hjælp til regler på skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Mom skriver:

Jeg kender ikke mine børns lærer privat, og uagtet ville de på deres job være i en profeesionel relation. 

Jeg siger IKKE at læreren ikke må tage mit barn med i den nærliggende skov, som er indenfor rummelig afstand. Jeg siger at jeg vil vide det hvis læreren tager mit barn ud af byen.

Jeg tror da også at en lærer giver besked hvis de tager klassen ud af byen, det tror jeg ikke ligefrem de gør som spontage ture... (Skal sådan noget ikke gå igennem skolen? ) Det er jo en lidt større tur, med madpakker og sådan noget, det får man jo af vide, fordi børnene skal have ting med. 

Men jeg synes bare I har skudt det meget højt op.. fra en tur i svømmehallen til at tage børn ud af byen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2017

Mom

Profilbillede for Mom
lineog4 skriver:

Jeg egentlig ked af du oplever det som arrogant, for jeg oplever det egentlig alene som jeg vurderer i den givne situation, hvad der er mest hensigtsmæssigt i forhold til læring, sociale trivsel mm. Nu er det jo ikke noget der sker tit (med mindre jeg tæller det med at vi har en fantastisk nærområde for det burger jeg flittigt qua der er krav om bevægelse i skolen og det er dog immervæk nogle gange lidt mere inspirerende og gå ud og kigge på snegle i den skov der er tæt på end at stå på legepladsen i skolen, hvor sneglene stort set er blevet trampet ned).

Men egentlig er det jo meget let, for jeg lærer og tager til mig, at jeg skal huske til det første forældremøde i en klasse, at fortælle om jeg nyder at bruge nærområdet og sagtens kan tage spontane ture, men forældrene selvsagt har ret til at melde tilbage hvis de oplever det som problematisk. For jeg anede ikke, der sad forældre og havde den holdning (det kommer faktisk bag på mig)

Jeg syntes det er fantastisk at du respndere på den måde - oprigtigt tak for det.

Jeg må lige slå fast. Ture i den nærliggende skov - vores skole har også sådan en - har jeg overhovedet ingen problemer med. Men jeg ville blive ked af at finde ud af, at mit barn uden jeg vidste jeg befandt sig langt væk fra skolen.

Anmeld Citér

14. maj 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Supergirl skriver:

Jeg tror da også at en lærer giver besked hvis de tager klassen ud af byen, det tror jeg ikke ligefrem de gør som spontage ture... (Skal sådan noget ikke gå igennem skolen? ) Det er jo en lidt større tur, med madpakker og sådan noget, det får man jo af vide, fordi børnene skal have ting med. 

Men jeg synes bare I har skudt det meget højt op.. fra en tur i svømmehallen til at tage børn ud af byen.

Muligt du syntes det. Men jeg spurgte til spontane ture, og fik den respons at det gjorde man, og det kunne man ikke se problemet i. Det kan jeg potentielt godt se problemet i, hvis turen er langt væk fra skolen. 

Mere var der sådan set ikke i det

Anmeld Citér

14. maj 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Mom skriver:

Muligt du syntes det. Men jeg spurgte til spontane ture, og fik den respons at det gjorde man, og det kunne man ikke se problemet i. Det kan jeg potentielt godt se problemet i, hvis turen er langt væk fra skolen. 

Mere var der sådan set ikke i det

Hvem har sagt at de tager deres elever langt væk fra skolen, som ud fra byen, uden at fortælle forældrene? Jeg har kun læst folk der siger, de tager i skoven, stranden(Som nok ikke ligger en time væk, da jo ikke kan lade sig gøre, hvis de skal have andre timer)

Anmeld Citér

14. maj 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Supergirl skriver:

Hvem har sagt at de tager deres elever langt væk fra skolen, som ud fra byen, uden at fortælle forældrene? Jeg har kun læst folk der siger, de tager i skoven, stranden(Som nok ikke ligger en time væk, da jo ikke kan lade sig gøre, hvis de skal have andre timer)

Ingen. Det var et teoretisk spørgsmål, som andre responderede på

Anmeld Citér

14. maj 2017

lineog4

Supergirl skriver:

Læreren passer dit barn mange timer, 5dage om ugen.... Jo, der er da også nogen der kender deres barns lærer privat(Det gjorde mine forældre med mine lærere, min søsters... ) Kan ikke helt se hvorfor der skal gøres så meget ud af det. 

så du siger en forældre gerne må tage din datter med i skoven, ned til byen, men en lærer må ikke tage sin klasse med ud i skoven, opleve den virkelig verden? (Som vi da gjorde meget da jeg gik i skole), som måske ligger 10min fra skolen?

Jeg regner squ heller ikke med at en lærer bare lige pludselig tager en klasse 100km væk. Vi snakker om en tur i skoven, til en svømmehal(Som de fleste byer squ da har)

Jeg synes bare at det er vildt at der skal være så meget kontrol over hvad der sker hele tiden. At lærer ikke kan være spontane(Især når skoledage kan være meget lange), så ville jeg da elske at læreren kunne finde på at tage en spontan tur i skoven, stranden eller en museum.. Det er squ da det bedste, at opleve tingene i stedet for at høre eller læse om det. 

Der er jo ingen der har skrevet om 100 km - det giver egentlig sig selv, da man slet ikke kan nå frem og tilbage på en skoledag og man da selvsagt bliver informeret endda god tid i forvejen, hvis der er forskel på elevens mødetider.

Vi taler om, at jeg kan da sagtens finde på at smide madpakkerne i min rygsæk, finde nogle liter vand og smutte hen til gederne som er uden for skolens matrikel. Og jeg kunne også spontant (det kan jeg så ikke lige pt da jeg har en specialklasse der har brug for feedforward og struktur) sige ja, hvis en lærerkollega kom og sagde: nede på den anden skole er der en forestilling, jeg ved der er 20 billetter vil du og klassen med? Eller jeg kunne finde på en dag, hvor alle bare urolige, at sige: pak madpakkerne nu tager vi banen med skovfittnes - hellere det end en masse irettesættelser og absolut minus læring. Eller hvis en kom og sagde; ej har du hørt der er vikingeoptog på havnen eller hvad pokker ved jeg.

jeg ville aldrig impulsivt gøre noget som gjorde eleverne ikke var på skolen når skoletiden var færdig. Men jeg kan forstå fra dig, at det er vigtigt du har en oplevelse af du ved hvor dit barn er i de 6 timer det er i skolen, jeg selv er anderledes og har bare behov for at vide mit barn er trygt og bliver passet på i de 6 timer det er i skole og jeg har handlet ud fra det, og ved nu det skal jeg informere om kan ske i en lang skoledag på et langt skoleår - det er da godt at vide. Jeg vil dog fastholde jeg giver det som en generel besked til forældremøde og så må tage snakken med de forældre som oplever det som utrygt, for rent pædaogisk/didaktisk synes jeg det er synd at begrænse sig til skolens matrikel, og være så struktureret så man ikke kan ændre kurs når vejret, forholdene, eleverne er til det.

Anmeld Citér

14. maj 2017

BAE

Profilbillede for BAE
lineog4 skriver:

Der er jo ingen der har skrevet om 100 km - det giver egentlig sig selv, da man slet ikke kan nå frem og tilbage på en skoledag og man da selvsagt bliver informeret endda god tid i forvejen, hvis der er forskel på elevens mødetider.

Vi taler om, at jeg kan da sagtens finde på at smide madpakkerne i min rygsæk, finde nogle liter vand og smutte hen til gederne som er uden for skolens matrikel. Og jeg kunne også spontant (det kan jeg så ikke lige pt da jeg har en specialklasse der har brug for feedforward og struktur) sige ja, hvis en lærerkollega kom og sagde: nede på den anden skole er der en forestilling, jeg ved der er 20 billetter vil du og klassen med? Eller jeg kunne finde på en dag, hvor alle bare urolige, at sige: pak madpakkerne nu tager vi banen med skovfittnes - hellere det end en masse irettesættelser og absolut minus læring. Eller hvis en kom og sagde; ej har du hørt der er vikingeoptog på havnen eller hvad pokker ved jeg.

jeg ville aldrig impulsivt gøre noget som gjorde eleverne ikke var på skolen når skoletiden var færdig. Men jeg kan forstå fra dig, at det er vigtigt du har en oplevelse af du ved hvor dit barn er i de 6 timer det er i skolen, jeg selv er anderledes og har bare behov for at vide mit barn er trygt og bliver passet på i de 6 timer det er i skole og jeg har handlet ud fra det, og ved nu det skal jeg informere om kan ske i en lang skoledag på et langt skoleår - det er da godt at vide. Jeg vil dog fastholde jeg giver det som en generel besked til forældremøde og så må tage snakken med de forældre som oplever det som utrygt, for rent pædaogisk/didaktisk synes jeg det er synd at begrænse sig til skolens matrikel, og være så struktureret så man ikke kan ændre kurs når vejret, forholdene, eleverne er til det.

Jeg er enig med dig. Har jeg helen tidentitet været. Sikker på det var mig du skulle skrive til? ��

Anmeld Citér

14. maj 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
lineog4 skriver:

Helt enig med dig. Jeg ville da virkelig savne og mangle det spontane og impulsive, hvis vi ikke kunne krydse byskiltet uden at have varslet det i god tid. Jeg mener så bestemt heller ikke, vi har pligt til at meddele forældrene dette på forhånd. Jeg giver besked på kontoret, og det er det. 

Den der åbne skole er svær at realisere, hvis alt skal forudplanlægges og -varsles. 

Anmeld Citér

14. maj 2017

lineog4

Supergirl skriver:

Jeg er enig med dig. Har jeg helen tidentitet været. Sikker på det var mig du skulle skrive til? ��

Nej det var det nok ikke 

Anmeld Citér

14. maj 2017

Tommelise

lineog4 skriver:

Jeg er lærer og når jeg er på arbejde så prioriterer jeg min arbejdstid. Jeg vurdere udfra en professionel tilgang, hvad er vigtigst at lave lige nu? Mit kerneområde er og bliver læring og midlet til læringen er undervisningen og står keg og skal prioriterer så prioriterer jeg de aktiviteter der højner netop elevernes læring. 

At der er deleforældre, forældre som kun går på intra en gang om ugen osv. Er som sådan ikke en del af mine overvejelser og hvis jeg i tilrettelæggelsen af mit arbejde først når at skrive ugeplan og dermed give info om svømmehals tur 5 minutter i lukketid fredag, så er det sådan det er. Og så må jeg desværre være lidt hård og sige det er en del af det at være moderne forælder, at man søger oplysninger via intra og min uddannelse selv. Selvsagt vil der være forældre i udfordrede situationer og med udfordringer og meldes det ud og jeg vurderer det handler om mere end blot; ej jeg tjekker ikke om lørdagen, så er jeg selvsagt behjælpelig i den udstrækning der er tid i mine 40,5 timers arbejde om ugen. 

Jeg ville formodentlig selv have skrevet lidt mere i ugeplanen men det er fordi jeg har mange i hovedet  men det kunne sagtens først ryge ud fredag eller for den sags skyld lørdag morgen før huset vågner selvom jeg ikke burde, men jeg kan ofte ikke nå alt i løbet af ugen. 

Og lige som du har forventninger til læreren, har jeg som lærer egentlig også forventninger til forældrene fx at de tjekker intra. 

Jeg kunne have citeret flere af dine indlæg, for jeg synes, du beskriver det så fint.

Det må være forældrenes ansvar at læse, hvad der står på forældreintra, og jeg kan godt forstå, du forventer, at forældre selv informerer skolen om alvorlige problemer som f.eks. allergi.

Jeg læser ingensteder, at TS´s datter ikke kunne være blevet fritaget for at tage med i svømmehallen - men igen - det må være forældrenes ansvar at informere om, at hun ikke kan tåle at være med.

At informationen kunne have været lidt mere detaljeret, er en anden sag - men det synes jeg også, at du anerkender.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.