Perle1 skriver:
Vise ord.
det er problemet. Min kæreste er ligeglad med at jeg glider smidt på gaden fredag.
Han ville ikke engang giftes med mig islamisk
og det er ellers ikke juridisk bindende. Mine forældre mener han ikke elsker mig nok siden han ikke vil skåne mig.
På fredag forventer Mike forældre at han frier - min kæreste har lige skrevet til mig I en SMS, at han ikke frier. Han vil hente 3 fyttekasset, og så kan jeg ellers bare køre hjem med ham bagefter.
Det er meget mærkeligt at han skriver sådan. At han er så rolig i situationen forekommer mig absurd.
Og han mener at jeg sagtens skal klare at miste min eneste familie. FORDI hans mor i sin tid blev smidt ud hjemmefra..
hvad er det for noget at sige?
HVa jeg har forstået kan I ikke blive gift muslimsk, da det kun er en muslimsk mand der må giftes sig med en enten troende kristen eller jøde (og selvsagt en muslim), hvorimod en muslimsk kvinde kun må gifte sig med en muslimsk mand - men måske har jeg misforstået og måske er der forskellige fortolkninger.
Men udover det, jeg ville da heller ikke gifte mig muslimsk, jeg har ingen gang ville gifte mig kristent. Tænker igen har du overhovedet tænkt det igennem, altså ved godt du ikke har med graviditet, men I har købt lejlighed sammen og har vel så været der hvor I forestillede jeg I startede det første at jeres lange lange liv sammen. Du må da have vidst, at han ikke var muslim og hverken havde tænkt sig at konvertere og derfor heller ikke på sigt ville sige ja til muslimsk bryllup.
Han tager det vel roligt, fordi det er hans virkelighed. Og han har en løsning, nemlig at du flytter hjem til ham og så har I en lejlighed sammen lige om lidt - en lejlighed som det hele tiden har været planen I skulle flytte sammen i (dine forældre er vel heller ikke så naive så de troede I købte en lejlighed og flyttede sammen og I så ikke havde sex). Og han tror vel pga han ikke er opvokset i netop din familie og i din kultur, at det hele nok skal løse sig.
Men lige nu sidder jeg med spørgsmålet: hvad vil du gerne have? At han på fredag frier, I bliver gift muslimsk (hvs I overhovedet kan, eller han derfor vælger at konvertere) og så er alt fryd og gammen? For så tror jeg, at du skal vælge at være rigtig klar i spyttet til din kæreste og sige: jeg har nogle ønsker: 1) på fredag leger vi du frier (for det er vel ikke et reelt frieri hvis det er presset igennem), 2) vielsen skal være en muslimsk vielse og vi skal have vejledning af en imam, så du forstår hvad det betyder, 3) at vi føjer min familie ti jeg siger stop, så jeg ikke mister dem. Og så må du lade ham være ærlig og fortælle, hvad han kan gå med til. Jeg personligt fx ville have utrolig svært ved at sige ja til en muslimsk vielse, men kunne sagtens gifte mig for at skabe ro.