Når svigermor laver værelse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hvor står der i mit indlæg at jeg ikke stoler nok på hendes evner til at lade hende passe vores barn?

For mig fremgår det ret tydeligt i dine svar længere henne i tråden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2017

Carina:-)

Anonym skriver:

TS skriver jo netop at både hende og kæresten ikke har lyst til at farmor skal være så meget sammen med poden, bare fordi du er en god farmor, betyder det jo ikke at alle farmødre er gode og nogle af dem er helt sikkert forstyrrede, vi ved jo ikke hvilken slags der her er tale om 

mht værelset, jeg havde nok også undret mig lidt hvis det, som du skriver er fuldt udstyret med ting til en baby, men hende om det, så længe hun ikke pådutter jer dårlig samvittighed over at I ikke bruger hendes værk 

Hun er blevet spurgt flere gange om grunden

Og det der bliver nævnt er at hun vil for meget.

Gerne vil hente 3 gange om ugen gerne vil passe osv

Det er jo svært at vide om farmor er forstyrret når det ikke bliver nævnt dom årsag. Men blot at hun bliver skuffet når alle hendes forsøg på at få en relation til hendes barnebarn bliver skudt i sænk.

Anmeld Citér

28. december 2017

Anonym

Carina:-) skriver:

Det er jo svært at vide om farmor er forstyrret når det ikke bliver nævnt dom årsag. Men blot at hun bliver skuffet når alle hendes forsøg på at få en relation til hendes barnebarn bliver skudt i sænk.

Jeg synes bare man skal passe på med altid at gøre farmor/svigermor til offer i disse sager, vi kender jo ikke hele historien, og egentlig er det da tarveligt overfor TS, altid at gå ud fra at det er hende der er gal på den, når det handler om det følsomme emne, farmor, sådan generelt set ... 

Jeg synes bare der er en trist “kultur” med at gå i flæsket på dem som vover at ytre sig om farmødre eller svigermødre. Jeg tror at vi alle på et tidspunkt i vires liv har mødt et forfærdeligt kvindemenneske og tænkt: “puha, godt hun ikke er min mor/mormor/søster/farmor/svigermor” you name it, det kunne jo være at lige netop DENNE farmor var en af dem ... 

Anmeld Citér

28. december 2017

Anonym

I øvrigt synes jeg du overfortolker på farmors vegne, når du skriver at hun bliver skuffet fordi slle hendes forsøg på en relation bliver skudt i sænk, det kan vi ikke vide ...

Ydermere skriver TS at hendes kæreste ikke stoler på farmor, og hvis min mand ikke stolede på sin egen mor, behøvede der egentlig ikke være så mange flere grunde til at mene at hun ikke skulle passe mine børn alene, så mener da egentlig at det er valid grund at hendes egen søn ikke engang stoler på hende 

Anmeld Citér

28. december 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hm så er det nok bare mig.. Det er hendes eneste barnebarn. Jeg ved ikke om hun er klar over Det, men har givet udtryk for jeg ikke har behov for at få passet vores barn  så synes det meget mærkeligt han har sit eget værelse der..

Det kan godt være du ikke har et behov - men synes du ikke det er vigtigt for dit barn at knytte bånd med bedsteforældre, når han bliver større, at kunne mindes tilbage til de dage hvor han blev forkælet hos farmor. 

Hvordan kan du allerede nu vide han aldrig bliver passet der? Hvad med sygdom - det er begrænset hvor mange barn syg dage man kan tage på sit arbrjde. 

Mine drenge har sovet hos farmor og farfar i nat og skal i tivoli idag - de elsker deres bedsteforældre og det er dejligt at se 

Anmeld Citér

28. december 2017

Mortilmajbørn

Anonym skriver:

I øvrigt synes jeg du overfortolker på farmors vegne, når du skriver at hun bliver skuffet fordi slle hendes forsøg på en relation bliver skudt i sænk, det kan vi ikke vide ...

Ydermere skriver TS at hendes kæreste ikke stoler på farmor, og hvis min mand ikke stolede på sin egen mor, behøvede der egentlig ikke være så mange flere grunde til at mene at hun ikke skulle passe mine børn alene, så mener da egentlig at det er valid grund at hendes egen søn ikke engang stoler på hende 

Men havde hun nu lagt ud med at skrive, at de ikke stolede på farmor nok til at barnet kunne komme på besøg, så havde der jo ikke været nogen diskussion. 

Tværtimod gjorde ts det modsatte. Da jeg skrev i første indlæg, at jeg gik ud fra, at der måtte være en grund til, at de ikke fandt farmor egnet til at passe deres barn. Da skrev ts tilbage, at det havde hun overhovedet ikke sagt noget om.

I de første mange indlæg var den eneste grund, at hun og far ikke havde behov for at få deres barn passet. 

Først da flere fortalte om hvor givende det kunne være for barnet at få en tæt relation til bedsteforældrene ændrede ts begrundelsen til, at det var fordi de simpelthen ikke stolede på farmor. 

Havde hun fra start skrevet det, så havde folk jo ikke forgæves forsøgt at komme med gode begrundelser og dejlige minder fra deres egen barndom, for at vise ts, at det ikke behøver at være en forfærdelig oplevelse for et barn at komme på besøg hos bedsteforældre.

Anmeld Citér

28. december 2017

Carina:-)

Anonym skriver:

Hun skriver at hun ikke har skrevet at hun ikke tvivler på fsrmosxevner til at passe.

Hvordan vil du tolke Det?

Der er flere der spørger om hvorfor og  ikke en eneste gang skriver hun at farmor er et såkaldt monster. 

Det kan godt være du synes jeg overtolker.  Men jeg synes til gengæld du undervurdere det problem ar nogen kvinder skaber problemer der ikke er der bare fordi de ser deres partners mor som en konkurrent og fjende 

Anmeld Citér

28. december 2017

Lf

Jeg tror farmor godt ved hun ikke må passe baby og derfor prøver at vise jer at hun har styr på hvordan man gør ved at have alt hvad man kan få brug for til sådan en størrelse :-) jeg tror farmor prøver at udtrykke at hun savner jer og den lille. Mine forældre han også et værelse til vores søn på 21 måneder og har haft det i ca ½ år nu, der er pudslebord, weekendseng, reol med legetøj, 2 slags højstole, babybadekar og en enkeltmandsseng så en voksen kan sove i samme rum med barnet. 

Havde farmor haft lignende havde jeg været i himlen :-) der skifter man på sengen, sønnen sover i gangen, legetøjet står i stuen mellem pyntegenstande og hendes andre børnebørn (inkl vores søn) har slet ikke plads til at lege. 

Anmeld Citér

28. december 2017

Tobabyer

Hun skriver at hun ikke har skrevet at hun ikke tvivler på fsrmosxevner til at passe.

Hvordan vil du tolke Det?

Der er flere der spørger om hvorfor og  ikke en eneste gang skriver hun at farmor er et såkaldt monster. 

Det kan godt være du synes jeg overtolker.  Men jeg synes til gengæld du undervurdere det problem ar nogen kvinder skaber problemer der ikke er der bare fordi de ser deres partners mor som en konkurrent og fjende 

Nu behøver man jo ikke være et monster for kkke at “måtte” passe, det kan være ting som at farmor synes det er noget pjat at små børn ikke bør få rå gulerødder eller nødder, at farmor mener at børn bare skal falde ned af trappen, før de lærer at færdes på den, eller at farmor tænker at det er okay børnene brænder sig på stearinlysene, for ellers lærer de det aldrig. I så fald ville jeg heller ikke stole på at hun kunne passe mit barn forsvarligt ligemeget hvor meget hun så elskede det, kærlighed til barnet er bare ikke altid nok, i MINE øjne 

TS har netop ikke skrevet at hun er et monster, men at de ikke stoler på hende, det kan være ting som ovenstående, men i bund og grund så kender vi jo hverken den lille familie eller farmor, så vi kan jo ikke gøre os til dommere over hvir synd det er for farmor og børnene, for måske lige netop i dette tilfælde kan det jo være at relationen IKKE er sund for børnene. 

Jeg er med på at nogle svigerdøtre formentlig skaber problemer der ikke er såvel som nogle svigermødre formentlig skaber problemer der ikke er, men jeg synes det er unuanceret altid at forsvare farmor/svigermor i disse debatter. 

Anmeld Citér

28. december 2017

Tobabyer

Mortilmajbørn skriver:

Men havde hun nu lagt ud med at skrive, at de ikke stolede på farmor nok til at barnet kunne komme på besøg, så havde der jo ikke været nogen diskussion. 

Tværtimod gjorde ts det modsatte. Da jeg skrev i første indlæg, at jeg gik ud fra, at der måtte være en grund til, at de ikke fandt farmor egnet til at passe deres barn. Da skrev ts tilbage, at det havde hun overhovedet ikke sagt noget om.

I de første mange indlæg var den eneste grund, at hun og far ikke havde behov for at få deres barn passet. 

Først da flere fortalte om hvor givende det kunne være for barnet at få en tæt relation til bedsteforældrene ændrede ts begrundelsen til, at det var fordi de simpelthen ikke stolede på farmor. 

Havde hun fra start skrevet det, så havde folk jo ikke forgæves forsøgt at komme med gode begrundelser og dejlige minder fra deres egen barndom, for at vise ts, at det ikke behøver at være en forfærdelig oplevelse for et barn at komme på besøg hos bedsteforældre.

jeg er enig, det er da ærgerligt at have svaret på noget som egentlig viser sig ikke at være relevant, og det ville da være rart at have alle info på forhånd inden man svarer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.