Perle1 skriver:
Ja, er lettet. Men synes heller ikke jeg føler mig så glad :/
ægteskabs erklæringen er udfyldt. Men til spørgsmålet " vil i udveksle ringe" så siger han bare, nej, for det her ægteskab var jo en hemmelighed.

Er lidt ligeglad med ringen, men den udtalelse. Føj 
jeg er ikke særlig baby begejrsteret ej for tiden.
Men han har allerede fortalt det til hele familien.
Jeg kan godt forstå du har brug for romantikken, men jeg tror du må se i øjnene at lige præcis romantikken over jeres bryllup lige nu er forsvundet og så find det i alle de andre ting I skal opleve sammen: indrette lejlighed, se maven vokse, opleve det første spark, finde navn, finde en barnevogn og have et skønt skønt forår hvor I skal gå med hinanden i hånden og drømme.
Og husk at du er gravid, hormoner raser og tingene kan gå fuldstændig ud af proportioner på kort tid, man kan græde det ene øjeblik fordi verden er åh så forfærdelig og det andet øjeblik smile og synes solen altid skinner. Ens kæreste kan det ene øjeblik sige noget man synes er verdens sødeste ting og siger han det 5 minutter efter sp er man på vej til at blive enlig mor.
Så når hormonerne giver dig lov, så husk at det her bryllup måske endda er lidt pinligt for ham - ikke fordi han er flov over jeres forhold, men fordi han har bøjet sig og går ind på nogle præmisser han ikke selv tror på, han har valgt at følge et i danskers øjne forældet værdisæt, han gør som hans oldeforældre ville have gjort nemlig gør dig til ærbar kvinde - måske har han ikke lyst til lige nu at prale med det. Lad ham finde sine ben, nu er alt gået op i en højere enhed og du gør som familien synes og det skal de lige synke og lukke dig ind igen og han skal lige synke det han har sagt ja til.
Nyd nu hinanden som de unge mennesker I er, som står lige foran jeres livs eventyr. Nyd I skal flytte sammen, køb et gravid blad og læs om de fantastiske 40 uger, kryb sammen under er tæppe og tillad jer selv at drømme ikke om bryllup som bare er en form sag, men om jer to og jeres barn, hvilke farve øjne for det, er det mon en dreng eller pige, hvem kommer den til at ligne osv osv osv. Find det skønne og lad vær med hele tiden at se det dårlige og det der går galt