trænger hver dag. Vi bruger lidt babysæbe i hans badevand og til hans hår. Hvis hans hud en enkelt gang i løbet af vinteren lige har været en lille smule tør, har jeg efter badet smurt hans arme og ben med babycreme fra Derma.

Anmeld Citér

1. februar 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Her kommer han i bad hver dag. Men det er mest for hyggens skyld. 

Han elsker at bade og det er en del af hans putteritual at han hygger i sit badekar og så ind i seng og læse bog under dynen. 

6/7 dage er det bare vand og hans krop skylles, og så er det måske 1-2 gange han får vasket hår og vaskes med sæbe på kroppen. 

Han er lidt over 2 år, og helt ærligt synes jeg hurtigt han bliver beskidt, og bleområdet lugter hurtigt af tis. 

Anmeld Citér

1. februar 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Vores på knapt 3 kommer i bad et par gange om ugen. Der er tendens til udslæt og generelt lidt sart hud, så vi bader ham ikke mere end nødvendigt. 

Anmeld Citér

1. februar 2018

HeMakesMe

Jeg bader næsten min søn på 9 måneder dagligt - med sæbe!

Da han var nyfødt, lærte jeg også, at jeg ikke behøvede at bade ham så tit, så det gjorde jeg ikke. Jeg synes dog, at han hurtigt begyndte at lugte surt og det var besværligt at vaske ham med en klud i babydellerne... og da han så begyndte at (hjælpe med at) spise selv omkring 6 måneder, så var et par gange om ugen altså ikke nok længere. Der er jo nærmest ikke det sted, hvor sådan en hvidløgslugtende pesto ikke kan blive spredt ud!

Samtidig bliver han faktisk hurtigt rød i numsen, hvis den ikke vaskes grundigt dagligt.

Og ja, jeg bader ham med sæbe. Det er en mild, svanemærket babysæbe (jeg brugte også Kraes, da han var lille og badede i badekar) og hans hud bliver tør uanset, om jeg bruger sæbe eller ej - så derfor smører jeg ham altid ind i creme bagefter.

Jeg bruger bare det varme bad som en hyggelig del af putteritualet. Samtidig er det også næsten den nemmeste løsning, når han er smurt ind i mad fra top til tå efter aftensmaden.

Anmeld Citér

1. februar 2018

Venterpålillesøster

Min 1 årige kommer i bad 1-2 gange i ugen, eller efter behov hvis hun har skidt igennem. Min 7 årige kommer i bad hver 2-3 dag. 

Anmeld Citér

1. februar 2018

anonym12

min 2 årige kommer i bad ca 1 gang om ugen (oftere hvis han lugter eller er meget beskidt). Han er kun blevet vasket med sæbe i forbindelse med opkast (han vasker hænder med sæbe).

Anmeld Citér

1. februar 2018

AnoMom

Mysonsmama skriver:

Jeg er egentlig lidt nysgerrig. Jeg bader pt. Min søn hver 2 dag. (4 en halv måned). Men når han begynder at få mos osv, tænker jeg at han skal i bad hver dag.

Hvor tit bader I? Og hvor gamle er jeres babyer?

Bruger i sæbe, olier eller ? jeg selv bruger kun en økologisk baby sæbe.

Min søn kom i bad en gang om ugen i den alder. Nu hvor han er 2 kommer han i bad et par gange om ugen og om sommeren hver dag pga solcreme og sved. 

Bruger en smule økologisk babybad sæbe i vandet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.