Mor presser til abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Perle1 skriver:

Mange tak for den opsang! jeg har skrevet til hans  mobil og han svarer ikke lige.. min egen telefon er sendt til reparation. Jeg håber han snart ser min besked,  det er snart 1 time side. Han er til julefrokost med sin familie i dag.

Ih jeg hader bare at være i den slags konflikt,  og er  så vred over at mine forældre opfører sig sådan.   det værste er jo at jeg følger jeg er egotistik at den her diskussion startede.  

Nogle gange tænker jeg bare det er det nemmeste at lade dem få  ret, og så få aborten,  og flytte langt væk ked kæresten som vi gør om en måned. 

De siger jeg er grunden  til deres ulykke 

De presser dig. Og truer dig. Og de respekterer dig ikke som et voksent menneske. Et det virkelig mennesker der er vigtige og dejlige at have i dit liv synes du? 

Kom nu væk.. så svært er det heller ikke. Du skal flytte om lidt uanset, så du er jo på vej ud! Nu tager du skridtet nogen uger tidligere! Væk skal du! Og få så ham kæresten op i gear til at støtte dig! NU!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg mener i øvrigt ikke at du skal cutte din familie! Men det her er bare ikke deres bord, og du skal ikke tage hensyn til hvad DE føler. 

Hvis de synes det er så slemt, så må de jo tage valget om at cutte kontakten til dig - men tro mig, det sker højst sandsynligt ikke. Lige nu, tror de bare stadig at du er et let påvirkeligt barn som de kan bestemme over, og det udnytter de. Og for hvad? For at beskytte dem selv mod hvad naboer og venner ikke vil sige? Det er DEM der er egoistiske! At vælge et barn både til eller fra uden at være forberedt er fandme ikke en nem situation at stå i! De burde om nogen tænke på alt andet end dem selv i denne situation, og støtte dig i det valg du tager uanset om de er enige eller ej. De vover endda at bruge barnet imod dig, ved st sige  at det er synd for barnet at have dig som mor???? WTF! Kan du ikke selv se at det er helt skævt??

Anmeld Citér

25. december 2017

Perle1

Mor11 skriver:

Jeg mener i øvrigt ikke at du skal cutte din familie! Men det her er bare ikke deres bord, og du skal ikke tage hensyn til hvad DE føler. 

Hvis de synes det er så slemt, så må de jo tage valget om at cutte kontakten til dig - men tro mig, det sker højst sandsynligt ikke. Lige nu, tror de bare stadig at du er et let påvirkeligt barn som de kan bestemme over, og det udnytter de. Og for hvad? For at beskytte dem selv mod hvad naboer og venner ikke vil sige? Det er DEM der er egoistiske! At vælge et barn både til eller fra uden at være forberedt er fandme ikke en nem situation at stå i! De burde om nogen tænke på alt andet end dem selv i denne situation, og støtte dig i det valg du tager uanset om de er enige eller ej. De vover endda at bruge barnet imod dig, ved st sige  at det er synd for barnet at have dig som mor???? WTF! Kan du ikke selv se at det er helt skævt??

Ja, tak, men de forstår det desværre ikke, har prøvet at argumentere på flere forskellige måder. Desværre. At få barnet nu er en fejl, fordi de ser det som en bastard. 

Og så tror de jeg ødelægger mit liv, men jeg kan sgu bare mærke at jeg hellere vil have det første nu mens jeg studerer..

Anmeld Citér

25. december 2017

Mille123

De taler jo sådan til dig fordi de ved de kan manipulere dig. En luder tager penge for sex, og har intet med dig at gøre. - Din far presser dig til abort fordi hans forfængelighed/ære er vigtigere end din trivsel, hvilket gør ham til egoisten. At han tyer til skub viser bare at han er frustreret over at du ikke makker ret. - Du gør det rigtige og du skal beskytte dig selv og dit barn og komme væk derfra som i:  flyt hjem til kæresten den sidste måned! - Når først dit barn kommer til verden er dine forældre og søster slet ikke så vigtige for dig mere! - kom væk så du kan trække vejret og få ro på 

Anmeld Citér

25. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Perle1 skriver:

Ja, tak, men de forstår det desværre ikke, har prøvet at argumentere på flere forskellige måder. Desværre. At få barnet nu er en fejl, fordi de ser det som en bastard. 

Og så tror de jeg ødelægger mit liv, men jeg kan sgu bare mærke at jeg hellere vil have det første nu mens jeg studerer..

I know. Det er også derfor jeg - og alle andre - råder dig til at flytte! Nu! Det er ikke et gavnligt miljø for dig at være i. 

Anmeld Citér

25. december 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Perle1 skriver:

Må indrømme, at jeg bliver noget forvirret flere gange undervejs i denne her tråd. Din familie er i gang med at være fysisk pressende og grænsende til voldelige, fjendtlige osv. Og ræsonnementet her er bl.a., at det passer med det første barn under studierne? Kan selvfølgelig være jeg forstår det lidt akavet, mangler lidt søvn.. Men du er 20 år gammel og ikke er gået endnu? Men i stedet finder dig i en masse ting, der lyder til din familie forholder sig til dig som til en 14-årig? Du er jo en voksen kvinde, der vel nok bare kan gå ud ad hoveddøren? Har du ingen veninder, gode bekendte, mere familie, hvor du i sådan en ekstraordinær situation kan tage hen til? Kender du kun din kæreste? Havde det været din mand der udsatte dig for den behandling, ville rådet jo være at skynde sig væk, på et krisecenter, til veninde osv. Hvorfor finder du dig i sådan en situation og behandling, som voksen kvinde, kommende mor, og rationelt menneske? Pas på dig selv og det barn du valgte at beholde, og find dig ikke i noget og se at komme afsted...? Familie eller ej, kræv lidt respekt og find styrken til at finde en anden løsning på boligsituationen. Hvad er alternativet her?

Anmeld Citér

26. december 2017

lineog4

Cherraly skriver:

Må indrømme, at jeg bliver noget forvirret flere gange undervejs i denne her tråd. Din familie er i gang med at være fysisk pressende og grænsende til voldelige, fjendtlige osv. Og ræsonnementet her er bl.a., at det passer med det første barn under studierne? Kan selvfølgelig være jeg forstår det lidt akavet, mangler lidt søvn.. Men du er 20 år gammel og ikke er gået endnu? Men i stedet finder dig i en masse ting, der lyder til din familie forholder sig til dig som til en 14-årig? Du er jo en voksen kvinde, der vel nok bare kan gå ud ad hoveddøren? Har du ingen veninder, gode bekendte, mere familie, hvor du i sådan en ekstraordinær situation kan tage hen til? Kender du kun din kæreste? Havde det været din mand der udsatte dig for den behandling, ville rådet jo være at skynde sig væk, på et krisecenter, til veninde osv. Hvorfor finder du dig i sådan en situation og behandling, som voksen kvinde, kommende mor, og rationelt menneske? Pas på dig selv og det barn du valgte at beholde, og find dig ikke i noget og se at komme afsted...? Familie eller ej, kræv lidt respekt og find styrken til at finde en anden løsning på boligsituationen. Hvad er alternativet her?

HElt enig og ts om en måned har du en husleje og endda til ejerlighed dvs du må have nogle økonomiske ressourcer og få udbetalt et eller andet i næste uge. Så gå ned på et vandrehjem/kro/hotel (de har ikke mange kunder i januar og kan sikkert lave en deal), kig på airbnb, booking.com hvad ved jeg og betal dig for et sted at bo hvis det er sådan. 

Igen vis du er moden, en der er moden går sin vej. En der skal tage sig af et barn, kan netop vurdere i situationen og ændre vej også impulsivt.

Anmeld Citér

26. december 2017

Perle1

Cherraly skriver:

Ja, men jeg bliver som sagt bange, når de truer med alt muligt.

Ingen fortjener sådan en behandling.

Jeg sov hjemme hos min kæreste i går aftes, det var herligt at få noget fred. Jeg har et par veninder ellers har jeg ikke særlig mange.

Synes også det er mærkeligt jeg reagerer på denne måde, jeg tror hvilken som helst anden 20 årig havde gået for længst.

Anmeld Citér

26. december 2017

Perle1

lineog4 skriver:

HElt enig og ts om en måned har du en husleje og endda til ejerlighed dvs du må have nogle økonomiske ressourcer og få udbetalt et eller andet i næste uge. Så gå ned på et vandrehjem/kro/hotel (de har ikke mange kunder i januar og kan sikkert lave en deal), kig på airbnb, booking.com hvad ved jeg og betal dig for et sted at bo hvis det er sådan. 

Igen vis du er moden, en der er moden går sin vej. En der skal tage sig af et barn, kan netop vurdere i situationen og ændre vej også impulsivt.

Det var da et rigtig godt råd. Tak

Anmeld Citér

26. december 2017

Newsence

Hvis du skal vise dem du er voksen skal du stoppe med at forsvare og argumentere. 

DU skal sige fra og forlade dem NU. 

Du har valg men vælger ikke at tage dem. Der findes krisecenter. Ja dem kan du godt komme på.. du har masser af muligheder.

1.Du skriver at du har veninder tæt på men at din mor vil følge med. Så lås døren. Skaber hun sig uden for så ring til politiet.

2. Ta til nærmeste politi st. Og fortæl dem at du i hjemmet er blevet skubbet og ikke tør være der mere og de vil hjælpe dig videre til div. Centre.

3. Ta selv hjem til kæresten og giv fuck i om du forstyrre. Det er da lige meget. Dit helbred og hans baby er i fare så fuck nu alle de dumme undskyldninger. Hvad tror du han helst vil? At du forstyrre en fest aften eller at han mister sit barn? Enten via skub eller via abort.. 

Og der er flere endnu som flere har beskrevet.

Hvis du vil vise dig moden må du stå fast og tage konsekvensen af deres behandling af dig. Giv fuck i om de slår hånden af dig. Det vil være DERES valg og ikke dit UANSET hvad de prøver at bilde dig ind.

husk på 2 ting:

1. Du kan ikke styre hvad andre gør ved dig men du kan styre hvordan det skal påvirke dig

2. Du er snart mor og baby må og skal være vigtigere for dig end dit ønske om en støttende mor. Har din baby fortjent at du udsætter dig for den behandling? Har din baby fortjent sådanne bedsteforældre? Havde min fam gjort sådan ( og jeg er vild tæt med min fam) så havde de ikke fået LOV af MIG at være en del af mit barns liv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.