hjælp til regler på skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.088 visninger
121 svar
254 synes godt om
13. maj 2017

Anonym trådstarter

Godaften baby.dk 

min datter går på en friskole, hun kommer hjem i torsdags og fortæller, at nu her på mandag skal hun og nogle andre børn i svømmehallen med læreren.  dette er jeg og andre forældre ikke blevet informeret om, at vores børn skal i svømmehallen nu her på mandag. 

Hvad er reglerne om friskole og børn, må læreren godt bare tage børnene i svømmehallen, uden at informerer forældrene først? Og desuden har vi ikke skrevet under på, at børnene må denne aktivitet, hvilket jeg egentlig selv mener at vi som forældre først skal give tilladelse til. 

Men hvad mener i andre reglerne er? Må skolen godt bare tage børnene i svømmehallen uden at give forældrene nogen former for informationen omkring det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Har i ikke noget skole intra, hvor i får besked omkring de forskellige aktiviteter der forgår i skoletiden?

Tænker der jo er nogle rent praktiske ting omkring feks at tage i svømmehallen. Der ska jo pakkes svømmetøj osv.

Nu går min godt nok i alm folkeskole, og de tager da "tit" på tur, hvor der er krav om at alle ska ha cykel osv med og sådan er det jo bare. Vh Stine 

Anmeld Citér

13. maj 2017

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Har i ikke noget skole intra, hvor i får besked omkring de forskellige aktiviteter der forgår i skoletiden?

Tænker der jo er nogle rent praktiske ting omkring feks at tage i svømmehallen. Der ska jo pakkes svømmetøj osv.

Nu går min godt nok i alm folkeskole, og de tager da "tit" på tur, hvor der er krav om at alle ska ha cykel osv med og sådan er det jo bare. Vh Stine 

På intra står der bare 

"Mandag husk badetøj" 

dette er den eneste information. Er helt enige med, at der selvfølgelig ikke kan gives tilladelse fra forældre med alt, og syntes måske at en cykel aktivitet er noget andet, end nogle timer i svømmehallen? Jeg troede bare at lige hvad angår svømmehallen, så skulle forældre give tilladelse til dette, og få informationer om det

Anmeld Citér

13. maj 2017

StineW79

Anonym skriver:

På intra står der bare 

"Mandag husk badetøj" 

dette er den eneste information. Er helt enige med, at der selvfølgelig ikke kan gives tilladelse fra forældre med alt, og syntes måske at en cykel aktivitet er noget andet, end nogle timer i svømmehallen? Jeg troede bare at lige hvad angår svømmehallen, så skulle forældre give tilladelse til dette, og få informationer om det

Det enste krav kan måske være et der ska x antal lære/voksende med, til x antal børn. Feks ville det være uansvarligt kun at være 1 lære til 20 børn. Vh stine

Anmeld Citér

13. maj 2017

Jullesnulle

Hvad er problemet..?

Det er da meget normalt..?

Anmeld Citér

13. maj 2017

Bananaalice

Jullesnulle skriver:

Hvad er problemet..?

Er det meget normalt man giver små børn det ansvar at DE skal huske at forklarer situationen for forældrene??

Anmeld Citér

13. maj 2017

StineW79

Bananaalice skriver:

Er det meget normalt man giver små børn det ansvar at DE skal huske at forklarer situationen for forældrene??

Hvor gamle er de?? 

Jeg tænker at når der er skrevet på intra, at de ska huske badetøj på mandag, så har i jo fået info, også har det jo ik været barnets opgave at fortælle jer det. 

Enig i at der da godt ku ha stået mere, men har i spørgsmål, må i jo altid skrive til læren på intra. Sådan er det i hvert fald hos os. Vh Stine 

Anmeld Citér

13. maj 2017

Jullesnulle

Bananaalice skriver:

Situationen...? Altså de skal i svømmehal og I har fået en meddelelse om badetøj skal medbringes. Ser det ikke anderledes end gymnastiktøj. Det husker min søn da heller ikke. Men det står på forældreintra..?

forstår ikke helt..?  Hvad er det der gør sig nervøs..?

Anmeld Citér

13. maj 2017

Anonym trådstarter

Bananaalice skriver:

Mange tak, det var egentlig det jeg mente. Min datter går i 0 klasse og kom hjem torsdag og fortalte hun skulle i svømmehallen på mandag. Der er egentlig ikke noget galt i det, men jeg vil da egentlig bare lige som forældre godt have besked fra læreren, om denne besked fra min datter er rigtig. Måske lidt ligesom at man fx giver meddeles i sfoen om barnet kommer i dag eller ej fx. 

Anmeld Citér

13. maj 2017

Anonym trådstarter

Jullesnulle skriver:

Hvad er problemet..?

Måske du ikke har læst mit opslag? Jeg spørg om det er normal at man som forældre ikke bliver informeret om sådanne ting. Jeg har vist ikke skrevet nogle steder at det var et problem

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.