bøllen skriver:
Uden at have læst hele tråden får jeg lyst til at byde ind. Vi bor i en lille flække, så hvis mot barn skal på tur med skolen , ville det være med bus/tog - også en tur i svømmehallen .
vi har en lille skov og stranden tæt på - i gå afstand. Jeg ville som forældre bestemt ikke have noget imod man tog på an spontan tur - på stranden eller i skoven
men skal skolen på tur ud af byen ville jeg som forældre forvente at få en uddybende seddel med information .
jeg ville ikke bryde mig om at mine børn bliver taget med på en spontan tur ud af byen. Jeg forventer at når jeg aflevere mine børn i skolen så er de der .
lige som at jeg ønsker ( og forventer ) at mine børn fortæller mig , hvor de opholder sig hvis de ikke er hjemme.
Pylret måske men jeg sætter pris på at vide hvor mine kære er. Så fremt der skulle ske dem noget eller andet , hvor jeg har brug for at vide hvor de er
Jeg læser hvad du og en anden bruger skriver, men er egentlig lidt overrasket behovet for st vide præcis på sted og tid ens børn er. Hvad når de fx starter i klub, må børnene så heller ikke gøre noget spontant?
Nu er jeg jo lidt gammel efterhånden, men jeg havde en ungdom fra jeg startede i klub da jeg var 9 (tror jeg), hvor reglen var jeg var hjemme hver dag kl 18. Mobiltelefoner eksisterede ikke, havde 25 ører i snørrebåndene så jeg altid kunne ringe, men gjorde det stort set aldrig for reglerne var jo klare: hjemme kl 18 hver dag senest.
Foesøger at lære mine egne børn det, for husker det som skøn tid, frihed, spontanitet og hygge med venner. Ravne mor - måske men de skal jo lære at strukturere egen tid. Og som udgangspunkt har jeg besluttet jeg stoler på verdenen og det hele nok skal gå godt.
Så ja bliver jo så lidt overrasket fordi de i skolen endda er sammen med voksne som skal overholde langt flere regler end jeg overhovedet overvejer i min fritid, som er bevidste om det store ansvar det er at have ansvar for andres børn. Og så tænker jeg gør det mig mere tryg at vide de kl 8.10 går ud af skolen, tager bussen 8.25 til havnen, fanger krabber, spiser frokost kl 11.30, tager bussen hjem kl 12.30 og rammer skolen 13.00. Eller at gøre det mig mere tryg, at jeg ved læreren vurderer og gør det som giver en god dag for mine poder?
Nu lyder det som om jeg drøner land og rige rundt med eleverne - gid jeg kunne. Men faktum er det er sjældent og når det sker er det noget vi har glæder os helt vildt til og det er skrevet ud, dog ikke med en masse detaljer. Men jeg er uden for matriklen cirka en gang om ugen og det er ikke altid meldt ud på ugeplanen. Eksempelvis var det i dag meldt ud vi ville forlade matriklen, men jeg vurderede der var nogle elever der ikke var parate så vi blev inden for matriklen, der ville du jo så også som forældre ikke vide hvor dit barn er, er det så også forkert?