Tidligere tnbc (med ny profil)
Mom skriver:
Du sammenligner vel ikke mine private relationer med en lærer - som er en proffesionel relation? Men for at svare på dit spørgsmål, så vil det komme an på hvor de skulle hen. Var min datter fx på legeaftale måtte de hjertens gerne uden at ringe tage hende med op i vores egen by. Skulle de i tivoli, ville jeg forvente et opkald.
Jeg forventer at læreren sender en ugeplan ( vores gør), og der kan sagtens stå hvis vejret er til det så.... Og det er superfint. Men jeg ville blive noget skrå i ansigtet hvis jeg akut skulle hente mit barn og det så uden varsel befandt sig i KBH, som er 100 km væk fra skolen.
Læreren passer dit barn mange timer, 5dage om ugen.... Jo, der er da også nogen der kender deres barns lærer privat(Det gjorde mine forældre med mine lærere, min søsters... ) Kan ikke helt se hvorfor der skal gøres så meget ud af det.
så du siger en forældre gerne må tage din datter med i skoven, ned til byen, men en lærer må ikke tage sin klasse med ud i skoven, opleve den virkelig verden? (Som vi da gjorde meget da jeg gik i skole), som måske ligger 10min fra skolen?
Jeg regner squ heller ikke med at en lærer bare lige pludselig tager en klasse 100km væk. Vi snakker om en tur i skoven, til en svømmehal(Som de fleste byer squ da har)
Jeg synes bare at det er vildt at der skal være så meget kontrol over hvad der sker hele tiden. At lærer ikke kan være spontane(Især når skoledage kan være meget lange), så ville jeg da elske at læreren kunne finde på at tage en spontan tur i skoven, stranden eller en museum.. Det er squ da det bedste, at opleve tingene i stedet for at høre eller læse om det.
Anmeld
Citér