Mor presser til abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart
Aisha skriver:

Du skal selvfølgelig beholde barnet og ikke blive en morder som din mor forslår. Man bliver nød til at stå ved de valg man nu har taget. Du har valgt og have sex uden beskyttelse og det her er konsekvensen. Hvad siger din kæreste til alt det her ? Er han også muslim? 

Jeg tænker folk snakket lige meget hvad man gør. Du skal gøre hvad der føles rigtigt for dig. 

Det er simpelthen helt blæst at du sidder og sætter morder mærkater på folk der af en eller anden årsag ender i en sen abort. Det er sgu ikke i orden...

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

14. december 2017

Smølfine123

Aisha skriver:

Du skal selvfølgelig beholde barnet og ikke blive en morder som din mor forslår. Man bliver nød til at stå ved de valg man nu har taget. Du har valgt og have sex uden beskyttelse og det her er konsekvensen. Hvad siger din kæreste til alt det her ? Er han også muslim? 

Jeg tænker folk snakket lige meget hvad man gør. Du skal gøre hvad der føles rigtigt for dig. 

Du skal gøre hvad der er rigtig for dig.... men hvis du vælger abort er du en morder...??!??

det er ikke ulovligt ar få en abort. Og det kan af de fleste ikke sidestilles med mord. Det er upassende at skrive i så svær situation somTS er i. 

TS skriver heller igen steder, at de har haft ubeskyttet sex. Det kan være et uheld. 

Anmeld Citér

14. december 2017

Ayasmor

Profilbillede for Ayasmor
Baby under construction
Perle1 skriver:

Hej, jeg oprettede for kort tid siden en debat herinde..

Jeg var til lægen i dag, og fik afvide jeg er gravid! er højest sandsyligt i 13. uge , hvor lægen beregnede det ud fra min sidste menstruation. (venter på en scanning der kan bekræfte) 

Sagen er at jeg er 20 år gammel, og ikke rigtig ved hvordan jeg skal reagere på dette.

Min kæreste er 23 år gammel (har været sammen i snart 3 år) , og mener at vi burde beholde barnet, nu hvor jeg( 90%)  er overskredet de 12 uger (som abort grænsen er på) 

Derimod mener min mor, at der ingen vej er udenom. Jeg må abortere barnet.  Om jeg så skal tage til sverige og betale for den.

Til februar flytter jeg i lejelighed med min kæreste, vi har købt den. 

Jeg har en familie der er muslim og derfor er der naturligvis problemer i forhold til, at jeg ikke må have en baby uden at være gift. Hvortil min kæreste har fortalt, at han gerne frier.

Dette var slet ikke planlagt, men jeg må indrømme at jeg er temmelig i tvivl. Er helt sikker på, at min kæreste vil være en super god far. samtidigt så ved jeg at det er et KÆMPE ansvar og kæmpe omvæltning med et barn. En del af mig ønsker dog ikke at abortere.

Det er ganske svært, når ens mor presser mig til det modsatte. Jeg ved at hun vil mig det bedste, men samtidigt føler jeg at jeg ikke bare kan abortere. Nogle der kan relatere til dette, og måske har stået i lignenden situation ?

Jeg kan ikke rigtig snakke med andre om dette, eftersom at snakken går rigtig hurtig i blandt andre etniske i mit område.

Send gerne en privat besked... jeg har stået i meget tæt på dine sko.

Anmeld Citér

14. december 2017

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Mor og meget mere skriver:

Vil du ikke godt lade være med at skrive “morder” om de kvinder, der helt lovligt har fået foretaget en abort? Nogle af dem læser med herinde. 

Og nej, jeg har aldrig fået en abort. 

Nej, det vil jeg ikke for jeg har ret til have en mening 

Anmeld Citér

14. december 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Aisha skriver:

Dét har du. Men overvej, hvilken debatkultur, du ønsker. Synes du også, det ville være helt fint, hvis folk med racistiske holdninger omtalte muslimer med grove ord herinde? 

Anmeld Citér

14. december 2017

Smølfine123

Aisha skriver:

Og det at have en mening er lig med at udbasunere den..???

føj

Tænk dig om før du taler. Jeg har ikke de bedste oplevelser med muslimer, men jeg kalder dem ikke skældsord. Du bor i DK og det er helt normalt at få og kunne få en abort. Det hedder fri vilje.

Anmeld Citér

14. december 2017

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra
Aisha skriver:

Jeg er helt enig.

Jeg er fx også af den overbevisning, at kvinder, der får omskåret deres uskyldige småbørn, er faktaresistente børnemishandlere, der bør have skåret skamlæberne af i en bedøvelse af Panodil og sukkervand, mens de er spændt fast på et bord. Det forbeholder jeg mig også retten til at sige/skrive.

Anmeld Citér

14. december 2017

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra

Derudover lyder abort ikke som det rigtige valg i netop denne situation, og mon ikke moderen bliver glad for det nye barnebarn, når hun ser det?

Anmeld Citér

14. december 2017

Anonymor

Profilbillede for Anonymor
Abracadabra skriver:

Jeg er helt enig.

Jeg er fx også af den overbevisning, at kvinder, der får omskåret deres uskyldige småbørn, er faktaresistente børnemishandlere, der bør have skåret skamlæberne af i en bedøvelse af Panodil og sukkervand, mens de er spændt fast på et bord. Det forbeholder jeg mig også retten til at sige/skrive.

For fanden Abracadabra, jeg synes sgu du er fantastisk 

Anmeld Citér

14. december 2017

Meandu

Profilbillede for Meandu

Er der slet ingen der har stået i sådan en situation? Jeg ved godt at, det er mit eget valg i sidste ende. Men synes det er  en svær beslutning når  forældrene ikke støtter en 

Jeg har stået i præcis samme situation som dig. Jeg blev gravid som 19 årige. Kommer også fra et andet land, og der er det heller ikke acceptabelt at man får børn uden for ægteskabet. Og slet ikke som 19 årig.  Jeg turde faktisk ikke fortælle det til mine forældre. Jeg vidste at jeg vil have en abort. Jeg var lige begyndt at læse og vidste at jeg ikke kunne give det barn alt hvad barnet havde brug for. Var slet ikke moden nok til det. Rigtig mange fortryder deres abort  jeg har aldrig fortrudt den  jeg tænker stadig på det nogle gange, men ved at det var det rigtige valg for mig dengang. Havde jeg været over de 12 uger henne så ville jeg sikkert har beholdt barnet. Synes faktisk at det er noget andet at få abort efter de 12 uger. 

Jeg synes at DU skal mærke efter hvad DU vil. Ikke hvad din mor, din religion eller din nabo synes. Hvis du er i tvivl,så vil du højst sandsynligt fortryde abort. 

Jeg forstår udmærket dit dilemma, men det er dig der skal leve med det valg for altid. hvornår skal du scannes? Hvis det er om lang tid så kan du altid selv betale for en scanning, og finde ud af hvor langt du er henne. 

Held og lykke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.