lineog4 skriver:
Vi kan selvsagt ikke vide hvad der ligger til grund. Men jeg læser bare tit: farmor vil ikke respektere vi ikke synes de skal have slik, eller de ikke må få saftevand (ja jeg kender faktisk nogle hvor de opgav kontakten med en farmor fordi hun tillod sig at giv barnet et glas light saftevand, ja det er jeg da heller ikke vild med, men det er måske lige i overkanten at fratage farmor og barn retten til en relation og samvær pga et enkelt glas saftevand). Og ofte må mormødrene helt det samme, og så er det bar åh så hyggeligt for barnet at blive forkælet.
Ærligt jeg ser ikke frem til at jeg skal være en svigermor til en pige og forhåbentlig til to og endda også farmor. For jeg ved jeg fylder, jeg ved jeg elsker børn og ikke kan undgå at forkæle, jeg ved jeg er den jeg er, og jeg ønsker et ægte forhold til mine børnebørn og ikke et hvor jeg forstiller mig for at please. Jeg ved også, at det må jeg med min datter, men hvad om mine sønner møder en pige, der ikke kan rumme, ikke kan rumme at vi ikke er hundrede procent ens, en der ikke vil rumme jeg forkæler (på linie med mormor)? Jeg bliver ofte desillusioneret når jeg læser ed her inde om svigermødre og farmødre, og ar glad da jeg lavede en tråd og nogle fortalte om deres gode forhold - for ærligt jeg bliver skræmt af det ofte er bagateller der fylder og gør at farmor ikke får lov at få en reel rolle i sin egen søns og børnebørns liv.
Der findes masser gode farmor-barnebarn relationer!
Mine unger har verdens bedste farmor, som er en kæmpe del af deres liv, og fylder meget mere end mormor og morfar. Hun har passet dem og haft dem siden de var spæde.
Jeg er ikke altid enig med hende, men jeg kan se at hendes og mine børns relation er helt speciel, så jeg sluger en gang imellem nogle kameler. Og jeg er SÅ fucking taknemmelig for at hun vil mine børn så meget. Også selvom hun gør mange ting med dem, som jeg faktisk er lodret uenig i. Men de lærer, at der er forskellige regelsæt alt efter om man er hjemme eller hos sine bedsteforældre, de lærer at få forskellige relationer og de lærer også, at far og mor ikke altid har ret
men jeg bliver - ligesom dig - så ked af at høre om trælse relationer til farmor/svigermor!
Til ts, så synes jeg ikke at det er mærkeligt at lave sådan et rum, jeg synes det er sødt og viser engagement. Forståeligt at i ikke vil have passet barnet nu, fordi det ikke er jeres behov. Det er nok heller ikke barnets behov endnu. Men på et tidspunkt, får jeres barn måske et behov, som ikke er jeres. Fx at blive passer hos farmor.