Carina:-) skriver:
Så du gør kun hvad du føler for altid?
Du gør aldrig noget som du måske ikke lige føler for,men som er til glæde for andre?
Jeg synes man har pligt til at se på hvad der er til gavn for ens børn.
Og det er at have en relation også til farmor - især når der intet skadeligt er i det forhold end at mor synes hun ikke gør lige som hun vil have.,
Jeg bider sgu også ting i mig - både på min mand og min side- ja selv mine egne voksne børn gør da ting hvor jeg tænker mit.
Men sådan er det med voksne selvstændige individer - de gør ( desværre) ikke som man selv vil hele tiden .
De har deres egne holdninger ,og meninger - og er ikke hånddukker der bare gør som vi vil .
Og ligesådan med svigermødre - de gør ikke altid som vi vil- men der er vi jo heldigvis så voksne og ikke så intolerante at vi ikke kan se at de stadig har noget at give til vores børn.
Ligesom svigermødre også kan tænke at deres svigerdøtre er from hell- og burde tæskes med en våd avis når de gentagende gange er på tværs ,hysteriske og bare vil have ret -
Ja så er svigermor også så voksen ( for det meste) at hun trykker på pyt knappen ,og tænker at heldigvis så tager børnebørnene ikke skade af deres mødres opførsel Og når vi nu er i familie og når det nu er en deres søn elsker ( ligesom han elsker sin mor )
Så er det bedre at tænke på børnene frem for sit eget egobehov .Og så går det hele nok .
Og måske,og kun måske opdager man at ens egne holdninger kan rykkes- og at det man troede var det den hellige skrift fx med hensyn til børneopdragelse måske og kun måske kunne rykkes bare lidt- så der er plads til alle .
For så er der nemlig ingen dårlig stemning- hvis de voksne finder jahatten frem ,og sluger en kamel eller to og husker at det her familiehalløj er rigtig dejligt for især ens børn.
Halleluja 
Selvfølgelig gør jeg det, jeg er jo ikke umenneskelig, men jeg synes lige præcis at den sætning du skriver med, at man har pligt til at se på hvad der er til gavn for ens børn er meget sigende.
Du skriver det som om at ALLE børn ALTID har bedst at have en relation til bedsteforældre, det er jeg uenig i. Jeg tror der findes rigeligt med eksempler hvor det ikke er børnenes behov at de skal have en relation.
Jeg synes det er rigidt at mene, at farmor eller hvem det måtte være, for enhver pris altid skal have del i alt, ligemeget hvem vi har med at gøre, og således bliver vi aldrig enige