lineog4 skriver:
De må skrive lige så tosset de vil, jeg svarer og læser (formodentlig) først mandag, for jeg har såkaldt fuldtidstedeværelse hvilket betyder jeg har fri når jeg forlader skolens matrikel 
Jeg ville da egentlig nok slet ikke overveje at et barn ikke kunne tåle svømmehal, zoologisk have, gå i teatret, hoppe på trampolin eller hvad jeg nu kan finde på af aktiviteter og ville derfor ikke overveje at der var vigtigt at informere flere dage i forvejen og være åben for skriv frem og tilbage om en skoleaktivitet (for at tage i svømmehallen er en skoleaktivitet og man må som forælder forvente der foregår andre ting i skoletiden end at være på skolen og sidde med en bog).
Jeg ville derimod forvente hvis et barn har vitterlig seriøse udfordringer som fx de ikke kan opholde sig i en svømmehal, voldsom nøddellergi, får epileptiske anfald af 3D eller hvad ved jeg, at så har forældrene informeret mig om det ved skolestart eller da jeg overtog klassen - forældrene skal dog kun huske at give information om deres eget barn, hvorimod jeg hvis de ikke informerer skal have viden om alle slags allergier, alle slags fysiske og psykiske lidelser og tænke dem alle igennem ved hver eneste aktivitet.
Så jo for at svare dig, jeg kunne sagtens have lavet en impulsiv beslutning om en svømmehalstur, fortælle det til eleverne og først huske at skrive det på ugeplanen når denne blev udgivet, ligesom jeg kunne med tilbud om gratis teaterbilletter, et afbud til en tur i skoven med naturvejleder eller hvad pokker der bu lige faldt ned i min og klasens turban. Og ja det er da vitterlig surt det så lige kulminerer med en viden en forælder har "glemt" at fortælle mig, men så fixer jeg det mandag morgen, ligesom jeg fixer tirsdag morgen der mangler 3 elever pga sygdom til det gruppearbejde vi skal lave, eller fredagmorgen hvor jeg fixer at ræven i rødhætte er blevet syg og vi skal fremvise vores læseteater - der er en del der skal fixes hver dag og det er en del af der spændende ved at være lærer 
Det må du jo så synes alt det du vil, vi er her igen for trådstarters skyld, men i stedet for at hjælpe trådstarter skal vi altid diskutere indbyrdes, i stedet for bare at lade andres råd være i fred
Jeg synes det er uproffesionelt man mener man har tilladelse til at tage andres børn ud af skolens grund uden at fortælle det til den primære myndigheds og ansvarsperson, hvad end det er forældre eller værge. Man skal kunne stole på at når man sender sit barn i skole, så er det i skole medmindre andet er blevet fortalt. Jeg ville mene noget andet hvis det var store børn der selv kunne finde hjem, såsom 7.8.9.-klasse, men en 0. klasse er simpelthen for småt til jeg synes man bare må tage det og gøre som man lyster, særligt når det her jo er en skole man betaler penge for, men jeg forventer det samme af en folkeskole.
Men jeg gider ikke diskutere indbyrdes, det er simpelthen spild af tid
Du har din mening og jeg har min, vil det ikke være kedeligt at jeg nu skulle vende på en tallerken og skrive "nåårh undskyld jeg mente andet. Nu skal jeg nok mene det samme som dig
". Det er trodsalt ikke dig eller mig der har lavet debatten, men en der spurgte efter meninger.