hjælp til regler på skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Det er det samme her, om datter tænker ikke at opholde sig i svømmehallen, ifølge lægen er det dampene fra klorvandet hun ikke kan tåle, hun bliver dårlig og får problemer med vejrtrækningen, så det er nok derfor jeg er lidt "desperat" om de godt bare må tage børnene afsted uden at informerer

Ved skolen at hun ikke kan tåle det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2017

Anonym trådstarter

Supergirl skriver:

Ved skolen at hun ikke kan tåle det? 

Nej det ved de jo så ikke, når vi ikke har skulle give information omkring dette. Skolen har kun været interesseret i, om børnene må optræder på Facebook og andet sociale medie. Så går da egentlig ud fra, at hvis de vælger at tage i svømmehallen..så hurra og dejligt for det MEN som lærer skal man vel hente informationer fra forældrene, om dette er noget børnene må. 

Anmeld Citér

14. maj 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Bananaalice skriver:

Sjovt, I siger selv der mangler lidt mere info, kan I bestemme jer?? Enten er det mangelfuld info eller også er det ikke, og det er det som trådstarter spørger om, er den info hun har fået nok.  Der er så mange udfald for denne sitatuion så jeg ikke forstår læreren ikke redder sin egen røv ved at kommunikere ordentligt og tydeligt. Situationen er, ikke alle tjekker intranet når man i god tro tror at man kan gå på weekend, og der jo trods alt også er deleordninger, der er børn der torsdag eftermiddag er taget hjem til weekendforældren, og evt. glemmer at fortælle bopælsforældren om at der skal pakkes badetøj. Jeg er selv den type barn der aldrig fik afleveret de åndssvage sedler man skulle have med hjem, eller også blev de glemt på bordet i skolen.
kunne være jeg havde andre planer skolen ikke aner en skid om, derfor synes jeg det er så vildt at pålægge et barn på 6 år skal være budbringer. 
Igen, tror ikke nogen har noget i mod de skal i svømmehallen, hjertens gerne, og det er ligemeget om det er i skoletid, eller SFO-tid, men der kan være så mange scenarier som man altså som afsender sikre ved at skrive ordentligt og informerende.

Derfor havde jeg "flippet skråt" fordi som TS siger, de har ikke skrevet under på at det bare er noget man må, og så den sparsomme viden. 

Sikke dog et heftigt sprogbrug du har ( undskyld). At mene der måske godt kunne have været noget mere information, er absolut ikke det samme som at læren skal "redde sin egen røv", som du så pænt udtrykker det. Som du jo nok ved er det på eget ansvar at tjekke forældre intra, også selvom du er gået på weekend, sådan er det bare. Det er fuldt lovligt flere steder at tage børnene med i svømmehallen, men det er også okay fra forældrenes side, at sige mit barn må ikke komme med, og jeg læser ingen steder at ts barn ikke kan blive hjemme, hvis det er det bedste.

Anmeld Citér

14. maj 2017

Ena

Anonym skriver:

Nej det ved de jo så ikke, når vi ikke har skulle give information omkring dette. Skolen har kun været interesseret i, om børnene må optræder på Facebook og andet sociale medie. Så går da egentlig ud fra, at hvis de vælger at tage i svømmehallen..så hurra og dejligt for det MEN som lærer skal man vel hente informationer fra forældrene, om dette er noget børnene må. 

Det er dit ansvar at give skolen særlig information om dit barn. 

Anmeld Citér

14. maj 2017

Ena

Anonym skriver:

Godaften baby.dk 

min datter går på en friskole, hun kommer hjem i torsdags og fortæller, at nu her på mandag skal hun og nogle andre børn i svømmehallen med læreren.  dette er jeg og andre forældre ikke blevet informeret om, at vores børn skal i svømmehallen nu her på mandag. 

Hvad er reglerne om friskole og børn, må læreren godt bare tage børnene i svømmehallen, uden at informerer forældrene først? Og desuden har vi ikke skrevet under på, at børnene må denne aktivitet, hvilket jeg egentlig selv mener at vi som forældre først skal give tilladelse til. 

Men hvad mener i andre reglerne er? Må skolen godt bare tage børnene i svømmehallen uden at give forældrene nogen former for informationen omkring det?

Du skriver i dit første indlæg, at der ingen former for information var givet. Det var der jo så alligevel, dog kort, men informationen var det. Du ved, det kommer til at handle om noget med vand og sandsynligheden for at det er vand i en svømmehal er ret stor Hvorfor så ikke bare skrive til læreren i stedet for? Det kan nemt og hurtigt afklares - i hvert fald hurtigere og nemmere end at debattere herinde. 

Anmeld Citér

14. maj 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Lige meget hvad de spørg om skal de da vide hvia børnene er allergisk over for noget, noget der gør børnene dårlige. Det er da ikke skolens ansvar at spørge om, det må da være forældrene. 

Hvad med madallergi? 

Ja jeg ved det handler om en tur i svømmehallen, men de ved jo ikke at dit barn ikke kan tåle det, men jeg synes skolen bør vide sådan noget. 

Svømning er jo også på skoleskema i dag, vidste ikke man skulle have tilladelse til at undervise børn. 

Men snak med hendes lærer

Anmeld Citér

14. maj 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

DU skal fortælle ting om dit barn, de skal ikke lave et spørgeskema  til dig. 

Som allergi

At dit barn ikke kan tåle klor (du må da vide at de får svømning) 

Sådan nogle ting, er forældres ansvar,, ikke lærerens eller skolen.

Du synes ikke du har fået nok info  (er du ene om det eller er der andre?) Så må du jo kontakte læreren (du har haft 3dage!!)

Og finde ud af hvorden tingene er.

Anmeld Citér

14. maj 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Det er 100 % forældrenes eget ansvar at informere om eventuelle allergier og sygdomme, og helst så snart det er opstået, så barnet undgår at komme i en potentiel farlig situation. Skolen har jo ikke en chance for at vide de enkelte børns problematikker, hvis forældrene ikke har oplyst skolen om det.

Anmeld Citér

14. maj 2017

Ena

Hck skriver:

Det er 100 % forældrenes eget ansvar at informere om eventuelle allergier og sygdomme, og helst så snart det er opstået, så barnet undgår at komme i en potentiel farlig situation. Skolen har jo ikke en chance for at vide de enkelte børns problematikker, hvis forældrene ikke har oplyst skolen om det.

Præcis! 

Det er utroligt, man gider at gøre så stort et nummer ud af noget, der kan løses på ingen tid. 

Anmeld Citér

14. maj 2017

Anonym trådstarter

Ena skriver:

Du skriver i dit første indlæg, at der ingen former for information var givet. Det var der jo så alligevel, dog kort, men informationen var det. Du ved, det kommer til at handle om noget med vand og sandsynligheden for at det er vand i en svømmehal er ret stor Hvorfor så ikke bare skrive til læreren i stedet for? Det kan nemt og hurtigt afklares - i hvert fald hurtigere og nemmere end at debattere herinde. 

Som skrevet har jeg spurgt om, hvad MENER I? Dette var bare blot det jeg ønskede at vide, da jeg selv havde en mening, men kunne godt tænke mig at hører andres meninger, så det er egentlig ikke at skulle diskuterer herinde, det er blot, at jeg ønskede andres mening. Simpelt og nemt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.