Mor presser til abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Mor og meget mere skriver:

Se min kommentar over din. 

Har lige set det og rettet min kommentar ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2017

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Ja! 

https://www.baby.dk/debat/242373pi1/gode-raad/omskaering-af-dreng.aspx

Citater af dig: “Sidder lige på arbejde og får fri snart skriver lige i aften. Min søn er 3,6 år og stadig ikke omskåret. Det bliver han snart. ( meget normalt at de bliver omskåret ved 3 års alderen hos os Tyrkere) du er også velkommen til at skrive privat.”

”Hvor er det bare synd for dit barn der skal have et klamt forhud på sit penis. : ) dit svar kan hurtig vendes om.”

Og så den rigtigt sjove:”Hvad med at lære dig selv og respektere andre folk og deres valg ?” - host, host. Abort? 

�� Han er ikke blevet endnu. Han er 7 idag. 

Jeg er faktisk også blevet ældre og lidt mere anderledes. Jeg har valgt at sige at når han er generet af sin forhud og gerne vil omskæres så ryger det af under kyndige læger og et godt hospital. Jeg respektere andre folks valg men jeg har også en mening jeg er fri til at sige når jeg føler behov. Ligesom i er og gør. 

Anmeld Citér

14. december 2017

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

MEN sjovt i lige skal vende den til omskræring når det egentlig handler om sen abort. Men i er velkommen til at skrive privat da jeg ikke kommentere mere i dette opslag. 

Anmeld Citér

14. december 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Aisha skriver:

Jeg er faktisk også blevet ældre og lidt mere anderledes. Jeg har valgt at sige at når han er generet af sin forhud og gerne vil omskæres så ryger det af under kyndige læger og et godt hospital. Jeg respektere andre folks valg men jeg har også en mening jeg er fri til at sige når jeg føler behov. Ligesom i er og gør. 

Det lyder da rigtig godt. Det folk reagerer på er at selvom du er imod abort og mener at det er mord, behøver du ikke at kalde folk for mordere et sted hvor der måske sidder kvinder der er dybt ulykkelige over den abort, som de af forskellige årsager var tvunget til at få. Så er det pænt ufedt at få smækket morder titlen i hovedet. 

Anmeld Citér

14. december 2017

Perle1

Jeg har stået i præcis samme situation som dig. Jeg blev gravid som 19 årige. Kommer også fra et andet land, og der er det heller ikke acceptabelt at man får børn uden for ægteskabet. Og slet ikke som 19 årig.  Jeg turde faktisk ikke fortælle det til mine forældre. Jeg vidste at jeg vil have en abort. Jeg var lige begyndt at læse og vidste at jeg ikke kunne give det barn alt hvad barnet havde brug for. Var slet ikke moden nok til det. Rigtig mange fortryder deres abort  jeg har aldrig fortrudt den  jeg tænker stadig på det nogle gange, men ved at det var det rigtige valg for mig dengang. Havde jeg været over de 12 uger henne så ville jeg sikkert har beholdt barnet. Synes faktisk at det er noget andet at få abort efter de 12 uger. 

Jeg synes at DU skal mærke efter hvad DU vil. Ikke hvad din mor, din religion eller din nabo synes. Hvis du er i tvivl,så vil du højst sandsynligt fortryde abort. 

Jeg forstår udmærket dit dilemma, men det er dig der skal leve med det valg for altid. hvornår skal du scannes? Hvis det er om lang tid så kan du altid selv betale for en scanning, og finde ud af hvor langt du er henne. 

Held og lykke. 

Tak, jeg har ringet til nogle klinikker i dag. Og de har ingen ledige tider før om meget lang tid. Kan det være rigtigt ar man ikke får lov at få  en tid hos en gynækolog; Bare for en scanning ? Jeg ved at hvis jeg nu sagde jeg skulle have en abort, så ville de med de samme hjælpe mig.. 

Jeg overvejer kraftigt at finde en privat klinik. Jeg gider ikke bestille en abort på forhånd og så skulle tage en beslutning med det samme efte scanningen og inden aborten samme dag. 

Anmeld Citér

14. december 2017

Tommelise

Aisha skriver:

Nej, det vil jeg ikke for jeg har ret til have en mening 

Abort er lovligt her i Danmark. Mord kommer man i fængsel for.

Man er ikke morder, fordi man vælger en abort. 

Det er dybt usmageligt at bruge ordet mord, når der sidder kvinder og læser med, som har fået foretaget en abort (og nej det har jeg ikke).

Heldigvis tror jeg ikke, der er nogen, der kan tage det alvorligt, når du kalder det mord. 

Anmeld Citér

14. december 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Aisha skriver:

Stadigvæk : "Hvad med at lære dig selv at respektere andre mennesker og deres valg?" Er det respekt at kalde andre mordere?

Anmeld Citér

14. december 2017

Tommelise

Perle1 skriver:

Hej, jeg oprettede for kort tid siden en debat herinde..

Jeg var til lægen i dag, og fik afvide jeg er gravid! er højest sandsyligt i 13. uge , hvor lægen beregnede det ud fra min sidste menstruation. (venter på en scanning der kan bekræfte) 

Sagen er at jeg er 20 år gammel, og ikke rigtig ved hvordan jeg skal reagere på dette.

Min kæreste er 23 år gammel (har været sammen i snart 3 år) , og mener at vi burde beholde barnet, nu hvor jeg( 90%)  er overskredet de 12 uger (som abort grænsen er på) 

Derimod mener min mor, at der ingen vej er udenom. Jeg må abortere barnet.  Om jeg så skal tage til sverige og betale for den.

Til februar flytter jeg i lejelighed med min kæreste, vi har købt den. 

Jeg har en familie der er muslim og derfor er der naturligvis problemer i forhold til, at jeg ikke må have en baby uden at være gift. Hvortil min kæreste har fortalt, at han gerne frier.

Dette var slet ikke planlagt, men jeg må indrømme at jeg er temmelig i tvivl. Er helt sikker på, at min kæreste vil være en super god far. samtidigt så ved jeg at det er et KÆMPE ansvar og kæmpe omvæltning med et barn. En del af mig ønsker dog ikke at abortere.

Det er ganske svært, når ens mor presser mig til det modsatte. Jeg ved at hun vil mig det bedste, men samtidigt føler jeg at jeg ikke bare kan abortere. Nogle der kan relatere til dette, og måske har stået i lignenden situation ?

Jeg kan ikke rigtig snakke med andre om dette, eftersom at snakken går rigtig hurtig i blandt andre etniske i mit område.

Du skal ikke lade dig presse til abort p.gr.a. religion.

Det lyder slet ikke, som om abort er det rigtige i dit tilfælde.

Anmeld Citér

14. december 2017

Perle1

Tommelise skriver:

Du skal ikke lade dig presse til abort p.gr.a. religion.

Det lyder slet ikke, som om abort er det rigtige i dit tilfælde.

Interessant, hvorfor  tænker du lige præcis, at abort ikke er det rigtige i mit tilfælde?

Anmeld Citér

14. december 2017

Mysonsmama

Perle1 skriver:

Hej, jeg oprettede for kort tid siden en debat herinde..

Jeg var til lægen i dag, og fik afvide jeg er gravid! er højest sandsyligt i 13. uge , hvor lægen beregnede det ud fra min sidste menstruation. (venter på en scanning der kan bekræfte) 

Sagen er at jeg er 20 år gammel, og ikke rigtig ved hvordan jeg skal reagere på dette.

Min kæreste er 23 år gammel (har været sammen i snart 3 år) , og mener at vi burde beholde barnet, nu hvor jeg( 90%)  er overskredet de 12 uger (som abort grænsen er på) 

Derimod mener min mor, at der ingen vej er udenom. Jeg må abortere barnet.  Om jeg så skal tage til sverige og betale for den.

Til februar flytter jeg i lejelighed med min kæreste, vi har købt den. 

Jeg har en familie der er muslim og derfor er der naturligvis problemer i forhold til, at jeg ikke må have en baby uden at være gift. Hvortil min kæreste har fortalt, at han gerne frier.

Dette var slet ikke planlagt, men jeg må indrømme at jeg er temmelig i tvivl. Er helt sikker på, at min kæreste vil være en super god far. samtidigt så ved jeg at det er et KÆMPE ansvar og kæmpe omvæltning med et barn. En del af mig ønsker dog ikke at abortere.

Det er ganske svært, når ens mor presser mig til det modsatte. Jeg ved at hun vil mig det bedste, men samtidigt føler jeg at jeg ikke bare kan abortere. Nogle der kan relatere til dette, og måske har stået i lignenden situation ?

Jeg kan ikke rigtig snakke med andre om dette, eftersom at snakken går rigtig hurtig i blandt andre etniske i mit område.

Først kæmpe kram til dig

Jeg kan simpelthen ikke lade være at tænke, hvilken MOR ville presse sin datter til at få sit barnebarn fjernet? Og på hvilket grundlag?

Fordi det lyder til der er så styr på det som der nu kan være, så bare fordi din familie er muslimer så er du i tvivl? For mig virker det som om i ønsker barnet. Din mor burde støtte dig uanset hvad du gør.

Du er så "langt" henne at det vil være synd! Der er nemlig en grund til man ikke får abort efter 12 ugr

Kan godt forstå det er et svært valg og alligevel ikke på de grundlag der er for at tvivle. Det er DIT menneske. DIT lille barn. Skide være med mor helt ærligt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.