Når svigermor laver værelse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2017

Thea14

Mine forældre har er værelse indrettet til mig og mine børn. Det syntes jeg bare er dejligt.

Mine svigerforældre ville have det hvis de havde et ledigt rum til det, som ikke befinder sig i den anden ende af huset.

Og med hensyn til pasning, så når børn en alder hvor det er fedt at få lov at sove hos bedsteforældrene. De fleste gange vores datter har været hos bedsteforældrene er da ikke fordi vi har haft behov for pasning, men fordi vores datter nyder at tilbringe tid hos sine bedsteforældre, ligesom de nyder at have hende. Husker da også at jeg som barn selv nød at være på weekend hos farmor og farfar eller mormor og morfar. - Sønnen på 3 mdr. Har dog ikke sovet ude endnu, da jeg ikke er klar til det. Men datteren på 4 spørger hver fredag om hun må sove det ene eller det andet sted (men får selvfølgelig ikke altid et ja).

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2017

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Stakkels farmor.

Hun tilbyder at gøre noget fedt for jeres barn. Og bliver ked af det og skuffet fordi i siger nej.. Og det er også galt 

Hvorfor i alverden kan du ikke se hvor lækkert det ville være for jeres barn at være 100 % I centrum 3 dage om ugen.

I får et barn hjem der har slappet af med farmor få et opmærksomhed og omsorg. 

Jeg må indrømme at det fatter jeg heller ikke I siger nej til når det ud fra det du skriver ikke handlet om misbrug osv men bare om en farmor der ikke må .

Synd for farmor og skide synd for jeres barn.

Vi vil gerne selv være sammen med vores barn, og min kæreste vil slet ikke ha vores barn er hos hende så meget.. 

Anmeld Citér

27. december 2017

Carina:-)

Anonym skriver:

Vi vil gerne selv være sammen med vores barn, og min kæreste vil slet ikke ha vores barn er hos hende så meget.. 

I er jo ikke sammen med hende . Hun er i inst og kan blive hentet tidl. Af farmor.

Anmeld Citér

27. december 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg bliver nødt til at høre andre mødres mening.. Min kærestes mor har lavet et værelse til vores barn, er HELT værelse med udstyr. Vi ser hende 1 gang om måneden ca.. vores barn er kun 4 måneder gammel.

Hun kommer heller ikke til at passe vores barn på noget tidspunkt. Jeg synes virkelig det er mærkeligt, at lave et værelse til sit barnebarn man ikke ser så tit eller får på besøg uden mor og far? Eller er det bare mig? 

Tænker mere om der er en bagtanke, at hun tror at hun får barnet til at overnatte osv eller om hun bare er så begejstret? 

Jeg har aldrig hørt om eller oplevet at bedsteforældre indretter et helt værelse til sit barnebarn med fuldt udstyr . Det lyder i mine øre vildt . Uanset hvor ofte barnet bliver passet eller ej . Kan se det er nemt med en weekend seng stående til overnatning eller et værelse med plads til legetøj. Det andet har jeg aldrig hørt om . Men har så heller ikke bedsteforældre der ynder at passe deres barnebarn . Desværre ville give min højre arm for dette

Anmeld Citér

27. december 2017

Loa

Anonym skriver:

Ja helt klart, det er det nok bare..

Hun har bare været RIGTIG meget indenover og negligeret vores ønsker om opdragelse. Da hun tilbød at hente vores barn 3 gange om ugen fra institution (fordi hun kan hente tidligere end os) hvor jeg sagde at det behøvede hun ikke, var vi nærmest dprlige forældre at lade vores barn være i institution når nu muligheden var det kunne blive hentet tidligere. 

Vi har trukket os så vi ikke ser hende så tit, hvilket vi også hører meget for! Hun bliver sur hver gang hun får et nej og brokker sig over hun aldrig får lov. Når vi er der og baby græder, vil hun trøste selvom jeg siger til hende at h*n har brug for mig så jeg tager den lige. Så bliver hun fornærmet. Det er meget af sådan ting, hvor hun presser os i hendes retning. Og pludselig havde hun lavet værelse.. tænkte bare lidt wow..

Er det et ældre barn eller jeres lille babys fremtid i snakker om mht at hente fra institution?

Anmeld Citér

27. december 2017

Anonym

Carina:-) skriver:

I er jo ikke sammen med hende . Hun er i inst og kan blive hentet tidl. Af farmor.

TS skriver jo netop at både hende og kæresten ikke har lyst til at farmor skal være så meget sammen med poden, bare fordi du er en god farmor, betyder det jo ikke at alle farmødre er gode og nogle af dem er helt sikkert forstyrrede, vi ved jo ikke hvilken slags der her er tale om 

mht værelset, jeg havde nok også undret mig lidt hvis det, som du skriver er fuldt udstyret med ting til en baby, men hende om det, så længe hun ikke pådutter jer dårlig samvittighed over at I ikke bruger hendes værk 

Anmeld Citér

27. december 2017

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Er det et ældre barn eller jeres lille babys fremtid i snakker om mht at hente fra institution?

Vores lille barn når den tid kommer 

Anmeld Citér

27. december 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

TS skriver jo netop at både hende og kæresten ikke har lyst til at farmor skal være så meget sammen med poden, bare fordi du er en god farmor, betyder det jo ikke at alle farmødre er gode og nogle af dem er helt sikkert forstyrrede, vi ved jo ikke hvilken slags der her er tale om 

mht værelset, jeg havde nok også undret mig lidt hvis det, som du skriver er fuldt udstyret med ting til en baby, men hende om det, så længe hun ikke pådutter jer dårlig samvittighed over at I ikke bruger hendes værk 

Nej lige præcis. Vi har nok gode grunde til vi skal være til stede. 

Hun gir os netop dårlig samvittighed, nu når hun har lavet et værelse der ikke bliver brugt..

Anmeld Citér

27. december 2017

Anonym

Anonym skriver:

Ja helt klart, det er det nok bare..

Hun har bare været RIGTIG meget indenover og negligeret vores ønsker om opdragelse. Da hun tilbød at hente vores barn 3 gange om ugen fra institution (fordi hun kan hente tidligere end os) hvor jeg sagde at det behøvede hun ikke, var vi nærmest dprlige forældre at lade vores barn være i institution når nu muligheden var det kunne blive hentet tidligere. 

Vi har trukket os så vi ikke ser hende så tit, hvilket vi også hører meget for! Hun bliver sur hver gang hun får et nej og brokker sig over hun aldrig får lov. Når vi er der og baby græder, vil hun trøste selvom jeg siger til hende at h*n har brug for mig så jeg tager den lige. Så bliver hun fornærmet. Det er meget af sådan ting, hvor hun presser os i hendes retning. Og pludselig havde hun lavet værelse.. tænkte bare lidt wow..

Hvor kan jeg forstå dig... 

Har 2 børn, 4 og 1 år. FArmor har ikke indrettet værelse, hvilket jeg ville synes var underligt hvis hun gjorde. 

Udover at blande sig i vores liv siden den ældste blev født, proppe ham med slik, købe ham med penge og gaver, blive sur hvis vi ikke gjorde som hun sagde, osv. osv., så havde hun tendens til at sige “jeg glæder mig til du kommer på ferie hos farmor i en måneds tid”. Jeg sagde at hun godt kunne glemme det og at jeg under ingen omstændigheder ville undvære mit barn så længe. 

Hvis hun kunne respektere vores måde at opdrage på, og os som børnenes forældre, så kunne det evt. komme på tale, at de kom på weekendtur hos hende. Ellers ikke. 

Min egen mor og far har passet min ældste med 2-3 overnatninger da jeg var i fødsel med min yngste. Ellers er han blevet passet i et par timer ad gangen. Også kun fordi min mor respekterer mine grænser. 

SÅ jeg kan fuldt ud forstå dig og din kæreste. I er barnets forældre og I bestemmer. 

Anmeld Citér

27. december 2017

Loa

Anonym skriver:

Vores lille barn når den tid kommer 

Ok på den måde.

Mon ikke bare det er mega begejstring for det nye barnebarn der gør hun lægger alle de planer. 

Mht værelset, så tænk bare på det som en luksus når i så endelig besøger hende (og barnet er større) så er der er legeværelse at gå ind på og lege, være i fred og lign... Hvis du/i ved med jer selv at hun ikke kommer til at passe, så lad være med at gejl dig selv op til at hun har lavet det værelse mhp at passe, for det er jo kun jer der afgører om det sker eller ej.

Et legeværelse til lidt større børn er bestemt ikke at kimse af hos bedsteforældre....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.