Gå hjemme til barnet er 3 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Loa skriver:

Men det sjove er bare at ingen skriver og spørger de hjemmepassende med en virkelig oprigtig nysgerrighed, om det virkelig kan passe at det er bedst at passe hjemme. Det virker nu mere som behovet for at fortælle “vs/bh” forældrene at hjemmepasning er bedst.

Mon ikke det er fordi at der netop er tonsvis af forskning der bakker op om at småbørn ikke har behov for at blive passet af andre end mor og far?

jeg som inst-forældre ved det godt, så derfor undrer jeg mig overhovedet ikke over hvorfor nogen vælger at hjemmepasse. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2018

Loa

Mor11 skriver:

Mon ikke det er fordi at der netop er tonsvis af forskning der bakker op om at småbørn ikke har behov for at blive passet af andre end mor og far?

jeg som inst-forældre ved det godt, så derfor undrer jeg mig overhovedet ikke over hvorfor nogen vælger at hjemmepasse. 

Men tror du virkelig at folk afleverer deres børn ene og alene af den grund at de ikke ved bedre?! Come on. Langt de fleste gør det jo af en grund, så hvorfor behovet for at dunke dem i hovedet med en “bedrevidenhed”.

Burde ikke være tilfredsstillelse nok for hjemmepasserne at vide at de gør det eneste rigtige!

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Loa skriver:

Men tror du virkelig at folk afleverer deres børn ene og alene af den grund at de ikke ved bedre?! Come on. Langt de fleste gør det jo af en grund, så hvorfor behovet for at dunke dem i hovedet med en “bedrevidenhed”.

Burde ikke være tilfredsstillelse nok for hjemmepasserne at vide at de gør det eneste rigtige!

Har jeg skrevet det nogen steder??? 

Jeg skriver at folk måske ikke stiller spørgsmålstegn til hjemmepasning fordi de GODT ved at forskningen taler FOR hjemmepasning til 3 år cirka. Og derfor er det ikke underligt at nogen vælger det.

Jeg har selv børn der har gået i vuggestue og dagpleje og jeg VIDSTE GODT at det ikke var børnenes behov. Men det var vores families behov som helhed.

men igen, dette er en debat, så det er da helt naturligt at folk kommer med deres bevæggrunde for deres valg, om det er hjemme eller ude.. hvad skulle vi ellers tale om? 

Jeg forstår slet ikke du hidser dig op over det. 

Anmeld Citér

16. oktober 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Loa skriver:

Er det helt uinteressant for dig at stille spørgsmålstegn ved, om vi har indrettet os optimalt som samfund ved at lade størstedelen af landets 1-årige passe i institutioner, mens forældrene arbejder? Ønsker du slet ikke for dine børn, at de, når de bliver forældre, måske har andre muligheder og vilkår end de eksisterende netop nu? Det er et debatforum, men hvis overbevisninger og fakta skal holdes tilbage, så ingen risikerer at blive ramt af eftertanke og tvivl, er der ikke meget at debattere.

Desuden - hvis du har læst tråden fra starten, er det da helt tydeligt, at nogle i den grad angriber hjemmepassere for at “levere” asociale og besværlige børn. Hvorfor hæfter du dig kun ved, at den store majoritet får udfordret deres valg?  

Anmeld Citér

16. oktober 2018

Loa

Mor og meget mere skriver:

Er det helt uinteressant for dig at stille spørgsmålstegn ved, om vi har indrettet os optimalt som samfund ved at lade størstedelen af landets 1-årige passe i institutioner, mens forældrene arbejder? Ønsker du slet ikke for dine børn, at de, når de bliver forældre, måske har andre muligheder og vilkår end de eksisterende netop nu? Det er et debatforum, men hvis overbevisninger og fakta skal holdes tilbage, så ingen risikerer at blive ramt af eftertanke og tvivl, er der ikke meget at debattere.

Desuden - hvis du har læst tråden fra starten, er det da helt tydeligt, at nogle i den grad angriber hjemmepassere for at “levere” asociale og besværlige børn. Hvorfor hæfter du dig kun ved, at den store majoritet får udfordret deres valg?  

Jamen jeg ser det ikke som et problem at børn bliver passet som 1 årig. Så jeg har ikke behov for at samfundet bliver revolutioneret og ændret. 

Jeg har ikke oplevet mine børn er blevet utrygge eller lign ved at være afsted i vuggestue. 

Så tænker jeg det er værre/større issues her i dagens Danmark der burde fokuseres på.

Jeg tænker desuden ikke at børn bliver utilpasse og asociale af at blive hjemmepasset, men det var ikke det der ramte mig i denne debat.

Anmeld Citér

16. oktober 2018

Tommelise

Loa skriver:

Jamen jeg ser det ikke som et problem at børn bliver passet som 1 årig. Så jeg har ikke behov for at samfundet bliver revolutioneret og ændret. 

Jeg har ikke oplevet mine børn er blevet utrygge eller lign ved at være afsted i vuggestue. 

Så tænker jeg det er værre/større issues her i dagens Danmark der burde fokuseres på.

Jeg tænker desuden ikke at børn bliver utilpasse og asociale af at blive hjemmepasset, men det var ikke det der ramte mig i denne debat.

Jeg kan slet ikke forstå, at det provokerer dig så voldsomt, at andre tænker over det. 

Der skal vel være plads til alle slags debatter - også selv om der er værre issues her i Danmark.

Anmeld Citér

16. oktober 2018

Loa

Tommelise skriver:

Jeg kan slet ikke forstå, at det provokerer dig så voldsomt, at andre tænker over det. 

Der skal vel være plads til alle slags debatter - også selv om der er værre issues her i Danmark.

Hvis der skal være plads til debatter må jeg vel da for filan da også lufte min mening? Eller er det kun den der er pro hjemmepasning der må? 

Forstår slet ikke det er så stort et problem at jeg udtrykker min mening....

Anmeld Citér

16. oktober 2018

Tommelise

Loa skriver:

Hvis der skal være plads til debatter må jeg vel da for filan da også lufte min mening? Eller er det kun den der er pro hjemmepasning der må? 

Selvfølgelig må du udtrykke din mening.

Du virker bare næsten vred over, at der er nogen, der filosoferer over, om det er godt for børn at blive passet i institution fra 1-års alderen.

Som jeg har skrevet før, så tror jeg, at jeg ville sende mine børn i pasning, da jeg også gerne vil have et job. 

Men det betyder da ikke, at jeg ikke godt er klar over, at det mere er de voksnes behov.

Anmeld Citér

16. oktober 2018

Ano18

Du må gerne udtrykke din mening, men du beder jo om at andre lader deres ligge, og tager deres svar personligt. Der skal være plads til begge sider, så længe den ikke er personlig - men faktuelle ting er begrundelser og ikke noget du behøver se som andet.

At du ikke synes tingene i samfundet skal ændres, er din holdning - men ting skal stadig italesættes højt, hvis der kommer ny viden og det gælder for alt. Forskning gør jo at man ser om nogle ting bør ændres/er skadelige, om det så er kost eller medicin eller noget helt tredje. Og nu siger jeg ikke jeg tror det er skadeligt for dine børn at blive passet, men at man generelt er nødt til at se om ting i samfundet skal ændres.

Og netop i en debat er det rigtig godt med faktuelle videnskabsbaserede svar. Trods det kan være så individuelt hvad der er bedst i lige denne diskussion, da man skal se på det store billede.

Anmeld Citér

17. oktober 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Loa skriver:

Du opfatter det ikke som et problem, men du bliver ramt af, at andre, der gør, tager argumenter i brug, som du ikke kan lide. Du udtrykker ikke din holdning til emnet, men skyder på nogle af dem, der har udtrykt deres, fordi de ikke burde fremhæve noget, som er ret essentielt for debatten. Paralleleksempel igen: Jeg mener, folk skal være langt mere bevidste om deres kødindkøb, men jeg må ikke nævne dyrevelfærd, for det giver bare andre dårlig samvittighed? 

Vi er på en debatside om børn, hvor forældre også debatterer blemærker og barnedåbsinvitationer, men at vi sender børn i institution fra 1-årsalderen er for lille et issue at fokusere på? 

Havde du nu udtrykt din holdning, ville det give grobund for videre debat om emnet, men du gik faktisk ind og problematiserede, at andre brugte argumenter, du syntes dårligt om, og flyttede derved fokus til manden fremfor bolden. Det må du da have forventet en reaktion på? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.