hjælp til regler på skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Bananaalice skriver:

Ligepræcis, Du prioritere din arbejdstid. Det vil forældrene gerne respektere også. Så alligevel må forældre gerne kontakte dig weekenden lang for at fortælle dig at deres børn enten ikke kan komme, eller for at få snakket situationen igennem, fordi der ikke bare blev skrevet kort og kontakt "vi skal i svømmehallen kl. 13 fordi børnene har været søde. Husk svømmetøj"? I stedet for man kunne have startet med at skrive før man evt. informerede ungerne om at de skal i svømmehallen? 

Det ville have været fint, om læreren havde skrevet mere uddybende. "Mine" forældre ville skrive evt. spørgsmål på Intra, som jeg så ville forholde mig til mandag, såfremt de ønskede mere info eller havde info til mig. Det fungerer fint hér. 

Hvad der aldrig vil fungere godt er forældre, der "flegner skråt" og tænker i, at læreren skal "redde sin røv" m.v. Det er ikke vejen til et godt samarbejde, hvor både lærer og forældre indimellem kunne have kommunikeret bedre, men tingene løser sig uden unødig drama. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Måske du ikke har læst mit opslag? Jeg spørg om det er normal at man som forældre ikke bliver informeret om sådanne ting. Jeg har vist ikke skrevet nogle steder at det var et problem

- skrev du først i tråden. Forinden handlede det om, at du ville vide, om der ikke skulle gives særlig tilladelse netop til svømmetur. Og nu ER der så alligevel et særligt problem, som gør dig lidt desperat, idet dit barn slet ikke tåler at være i svømmehal. Svært at finde hoved og hale i, hvad det primære problem er. 

Anmeld Citér

14. maj 2017

Bananaalice

lineog4 skriver:

De må skrive lige så tosset de vil, jeg svarer og læser (formodentlig) først mandag, for jeg har såkaldt fuldtidstedeværelse hvilket betyder jeg har fri når jeg forlader skolens matrikel 

Jeg ville da egentlig nok slet ikke overveje at et barn ikke kunne tåle svømmehal, zoologisk have, gå i teatret, hoppe på trampolin eller hvad jeg nu kan finde på af aktiviteter og ville derfor ikke overveje at der var vigtigt at informere flere dage i forvejen og være åben for skriv frem og tilbage om en skoleaktivitet (for at tage i svømmehallen er en skoleaktivitet og man må som forælder forvente der foregår andre ting i skoletiden end at være på skolen og sidde med en bog). 

Jeg ville derimod forvente hvis et barn har vitterlig seriøse udfordringer som fx de ikke kan opholde sig i en svømmehal, voldsom nøddellergi, får epileptiske anfald af 3D eller hvad ved jeg, at så har forældrene informeret mig om det ved skolestart eller da jeg overtog klassen - forældrene skal dog kun huske at give information om deres eget barn, hvorimod jeg hvis de ikke informerer skal have viden om alle slags allergier, alle slags fysiske og psykiske lidelser og tænke dem alle igennem ved hver eneste aktivitet. 

Så jo for at svare dig, jeg kunne sagtens have lavet en impulsiv beslutning om en svømmehalstur, fortælle det til eleverne og først huske at skrive det på ugeplanen når denne blev udgivet, ligesom jeg kunne med tilbud om gratis teaterbilletter, et afbud til en tur i skoven med naturvejleder eller hvad pokker der bu lige faldt ned i min og klasens turban. Og ja det er da vitterlig surt det så lige kulminerer med en viden en forælder har "glemt" at fortælle mig, men så fixer jeg det mandag morgen, ligesom jeg fixer tirsdag morgen der mangler 3 elever pga sygdom til det gruppearbejde vi skal lave, eller fredagmorgen hvor jeg fixer at ræven i rødhætte er blevet syg og vi skal fremvise vores læseteater - der er en del der skal fixes hver dag og det er en del af der spændende ved at være lærer 

Det må du jo så synes alt det du vil, vi er her igen for trådstarters skyld, men i stedet for at hjælpe trådstarter skal vi altid diskutere indbyrdes, i stedet for bare at lade andres råd være i fred Jeg synes det er uproffesionelt man mener man har tilladelse til at tage andres børn ud af skolens grund uden at fortælle det til den primære myndigheds og ansvarsperson, hvad end det er forældre eller værge.  Man skal kunne stole på at når man sender sit barn i skole, så er det i skole medmindre andet er blevet fortalt. Jeg ville mene noget andet hvis det var store børn der selv kunne finde hjem, såsom 7.8.9.-klasse, men en 0. klasse er simpelthen for småt til jeg synes man bare må tage det og gøre som man lyster, særligt når det her jo er en skole man betaler penge for, men jeg forventer det samme af en folkeskole. 

Men jeg gider ikke diskutere indbyrdes, det er simpelthen spild af tid Du har din mening og jeg har min, vil det ikke være kedeligt at jeg nu skulle vende på en tallerken og skrive "nåårh undskyld jeg mente andet. Nu skal jeg nok mene det samme som dig ". Det er trodsalt ikke dig eller mig der har lavet debatten, men en der spurgte efter meninger. 

Anmeld Citér

14. maj 2017

Mom

Profilbillede for Mom
lineog4 skriver:

De må skrive lige så tosset de vil, jeg svarer og læser (formodentlig) først mandag, for jeg har såkaldt fuldtidstedeværelse hvilket betyder jeg har fri når jeg forlader skolens matrikel 

Jeg ville da egentlig nok slet ikke overveje at et barn ikke kunne tåle svømmehal, zoologisk have, gå i teatret, hoppe på trampolin eller hvad jeg nu kan finde på af aktiviteter og ville derfor ikke overveje at der var vigtigt at informere flere dage i forvejen og være åben for skriv frem og tilbage om en skoleaktivitet (for at tage i svømmehallen er en skoleaktivitet og man må som forælder forvente der foregår andre ting i skoletiden end at være på skolen og sidde med en bog). 

Jeg ville derimod forvente hvis et barn har vitterlig seriøse udfordringer som fx de ikke kan opholde sig i en svømmehal, voldsom nøddellergi, får epileptiske anfald af 3D eller hvad ved jeg, at så har forældrene informeret mig om det ved skolestart eller da jeg overtog klassen - forældrene skal dog kun huske at give information om deres eget barn, hvorimod jeg hvis de ikke informerer skal have viden om alle slags allergier, alle slags fysiske og psykiske lidelser og tænke dem alle igennem ved hver eneste aktivitet. 

Så jo for at svare dig, jeg kunne sagtens have lavet en impulsiv beslutning om en svømmehalstur, fortælle det til eleverne og først huske at skrive det på ugeplanen når denne blev udgivet, ligesom jeg kunne med tilbud om gratis teaterbilletter, et afbud til en tur i skoven med naturvejleder eller hvad pokker der bu lige faldt ned i min og klasens turban. Og ja det er da vitterlig surt det så lige kulminerer med en viden en forælder har "glemt" at fortælle mig, men så fixer jeg det mandag morgen, ligesom jeg fixer tirsdag morgen der mangler 3 elever pga sygdom til det gruppearbejde vi skal lave, eller fredagmorgen hvor jeg fixer at ræven i rødhætte er blevet syg og vi skal fremvise vores læseteater - der er en del der skal fixes hver dag og det er en del af der spændende ved at være lærer 

Jeg er bare nysgerrig kunne du spontant finde på at tage dine elever med på tur? Altså uden varsel eller info til forældrene?

Anmeld Citér

14. maj 2017

Bananaalice

Mor og meget mere skriver:

Det ville have været fint, om læreren havde skrevet mere uddybende. "Mine" forældre ville skrive evt. spørgsmål på Intra, som jeg så ville forholde mig til mandag, såfremt de ønskede mere info eller havde info til mig. Det fungerer fint hér. 

Hvad der aldrig vil fungere godt er forældre, der "flegner skråt" og tænker i, at læreren skal "redde sin røv" m.v. Det er ikke vejen til et godt samarbejde, hvor både lærer og forældre indimellem kunne have kommunikeret bedre, men tingene løser sig uden unødig drama. 

Jeg tænker ikke forældrene skal mene læreren skal redde sin røv, det er sådan jeg tænker som ansat og medarbejder når jeg er på arbejde, og når jeg f.eks. instruere børn Man skal skrive så informerende som muligt, når man arbejder med mennesker og særligt forældre, ellers synes jeg ærlig talt man skal tænke over hvad man laver hvis alt bare er "det må de sgu spørge om hvis de har et problem, jeg kan da ikke gøre for jeg har fortalt en 6 årig vi skal i svømmehalen og hun så ikke siger det videre, så er det barnets egen skyld". 
Skriv så firkantet som muligt, så intet kan misforståes i den info der er vigtig. Ellers kan du altså heller ikke gøre noget ved at halvdelen af klassen mangler badetøj, eller ikke dukker op, eller du har 10 mistede opkald på telefonen og en masse ulæste emails, og nogen forældre der ude i byen render og snakker dårligt om skolen. Du repræsentere skolen, og dens ry.  Derfor siger jeg "redde sin egen røv", i stedet for "jeg er sgu da ligeglad" attituden.

Anmeld Citér

14. maj 2017

MysteriousAngel

Mom skriver:

Jeg er bare nysgerrig kunne du spontant finde på at tage dine elever med på tur? Altså uden varsel eller info til forældrene?

Det har jeg faktisk gjort engang.

Det handlede om at parallelklassen skulle på tur ud i skoven med en nauturvejleder. Men vi kunne ikke komme med, da der ikke var plads i bussen. 

Samme morgen er der 8 syge i parallelklassen og så er der plads. Jeg traf den beslutning, at vi tog afsted.  Så istedet for dansk/matematik på skolen havde vi en dag i skoven med en naturvejleder og natur/teknik 

Anmeld Citér

14. maj 2017

Dash

alenemor42 skriver:

I maj måned i lortevejr ?

Så længe det er over 20 grader. Vi har haft 22 grader i går og 21 grader i dag, så ja, det kunne sagtens ske 

Anmeld Citér

14. maj 2017

Mom

Profilbillede for Mom
MysteriousAngel skriver:

Det har jeg faktisk gjort engang.

Det handlede om at parallelklassen skulle på tur ud i skoven med en nauturvejleder. Men vi kunne ikke komme med, da der ikke var plads i bussen. 

Samme morgen er der 8 syge i parallelklassen og så er der plads. Jeg traf den beslutning, at vi tog afsted.  Så istedet for dansk/matematik på skolen havde vi en dag i skoven med en naturvejleder og natur/teknik 

Hvad hvis en forælde havde brug for at hente sit barn, akut. Ikke ment at barnet blev sygt, men at barnet skulle hjem NU pga noget andet?

Anmeld Citér

14. maj 2017

Aristocats

Bananaalice skriver:

Det må du jo så synes alt det du vil, vi er her igen for trådstarters skyld, men i stedet for at hjælpe trådstarter skal vi altid diskutere indbyrdes, i stedet for bare at lade andres råd være i fred Jeg synes det er uproffesionelt man mener man har tilladelse til at tage andres børn ud af skolens grund uden at fortælle det til den primære myndigheds og ansvarsperson, hvad end det er forældre eller værge.  Man skal kunne stole på at når man sender sit barn i skole, så er det i skole medmindre andet er blevet fortalt. Jeg ville mene noget andet hvis det var store børn der selv kunne finde hjem, såsom 7.8.9.-klasse, men en 0. klasse er simpelthen for småt til jeg synes man bare må tage det og gøre som man lyster, særligt når det her jo er en skole man betaler penge for, men jeg forventer det samme af en folkeskole. 

Men jeg gider ikke diskutere indbyrdes, det er simpelthen spild af tid Du har din mening og jeg har min, vil det ikke være kedeligt at jeg nu skulle vende på en tallerken og skrive "nåårh undskyld jeg mente andet. Nu skal jeg nok mene det samme som dig ". Det er trodsalt ikke dig eller mig der har lavet debatten, men en der spurgte efter meninger. 

Baby.dk ville nok være verdens kedeligste og unuanceret "debat" hvis man ikke måtte diskutere indbyrdes og bare lade andres råd være i fred. Hvis man har det på den måde forstår jeg egentligt ikke hvorfor man overhovedet gider at færdes i DEBATkultur. Det burde vel egentligt ikke komme som et chok for dig at tingene herinde, store som små, tages op til diskussion. Det er lidt formålet med det hele 

Anmeld Citér

14. maj 2017

lineog4

Mom skriver:

Ja uden for skolens område - ja hvorfor ikke? Vi har en lille skov ved siden af skolen, et område med geder og kaniner og vi har en masse skønne legepladser. 

I en lang skoledag fra 8-14 kan jeg da sagtens finde på at gå ud fra matriklen. 

Jeg har fx brugt sådan en cykeltæller i forhold til at turde gætte, læse store tal mm. Jeg skrev da ikke i ugeplanen at den og den gik vi 350 meter uden for skolen. 

Og som forælder forventer jeg det ikke, jeg forventer de overholder regler, de tænker på sikkerhed og laver fantatisk undervisning. Hvos så dette sker ved de går en tur uden for skolens område er mig ligegyldigt - jeg stoler jo på læreren  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.