Når svigermor laver værelse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2017

Mortilmajbørn

Profilbillede for Mortilmajbørn
Anonym skriver:

Jeg har ikke behov for at få mit barn passet, af nogen..

Men nej jeg har ikke sagt det direkte, da snakken ikke har været der. Men har da nævnt da hun ikke kunne forstå hendes veninde ikke måtte passe sit barnebarn som 3 mdr, hvor jeg gav hende min mening om det. Så synes da jeg har givet udtryk for det.

Nej, det kan godt være du ikke har behov for at få dit barn passet. Men behøver det være et behov, før det kan lade sig gøre? Hvorfor ikke lade farmor og barnebarn skabe en relation uden far og mors tilstedeværelse?

Jeg er dog glad for, at min mor og far lod mig komme på besøg hos bedsteforældre. Mindes min barndom med glæde. Hvordan mine søskende, mine kusine og jeg var på ferie, da vi blev lidt ældre. Vi så Disney show om fredagen, mens vi spiste popkorn. Vi fangede krabber om sommeren med vores hjemmelavede fiskestænger. Vi fik fortalt spændende godnathistorier. I det hele taget nød jeg den tid, hvor jeg fik mine bedsteforældres fulde opmærksomhed og kærlighed.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

27. december 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hm så er det nok bare mig.. Det er hendes eneste barnebarn. Jeg ved ikke om hun er klar over Det, men har givet udtryk for jeg ikke har behov for at få passet vores barn  så synes det meget mærkeligt han har sit eget værelse der..

Du har ikke behov nu, nej, men derfra og til at bestemme, at det ikke kommer til at ske nogensinde, er der da meget langt. Hvorfor må hun ikke passe ham på noget tidspunkt? Det er jo ikke kun dit behov, det handler om. 

Anmeld Citér

27. december 2017

Anonym trådstarter

Mortilmajbørn skriver:

Nej, det kan godt være du ikke har behov for at få dit barn passet. Men behøver det være et behov, før det kan lade sig gøre? Hvorfor ikke lade farmor og barnebarn skabe en relation uden far og mors tilstedeværelse?

Jeg er dog glad for, at min mor og far lod mig komme på besøg hos bedsteforældre. Mindes min barndom med glæde. Hvordan mine søskende, mine kusine og jeg var på ferie, da vi blev lidt ældre. Vi så Disney show om fredagen, mens vi spiste popkorn. Vi fangede krabber om sommeren med vores hjemmelavede fiskestænger. Vi fik fortalt spændende godnathistorier. I det hele taget nød jeg den tid, hvor jeg fik mine bedsteforældres fulde opmærksomhed og kærlighed.

Nej det gør det ikke, nu er h*n også kun 4 mdr så det er slet ikke en mulighed. Godt du har det sådan og har haft det så dejligt med det 

Anmeld Citér

27. december 2017

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Du har ikke behov nu, nej, men derfra og til at bestemme, at det ikke kommer til at ske nogensinde, er der da meget langt. Hvorfor må hun ikke passe ham på noget tidspunkt? Det er jo ikke kun dit behov, det handler om. 

Min kæreste ønsker det heller ikke, så det er vel sådan det er.

Anmeld Citér

27. december 2017

Anonym trådstarter

Liland skriver:

Det er da luksus med bedsteforældre der indretter et værelse til guldklumpen

Hvem ved, måske i bliver inviteret til fest, uden barn og, hvis ikke andre kan passe, er det da fedt at i ikke skal tænke på at pakke en hel masse sammen, for at kunne sende den lille på overnatning et sted hvor de fleste ting allerede er der  (det er jo selvfølgelig ikke nu og her den lille skal passes ude, men på sigt, er det da en luksus )

Ja det er praktisk, jeg er helt enig.. følte bare det var lidt underligt og pres agtig, i og med vi ikk kommer så tit.. men det er nok bare hendes glæde..

Anmeld Citér

27. december 2017

MorTil3+

Profilbillede for MorTil3+
Anonym skriver:

Jeg har ikke behov for at få mit barn passet, af nogen..

Men nej jeg har ikke sagt det direkte, da snakken ikke har været der. Men har da nævnt da hun ikke kunne forstå hendes veninde ikke måtte passe sit barnebarn som 3 mdr, hvor jeg gav hende min mening om det. Så synes da jeg har givet udtryk for det.

Nu skriver du selv at det er første barn og synes da det er en smule vanvittigt at sige at du aldrig vil ha passet dit barn. Du bliver forhåbentlig klogere. Mine børn er da heller ikke blevet passet det første år men kan da love dig for at det er luksus når bedsteforældre ringer og spørger om de må ha ungerne til en overnatning ja eller bare et par timer så min mand og jeg kan ha lidt voksentid. Men det finder du nok ud af og så vil du sætte pris på at farmor står klar.

Anmeld Citér

27. december 2017

Stivdie

Profilbillede for Stivdie

Jeg tror også blot du skal se det som tegn på engagement 

Jeg forstår udemærket, du intet behov har lige nu for at få passet, men pas på med at sige aldrig. Vores pige blev passet med overnatning første gang, da hun var 15 måneder. Det var ikke mit behov, men min mands. Han havde behov for alenetid med mig. 

Nu hvor hun er 4 år er hun blevet passet ude med 1 overnatning måske 5 gange, og tilsvarende gange gange hjemme hos os. Hun er begyndt selv at snakke om gerne at ville på "ferie" hos farmor. Tænker hun kan få lov om et år eller to 

Anmeld Citér

27. december 2017

Mor og meget mere

Mortilmajbørn skriver:

Mine unger ser også med glæde tilbage på alle de gange, de har overnattet hos bedsteforældrene, som rene lykkestunder og dejlige oplevelser. Mor vedbliver ikke at være den bedste i verden 24/7 og nonstop, heldigvis. Det er en gave til barnet, at det får sin helt egen, nære relation til bedsteforældrene. 

Anmeld Citér

27. december 2017

Anonym trådstarter

MorTil3+ skriver:

Nu skriver du selv at det er første barn og synes da det er en smule vanvittigt at sige at du aldrig vil ha passet dit barn. Du bliver forhåbentlig klogere. Mine børn er da heller ikke blevet passet det første år men kan da love dig for at det er luksus når bedsteforældre ringer og spørger om de må ha ungerne til en overnatning ja eller bare et par timer så min mand og jeg kan ha lidt voksentid. Men det finder du nok ud af og så vil du sætte pris på at farmor står klar.

Måske om et par år Ja, men det bliver ikke af hende. Min kæreste ønsker ikke vores barn skal passes af hende. Så det blir ikke en realitet ..

Anmeld Citér

27. december 2017

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Min kæreste ønsker det heller ikke, så det er vel sådan det er.

Det er det da kun, hvis I beslutter det. Har I virkelig aftalt, at jeres barn heller ikke skal på overnatning hos farmor som 2- eller 3-årig? Hvorfor træffe sådan en beslutning uden at være åbne for muligheden for, at barnet på et tidspunkt vil elske at være på weekend hos farmor? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.