Når svigermor laver værelse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2017

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod
Tobabyer skriver:

Okay, så forstår jeg dine indlæg forkert

Det er også i orden 

Og du skal have ros for at holde en god tone selv om vi ikke er enige 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

28. december 2017

Tobabyer

Profilbillede for Tobabyer
Carina:-) skriver:

Det er også i orden 

Og du skal have ros for at holde en god tone selv om vi ikke er enige 

Tak for det, vi behøver jo ikke være uvenner bare fordi vi er uenige

Anmeld Citér

28. december 2017

Tobabyer

Profilbillede for Tobabyer
Carina:-) skriver:

Jeg giver mig jævnligt og sluger kameler.

Både prøv at og arbejdsmæssigt set 

Jeg har da ansatte jeg har lyst til at ruske og sure urimelige kunder jeg gerne ville sige noget grimt til

Men det gær jeg ikke fordi jeg er voksen og ved også godt at det vil ødelægge meget.

Og ligesådan privat

Når jeg har lyst til at fortælle min svigerdatter at hun er en doven forkælet gås så tænker jeg på at bare fordi hun ikke har set lyset i at arbejde er det ikke mit job at fortælle hende det 

Og vil jeg gerne se min søn Ja så følger hun med så Ja jeg sluger mega blåhvaler indimellem fordi man skal vælge sine kæmpe og også fordi jeg godt ved at siger jeg noget så får jeg ikke dem at se 

Og det er vigtigere for mig at se dem end at holde på at min mening og mine krav er vigtigst .

Og det er så der jeg stadig arbejder med mig selv, det med at sluge alle kamelerne. Men jeg kan godt se at man som svigermor/farmor har mere på spil ift svigerdøtrene, som jo har “magten” til at fratage samværet med både børn og børnebørn, så er man ret magtesløs som farmor. Så håber jeg jeg får det lært inden jeg selv skal være farmor en dag 

Anmeld Citér

29. december 2017

Mum33

Anonym skriver:

Jeg bliver nødt til at høre andre mødres mening.. Min kærestes mor har lavet et værelse til vores barn, er HELT værelse med udstyr. Vi ser hende 1 gang om måneden ca.. vores barn er kun 4 måneder gammel.

Hun kommer heller ikke til at passe vores barn på noget tidspunkt. Jeg synes virkelig det er mærkeligt, at lave et værelse til sit barnebarn man ikke ser så tit eller får på besøg uden mor og far? Eller er det bare mig? 

Tænker mere om der er en bagtanke, at hun tror at hun får barnet til at overnatte osv eller om hun bare er så begejstret? 

Det er da bare mega sødt. Håber du værdsætter en sådan svigermor  

Anmeld Citér

30. december 2017

Sommerbarnet

Profilbillede for Sommerbarnet

Jeg kan på mange måder godt se det fra begge sider. Relationen til bedsteforældrene er uvurderlig, men er tilliden der ikke, så er den der bare ikke. På det punkt er det ikke fair, at være efter TS på den måde. 

Der er også mange underliggende ting som gør, at jeg ikke har tillid til min svigermor, især når det kommer til mit kommende barn. Hun blander sig konstant, og har snakket ned til mig siden jeg blev sygemeldt. Der forsvinder lidt af min tiltro til hende. Hun er en større kvinde der nok vejer +40 kg for meget og har dårligt hjerte, hvilket påvirker hendes mobilitet, noget jeg ikke er tryg ved når det kommer til et lille barn. Derudover, så ville jeg aldrig være tryg ved at lade hende alene med mit barn mere end et par timer ad gangen. 

Gudskelov så bakker min kæreste mig op i, at ved mindre hun taber sig, så får hun ikke lov til at have lillemanden til overnatninger. Det er hverken han eller jeg tryg ved. 

Anmeld Citér

30. december 2017

Lillefis90

Profilbillede for Lillefis90
Anonym skriver:

Ja helt klart, det er det nok bare..

Hun har bare været RIGTIG meget indenover og negligeret vores ønsker om opdragelse. Da hun tilbød at hente vores barn 3 gange om ugen fra institution (fordi hun kan hente tidligere end os) hvor jeg sagde at det behøvede hun ikke, var vi nærmest dprlige forældre at lade vores barn være i institution når nu muligheden var det kunne blive hentet tidligere. 

Vi har trukket os så vi ikke ser hende så tit, hvilket vi også hører meget for! Hun bliver sur hver gang hun får et nej og brokker sig over hun aldrig får lov. Når vi er der og baby græder, vil hun trøste selvom jeg siger til hende at h*n har brug for mig så jeg tager den lige. Så bliver hun fornærmet. Det er meget af sådan ting, hvor hun presser os i hendes retning. Og pludselig havde hun lavet værelse.. tænkte bare lidt wow..

Jeg kan sagtens genkende de ting, som du skriver. Jeg har selv en svigermor, som har været meget indenover, og som faktisk negligerer vores ønsker opdragelse nogle gange..

Især da jeg lige havde født, der kunne jeg ikke klare tanken om, at hun skulle være alene med mit barn, at hun tog min datter ud af favnen på mig (Min mor måtte gerne gøre det)

Men i takt med at min datter blev ældre, og vi blev mere "sikre" i rollen som mor og far, og vi sagde fra, så blev det faktisk meget bedre. Det var ligesom min svigermor lige skulle lære at være farmor.

Hun gør stadigvæk ting, som jeg synes er skide irriterende, og hun blander sig stadigvæk i nogle ting, men det er ikke samme kaliber, og jeg tror, måske også det fordi jeg selv er vokset i rollen som mor. 

Så lige med de ting, som du skriver, det forstår jeg udmærket godt. Med min tekst ville jeg bare fortælle dig, at det  kan blive bedre. Det er ikke sikkert, men det kan ske.

Min svigermor er verdens bedste farmor, selvom jeg selv synes, hun kan være en pain in the ass.. Min datter elsker hende.

Jeg tror bare, du skal lade være med at gøre det til en stor ting, at hun har lavet et værelse. Se det som en luksus, når I er der. 

Anmeld Citér

30. december 2017

ønskebørn74

Profilbillede for ønskebørn74
VI ELSKER VORES TVILLINGE BØLLER OVER ALT...
Anonym skriver:

Hm så er det nok bare mig.. Det er hendes eneste barnebarn. Jeg ved ikke om hun er klar over Det, men har givet udtryk for jeg ikke har behov for at få passet vores barn  så synes det meget mærkeligt han har sit eget værelse der..

Og vil sige når din guldklump er så lille, kan jeg godt forstå du ikke har hverken behov eller lyst til pasning. Men en tremmeseng kan jo bruges længe og indtil da kan han måske sove lur derinde når i er på besøg. Og pasning kan være en anden situation når jeres barn er 2 år eller mere. ��

VORES DEJLIGE TVILLINGE BØLLER,

VORES GULD.. 

Anmeld Citér

30. december 2017

Tystys14

Profilbillede for Tystys14

Er jeg den eneste det bliver en smule misundelig over at der findes bedsteforældre der er så glade for deres børnebørn at de frivilligt indretter et helt værelse til dem? 

Jeg ville give min højre arm for bare at have EN bedsteforældre der ville passe begge unger bare en halv time.

Når det sagt så kan jeg godt forstå man ikke føler behov for at få så lille et barn passet. Men tænker i/du burde sætte pris på at have en farmor der vil sit barnebarn så meget. 

Anmeld Citér

30. december 2017

ønskebørn74

Profilbillede for ønskebørn74
VI ELSKER VORES TVILLINGE BØLLER OVER ALT...
Tystys14 skriver:

Er jeg den eneste det bliver en smule misundelig over at der findes bedsteforældre der er så glade for deres børnebørn at de frivilligt indretter et helt værelse til dem? 

Jeg ville give min højre arm for bare at have EN bedsteforældre der ville passe begge unger bare en halv time.

Når det sagt så kan jeg godt forstå man ikke føler behov for at få så lille et barn passet. Men tænker i/du burde sætte pris på at have en farmor der vil sit barnebarn så meget. 

Vi har tvillinger.. og efter sidste pasning hos farfar  og farmor meldte farfar ud at han kun vil passe en ad gangen. Jamen fint så ryger de ud til mormor.. 

VORES DEJLIGE TVILLINGE BØLLER,

VORES GULD.. 

Anmeld Citér

30. december 2017

Tystys14

Profilbillede for Tystys14
ønskebørn74 skriver:

Vi har tvillinger.. og efter sidste pasning hos farfar  og farmor meldte farfar ud at han kun vil passe en ad gangen. Jamen fint så ryger de ud til mormor.. 

Det jo helt hul i hovedet.  desværre er det fuldstændig det samme her i vores familie. Mormor og morfar har plejebørn og vil derfor kun passe en afgangen da det ellers bliver for meget...   (sorry mit opstød, men vores børn er normalt fungerede og har ingen særlige behov, men det har deres plejebørn og så kommer børnebørnene sidst i køen... )

Farmor har meldt ud at hun kun vil passe den store på 6 år da hun ikke magter en på 3 år... (underligt hun så altid har kunne passe den store?)

Så vi har givet op. Familien står ikke til rådighed hos os og jeg har måtte lærer at sige nej til at passe mine forældres plejebørn, da jeg føler vi bliver udnyttet når de ikke selv kan passe den anden vej.

Ville elsker at have et familiemedlem som ts der endda laver værelse til barnebarnet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+