hjælp til regler på skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2017

MysteriousAngel

Mom skriver:

Hvad hvis en forælde havde brug for at hente sit barn, akut. Ikke ment at barnet blev sygt, men at barnet skulle hjem NU pga noget andet?

Så vidste kontoret hvor vi var henne 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Bananaalice skriver:

Det må du jo så synes alt det du vil, vi er her igen for trådstarters skyld, men i stedet for at hjælpe trådstarter skal vi altid diskutere indbyrdes, i stedet for bare at lade andres råd være i fred Jeg synes det er uproffesionelt man mener man har tilladelse til at tage andres børn ud af skolens grund uden at fortælle det til den primære myndigheds og ansvarsperson, hvad end det er forældre eller værge.  Man skal kunne stole på at når man sender sit barn i skole, så er det i skole medmindre andet er blevet fortalt. Jeg ville mene noget andet hvis det var store børn der selv kunne finde hjem, såsom 7.8.9.-klasse, men en 0. klasse er simpelthen for småt til jeg synes man bare må tage det og gøre som man lyster, særligt når det her jo er en skole man betaler penge for, men jeg forventer det samme af en folkeskole. 

Men jeg gider ikke diskutere indbyrdes, det er simpelthen spild af tid Du har din mening og jeg har min, vil det ikke være kedeligt at jeg nu skulle vende på en tallerken og skrive "nåårh undskyld jeg mente andet. Nu skal jeg nok mene det samme som dig ". Det er trodsalt ikke dig eller mig der har lavet debatten, men en der spurgte efter meninger. 

Ej altså noget pjat du skriver - at vi er her for ts skyld- , det vil sige at er vi ikke enige må vi ikke svare, tænker man sådan skal man nok ikke slå noget op på et debat forum. 

En helt anden snak, så på den skole jeg er på, så kan idræts timen, natur og teknik timen eller alle de andre timer også fører til en spontan tur ud af huset, men det må man så ikke efter din mening ?. Vi har en super skov og strand i nærheden, de små 0 klasser, kan komme der ned på ca 10 min gang, så det ville da være super ærligt, hvis man ikke måtte udnytte det, uden man havde varslet forældrene en uge i forvejen.

Anmeld Citér

14. maj 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Supergirl skriver:

Dine børns venners forældre.

Nej det er ikke mærkeligt. Men det ved du vel også, de fortæller dig jo hvis du skal hente barnet et andet sted end skolen(så det er jo hvor de er...) 

Men så hvis en lærer sidder og siger; Det er skønt vejr i dag, hvad siger I til at vi tager en tur i skoven? Så skal læreren ringe til dig og sige; Vi tager i den og den skov, hvis der nu sker noget akut. ?

Du sammenligner vel ikke mine private relationer med en lærer - som er en proffesionel relation? Men for at svare på dit spørgsmål, så vil det komme an på hvor de skulle hen. Var min datter fx på legeaftale måtte de hjertens gerne uden at ringe tage hende med op i vores egen by. Skulle de i tivoli, ville jeg forvente et opkald.

Jeg forventer at læreren sender en ugeplan ( vores gør), og der kan sagtens stå hvis vejret er til det så.... Og det er superfint. Men jeg ville blive noget skrå i ansigtet hvis jeg akut skulle hente mit barn og det så uden varsel befandt sig i KBH, som er 100 km væk fra skolen.

Anmeld Citér

14. maj 2017

Mom

Profilbillede for Mom
MysteriousAngel skriver:

Så vidste kontoret hvor vi var henne 

Også ville du forvente at forældren syntes det var ok? Vi snakker ikke den nærliggende skov, men en anden by...

Anmeld Citér

14. maj 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Mom skriver:

Du sammenligner vel ikke mine private relationer med en lærer - som er en proffesionel relation? Men for at svare på dit spørgsmål, så vil det komme an på hvor de skulle hen. Var min datter fx på legeaftale måtte de hjertens gerne uden at ringe tage hende med op i vores egen by. Skulle de i tivoli, ville jeg forvente et opkald.

Jeg forventer at læreren sender en ugeplan ( vores gør), og der kan sagtens stå hvis vejret er til det så.... Og det er superfint. Men jeg ville blive noget skrå i ansigtet hvis jeg akut skulle hente mit barn og det så uden varsel befandt sig i KBH, som er 100 km væk fra skolen.

Læreren passer dit barn mange timer, 5dage om ugen.... Jo, der er da også nogen der kender deres barns lærer privat(Det gjorde mine forældre med mine lærere, min søsters... ) Kan ikke helt se hvorfor der skal gøres så meget ud af det. 

så du siger en forældre gerne må tage din datter med i skoven, ned til byen, men en lærer må ikke tage sin klasse med ud i skoven, opleve den virkelig verden? (Som vi da gjorde meget da jeg gik i skole), som måske ligger 10min fra skolen?

Jeg regner squ heller ikke med at en lærer bare lige pludselig tager en klasse 100km væk. Vi snakker om en tur i skoven, til en svømmehal(Som de fleste byer squ da har)

Jeg synes bare at det er vildt at der skal være så meget kontrol over hvad der sker hele tiden. At lærer ikke kan være spontane(Især når skoledage kan være meget lange), så ville jeg da elske at læreren kunne finde på at tage en spontan tur i skoven, stranden eller en museum.. Det er squ da det bedste, at opleve tingene i stedet for at høre eller læse om det. 

Anmeld Citér

14. maj 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Mom skriver:

Også ville du forvente at forældren syntes det var ok? Vi snakker ikke den nærliggende skov, men en anden by...

Kan godt være jeg har overset det, men hvor står der noget om at svømmehallen er i en anden by?

Anmeld Citér

14. maj 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Supergirl skriver:

Læreren passer dit barn mange timer, 5dage om ugen.... Jo, der er da også nogen der kender deres barns lærer privat(Det gjorde mine forældre med mine lærere, min søsters... ) Kan ikke helt se hvorfor der skal gøres så meget ud af det. 

så du siger en forældre gerne må tage din datter med i skoven, ned til byen, men en lærer må ikke tage sin klasse med ud i skoven, opleve den virkelig verden? (Som vi da gjorde meget da jeg gik i skole), som måske ligger 10min fra skolen?

Jeg regner squ heller ikke med at en lærer bare lige pludselig tager en klasse 100km væk. Vi snakker om en tur i skoven, til en svømmehal(Som de fleste byer squ da har)

Jeg synes bare at det er vildt at der skal være så meget kontrol over hvad der sker hele tiden. At lærer ikke kan være spontane(Især når skoledage kan være meget lange), så ville jeg da elske at læreren kunne finde på at tage en spontan tur i skoven, stranden eller en museum.. Det er squ da det bedste, at opleve tingene i stedet for at høre eller læse om det. 

Jeg kender ikke mine børns lærer privat, og uagtet ville de på deres job være i en profeesionel relation. 

Jeg siger IKKE at læreren ikke må tage mit barn med i den nærliggende skov, som er indenfor rummelig afstand. Jeg siger at jeg vil vide det hvis læreren tager mit barn ud af byen.

Anmeld Citér

14. maj 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Supergirl skriver:

Kan godt være jeg har overset det, men hvor står der noget om at svømmehallen er i en anden by?

Det står ingen steder, jeg har forholdt mig til emnet om spontane ture

Anmeld Citér

14. maj 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Mom skriver:

Det står ingen steder, jeg har forholdt mig til emnet om spontane ture

Det er bare alle der snakker om en anden by.. Jeg troede det hele handlede om en tur i svømmehallen. 

Men så er debatten jo også blevet skudt højere, hvis I selv har lagt det til at de tager til en anden by. 

Jeg forholder mig også til tæt på skolen.

Anmeld Citér

14. maj 2017

lineog4

Mom skriver:

Det kan godt være at vi er forskellige for hvornår man henter akut, men jeg har gjort det 2 gange ved dødsfald. Begge gange er jeg blot dukket op på skolen for at hente mit barn.

Også syntes jeg det er grænsende til det arrogante, at man ( læs du) ikle finder det nødvendigt at orientere forældrene til dine elever når du tager dem med ud for skolens område - mere end skoven lige ved siden af. Det er menneskers børn som du har i din varetægt, og det mindste man kan gøre er, at forældrene vide når du tager dem med på tur. 

Jeg egentlig ked af du oplever det som arrogant, for jeg oplever det egentlig alene som jeg vurderer i den givne situation, hvad der er mest hensigtsmæssigt i forhold til læring, sociale trivsel mm. Nu er det jo ikke noget der sker tit (med mindre jeg tæller det med at vi har en fantastisk nærområde for det burger jeg flittigt qua der er krav om bevægelse i skolen og det er dog immervæk nogle gange lidt mere inspirerende og gå ud og kigge på snegle i den skov der er tæt på end at stå på legepladsen i skolen, hvor sneglene stort set er blevet trampet ned).

Men egentlig er det jo meget let, for jeg lærer og tager til mig, at jeg skal huske til det første forældremøde i en klasse, at fortælle om jeg nyder at bruge nærområdet og sagtens kan tage spontane ture, men forældrene selvsagt har ret til at melde tilbage hvis de oplever det som problematisk. For jeg anede ikke, der sad forældre og havde den holdning (det kommer faktisk bag på mig)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.