Perle1 skriver:
Hej, jeg oprettede for kort tid siden en debat herinde..
Jeg var til lægen i dag, og fik afvide jeg er gravid! er højest sandsyligt i 13. uge , hvor lægen beregnede det ud fra min sidste menstruation. (venter på en scanning der kan bekræfte)
Sagen er at jeg er 20 år gammel, og ikke rigtig ved hvordan jeg skal reagere på dette.
Min kæreste er 23 år gammel (har været sammen i snart 3 år) , og mener at vi burde beholde barnet, nu hvor jeg( 90%) er overskredet de 12 uger (som abort grænsen er på)
Derimod mener min mor, at der ingen vej er udenom. Jeg må abortere barnet. Om jeg så skal tage til sverige og betale for den.
Til februar flytter jeg i lejelighed med min kæreste, vi har købt den.
Jeg har en familie der er muslim og derfor er der naturligvis problemer i forhold til, at jeg ikke må have en baby uden at være gift. Hvortil min kæreste har fortalt, at han gerne frier.
Dette var slet ikke planlagt, men jeg må indrømme at jeg er temmelig i tvivl. Er helt sikker på, at min kæreste vil være en super god far. samtidigt så ved jeg at det er et KÆMPE ansvar og kæmpe omvæltning med et barn. En del af mig ønsker dog ikke at abortere.

Det er ganske svært, når ens mor presser mig til det modsatte. Jeg ved at hun vil mig det bedste, men samtidigt føler jeg at jeg ikke bare kan abortere. Nogle der kan relatere til dette, og måske har stået i lignenden situation ?
Jeg kan ikke rigtig snakke med andre om dette, eftersom at snakken går rigtig hurtig i blandt andre etniske i mit område.
Send gerne en privat besked... jeg har stået i meget tæt på dine sko.