Anonym skriver:
Ja helt klart, det er det nok bare..
Hun har bare været RIGTIG meget indenover og negligeret vores ønsker om opdragelse. Da hun tilbød at hente vores barn 3 gange om ugen fra institution (fordi hun kan hente tidligere end os) hvor jeg sagde at det behøvede hun ikke, var vi nærmest dprlige forældre at lade vores barn være i institution når nu muligheden var det kunne blive hentet tidligere.
Vi har trukket os så vi ikke ser hende så tit, hvilket vi også hører meget for! Hun bliver sur hver gang hun får et nej og brokker sig over hun aldrig får lov. Når vi er der og baby græder, vil hun trøste selvom jeg siger til hende at h*n har brug for mig så jeg tager den lige. Så bliver hun fornærmet. Det er meget af sådan ting, hvor hun presser os i hendes retning. Og pludselig havde hun lavet værelse.. tænkte bare lidt wow..
Jeg kan sagtens genkende de ting, som du skriver. Jeg har selv en svigermor, som har været meget indenover, og som faktisk negligerer vores ønsker opdragelse nogle gange..
Især da jeg lige havde født, der kunne jeg ikke klare tanken om, at hun skulle være alene med mit barn, at hun tog min datter ud af favnen på mig (Min mor måtte gerne gøre det
)
Men i takt med at min datter blev ældre, og vi blev mere "sikre" i rollen som mor og far, og vi sagde fra, så blev det faktisk meget bedre. Det var ligesom min svigermor lige skulle lære at være farmor.
Hun gør stadigvæk ting, som jeg synes er skide irriterende, og hun blander sig stadigvæk i nogle ting, men det er ikke samme kaliber, og jeg tror, måske også det fordi jeg selv er vokset i rollen som mor.
Så lige med de ting, som du skriver, det forstår jeg udmærket godt. Med min tekst ville jeg bare fortælle dig, at det kan blive bedre. Det er ikke sikkert, men det kan ske.
Min svigermor er verdens bedste farmor, selvom jeg selv synes, hun kan være en pain in the ass.. Min datter elsker hende.
Jeg tror bare, du skal lade være med at gøre det til en stor ting, at hun har lavet et værelse. Se det som en luksus, når I er der.