Bananaalice skriver:
Det må du jo så synes alt det du vil, vi er her igen for trådstarters skyld, men i stedet for at hjælpe trådstarter skal vi altid diskutere indbyrdes, i stedet for bare at lade andres råd være i fred
Jeg synes det er uproffesionelt man mener man har tilladelse til at tage andres børn ud af skolens grund uden at fortælle det til den primære myndigheds og ansvarsperson, hvad end det er forældre eller værge. Man skal kunne stole på at når man sender sit barn i skole, så er det i skole medmindre andet er blevet fortalt. Jeg ville mene noget andet hvis det var store børn der selv kunne finde hjem, såsom 7.8.9.-klasse, men en 0. klasse er simpelthen for småt til jeg synes man bare må tage det og gøre som man lyster, særligt når det her jo er en skole man betaler penge for, men jeg forventer det samme af en folkeskole.
Men jeg gider ikke diskutere indbyrdes, det er simpelthen spild af tid
Du har din mening og jeg har min, vil det ikke være kedeligt at jeg nu skulle vende på en tallerken og skrive "nåårh undskyld jeg mente andet. Nu skal jeg nok mene det samme som dig
". Det er trodsalt ikke dig eller mig der har lavet debatten, men en der spurgte efter meninger.
Vi har så en helt forskellig opfattelse af hvad en debatside er og fred være med det. Jeg er her ikke for trådstarters skyld men i lige så høj grad for min egen. Og lige denne tråd er i min optik utrolig spændende, fordi den går ind og berører emner som jeg er en del af i min hverdag, og også emner der faktisk interessere mig og hvor jeg gerne vil forstå og udvikle mig, men også gerne forklare lidt om den virkelighed jeg agerer i. Og ærligt, hvor du er træt af alle vil debattere, så er jeg ved at blive træt af alle der smider sort/hvide holdninger af sted meget hurtigt trækker "jeg synes altid i vil debattere" kortet. Og nej jeg ønsker ikke du skal vende på en tallerken, for igen er det faktisk mest af nysgerrighed jeg svarer - for du repræsenterer jo formodentlig en forældregruppe og jeg er vitterlig oprigtig nysgerrig.
Min opfattelse både som forælder og som lærer en næsten lige modsat din, jeg sender mine poder af sted i skole og jeg forventer egentlig "bare" de overholder gældende regler, de opfylder tilsynspligten og de har mine børns læring i fokus såvel den faglige, som den menneskelige og sociale i fokus. Og jeg forventer de professionelle voksne hver dag vurderer hvad der er bedst og sikrest for mine børn og deres klasse. Jeg forventer ikke de er på skolens matrikel, eller at de altid får lavet den diktat der står i ugeplanen, eller at jeg bliver informeret om alt stort som småt.
Når jeg står som lærer så møder jeg forældre i samme klasse, der "klager" over der er for mange oplysninger og nogle der "klager" over der er for få, jeg møder forældre der forventer alt sker som det står i ugeplanen og kan "klage" over en læsebogsside ikke blev læst fordi der var en social konflikt i klassen der skulle redes ud, hvis jeg i stedet vælger læsebogs siden vil der være forældre der " klager" jeg ikke kan slippe det planlagte og møde eleverne hvor de er og jeg kunne blive ved. I en klasse med 24 elever er der 24 skønne men forskellige elever og bag dem gemmer sig 24 forældrepar som er mindst lige så forskellige. Selvsagt er forældrene også brugere af folkeskolen og dermed også en del af mit arbejdsområde. Men jeg tænker jeg må finde den gyldne mellemvej, som er funderet i min faglighed og i min faglige prioriteringer.
Og personligt vil jeg ønske mine børn møder professionelle voksne, der tør det impulsive, der ved læring i det lille klasserum er en mager læring og at hands on er alfa og omega for nogle elever. At de møder professionelle voksne der tør og vil, der brænder og går et ekstra skridt i stedet for at sidde i det firkantede klasserum i frygt for forældre der klager over de gik ud af matriklen. Men igen det er jo bare mig og min tilgang til læring