Øv, en svær situation, du står i!
Selvom det, som du selv siger, er dit eget valg i sidste ende, så betyder ens forældres mening bare meget - især når man er så ung, som du er. Det må være rigtig hårdt at vide, at din mor er stik imod din graviditet, især hvis hendes modstand fortsætter efter barnet er født (hvis du altså vælger at beholde det). Jeg ved selvfølgelig ikke, hvordan hun vil forholde sig til det hele i sidste ende, hvis du beholder barnet, men jeg kan da forestille mig, at når først barnet er født, så bløder hun op.
Jeg er selv gravid i 12. uge, og selvom min situation er helt anderledes end din, har jeg virkelig mærket, hvor meget mine forældres mening betyder. Jeg har valgt at få et donorbarn alene, hvilket er ret kontroversielt, min alder taget i betragtning (fylder 25 om et par uger), og mine forældre er heldigvis støttende og glæder sig til at blive bedsteforældre. Jeg ville være meget ulykkelig, hvis de ikke accepterede mit valg og måske endda ligefrem forsøgte at presse mig til abort.
Ud fra det du skriver synes jeg, det lyder som om, du har rimelig gode forudsætninger. Du og din kæreste har været sammen i flere år, og det lader til, at han er støttende og ønsker at være der for dig og barnet. Du skriver, at han er villig til at fri og dermed sikre, at barnet bliver født inden for jeres ægteskab (eller i hvert fald forlovelse), så hvis du selv også gerne vil giftes med netop ham, så har I jo et ret godt udgangspunkt, hvis man tager jeres religion og jeres familie med i betragtning.
Jeg synes helt klart, du skal mærke efter inde i dig selv i forhold til din kæreste og barnet - ønsker du at etablere en familie sammen med din kæreste? Har I begge to lysten og modet til at få et barn? Har I uddannelse og/eller job, så I er mere eller mindre sikret økonomisk?
Børn er en velsignelse, og de kommer ikke altid, når det lige passer ind i ens liv. Men det behøver jo heller ikke være en dårlig ting. Selvom du er ung, så er du trods alt voksen - og jeg synes ikke, man kan konkludere noget alene ud fra folks alder. Det, som det handler om, er om du og din kæreste har lysten til at få jeres barn, og om I er klar til at møde de problemer, som det eventuelt kan give i forhold til din mor og jeres øvrige familie. Jeg ved jo ikke, hvordan I inderst inde har det, men jeg vil helt sikkert opfordre jer til at trodse din mors ønske om abort og beholde barnet.
Husk, at det helt og holdent er DIT valg - uanset hvad din omgangskreds siger! Håber det bedste for dig 
(Beklager forresten, hvis mit svar er til overs eller lidt ude af kontekst - har ikke haft tid til at læse tråden igennem først)
Anmeld
Citér