hjælp til regler på skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2017

Jullesnulle

Bananaalice skriver:

Jeg var flegnet skråt! Igen det er ikke en 6 åriges opgave at rende og tænke på om hun IKKE kan komme i svømmehallen, såsom eventuelle fodvorter, sår, eller andre problemer der gør at det at tage i svømmehallen bare ikke lige er super-duper!
Jeg vil gerne vide om mit barn skal i svømmehallen, i zoo, eller hvad de skal der er uden for den normale skoletid, og særligt når man så også giver penge for det!

Det er da helt normalt at tage børn med i svømmehallen. Og der står de skal have badetøj med.. så hvis der er problemer med det (sår osv) så tager man jo kontakt som forældre. 

Der kunne være skrevet en sætning mere på som information .. men det er det da et super initiativ som forældre der flegner skråt forhindre lærerene i at gide en anden gang!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg ville også savne info af rent praktisk karakter - "på mandag tager vi i svømmehallen kl. x ..." - men det er så også dét og ikke noget, jeg ville "flegne skråt" over. Der er klare regler om svømning, antal lærere pr. barn, livreddere etc., og dem ville jeg som en selvfølge forvente overholdt - men har du ikke tillid til, at der er styr på det, så skriv evt. og spørg læreren på Intra, omend jeg som nævnt ville opfatte det som selvfølgeligt. 

Anmeld Citér

14. maj 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Bananaalice skriver:

Jeg var flegnet skråt! Igen det er ikke en 6 åriges opgave at rende og tænke på om hun IKKE kan komme i svømmehallen, såsom eventuelle fodvorter, sår, eller andre problemer der gør at det at tage i svømmehallen bare ikke lige er super-duper!
Jeg vil gerne vide om mit barn skal i svømmehallen, i zoo, eller hvad de skal der er uden for den normale skoletid, og særligt når man så også giver penge for det!

Flegnet skråt, synes jeg da godt nok er en voldsom reaktion, på noget der måske ikke behøver at være en reaktion på. Måske der kunne have været en bedre information, men måske det har stået i en årsplan som ts har glemt alt om ( det var bare en mulighed). Hvor søren læser du at ang alle de ting der gør at barnet ikke kan komme i svømmehallen, er barnets problem at huske på. det havde forældrene vil informeret skolen om hvis der kom en besked om at de skulle huske badetøjet

Anmeld Citér

14. maj 2017

lineog4

Anonym skriver:

På intra står der bare 

"Mandag husk badetøj" 

dette er den eneste information. Er helt enige med, at der selvfølgelig ikke kan gives tilladelse fra forældre med alt, og syntes måske at en cykel aktivitet er noget andet, end nogle timer i svømmehallen? Jeg troede bare at lige hvad angår svømmehallen, så skulle forældre give tilladelse til dette, og få informationer om det

Så længe der er en svømmelærer med eller der er livreddere i svømmehallen, så må skolen godt og der skal ikke indhentes tilladelse fra forældre. 

Men hvis du er usikker med hensyn til aktiviteten, så skal du da skrive til lærerne og eventuelt holde din datter hjemme.

Anmeld Citér

14. maj 2017

lineog4

Anonym skriver:

Jeg syntes ikke jeg er blevet informeret, der står husk badetøj mandag. 

Jeg ved ikke hvad de skal. Hvis dit barn på 6 år bare siger til dig "jeg går mor" og går ud af døren og bliver væk i flere timer, uden du ved hvor dit barn er henne, er det så helt ok med dig?

Kan sagtens se informationen er sparsom. Og læreren kunne sagtens i ugeplanen havde skrevet under mandag: vi tager i svømmehallen kl.... er hjemme til normaltid, husk badetøj, turtaske og en god madpakke. Ville jeg selv have skrevet. 

Men når det er sagt så ville jeg ikke gøre andet end trække på skuldrene og tænke; vauw det er gået stærkt. Og så ville jeg pakke badetøjet, lave en stor lækker madpakke og glædes over de har overskud og råd til ture ud af huset

Anmeld Citér

14. maj 2017

Mamman

Profilbillede for Mamman

Min fornemmelse er at informationen generelt er dårlig fra lærerne i folkeskolen. 

Min datter går i 3. Kl. Og vi har i alle årene fået meget lidt med information. Hvergang man siger det til lærerne går det meget godt i de efterfølgende måneder så er det tilbage til det gamle. 

Det er noget man vænner dig til 

Anmeld Citér

14. maj 2017

Bananaalice

Sjovt, I siger selv der mangler lidt mere info, kan I bestemme jer?? Enten er det mangelfuld info eller også er det ikke, og det er det som trådstarter spørger om, er den info hun har fået nok.  Der er så mange udfald for denne sitatuion så jeg ikke forstår læreren ikke redder sin egen røv ved at kommunikere ordentligt og tydeligt. Situationen er, ikke alle tjekker intranet når man i god tro tror at man kan gå på weekend, og der jo trods alt også er deleordninger, der er børn der torsdag eftermiddag er taget hjem til weekendforældren, og evt. glemmer at fortælle bopælsforældren om at der skal pakkes badetøj. Jeg er selv den type barn der aldrig fik afleveret de åndssvage sedler man skulle have med hjem, eller også blev de glemt på bordet i skolen.
kunne være jeg havde andre planer skolen ikke aner en skid om, derfor synes jeg det er så vildt at pålægge et barn på 6 år skal være budbringer. 
Igen, tror ikke nogen har noget i mod de skal i svømmehallen, hjertens gerne, og det er ligemeget om det er i skoletid, eller SFO-tid, men der kan være så mange scenarier som man altså som afsender sikre ved at skrive ordentligt og informerende.

Derfor havde jeg "flippet skråt" fordi som TS siger, de har ikke skrevet under på at det bare er noget man må, og så den sparsomme viden. 

Anmeld Citér

14. maj 2017

Anonym trådstarter

I Hvilke andre situationer bruges der badetøj ?  Slap dog af... det er en tur i svømmehallen som din datter sikkert vil elske.

Slip trangen til at ville kontrollere alt, det sgy synd for ungerne. 

Bade ved stranden , bade i svømmehal, vandkamp på skolen, egentlig er jeg os ganske rolig, men da min datter ikke tåler ikke dampen -lugten-opholde sig i svømmehal, så vil jeg sådanset bare min datter det bedste, så hun ikke står på mandag, og først der får af vide, at hun ikke kan komme med på tur. Egentlig ville jeg selv blive ked af det som syv årige.. hvis jeg først fik af vide mandag morgen, at "jamen du kan ikke komme med"

Anmeld Citér

14. maj 2017

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

I Hvilke andre situationer bruges der badetøj ?  Slap dog af... det er en tur i svømmehallen som din datter sikkert vil elske.

Slip trangen til at ville kontrollere alt, det sgy synd for ungerne. 

Bade ved stranden , bade i svømmehal, vandkamp på skolen, egentlig er jeg os ganske rolig, men da min datter ikke taler dampen -lugten-opholde sig i svømmehal, så vil jeg sådanset bare min datter det bedste, så hun ikke står på mandag, og først der får af vide, at hun ikke kan komme med på tur. Egentlig ville jeg selv blive ked af det som syv årige.. hvis jeg først fik af vide mandag morgen, at "jamen du kan ikke komme med"

Anmeld Citér

14. maj 2017

Anonym trådstarter

på mine børns skole skal man give tilladelse ved indmelding, både om de må tage i svømmehal, tage på cykelture og om der må offentliggøres billeder m.v. Min ene søn kan ikke svømme, så jeg kan sagtens forstå din reaktion, 

Det er det samme her, min datter tåler ikke at opholde sig i svømmehallen, ifølge lægen er det dampene fra klorvandet hun ikke kan tåle, hun bliver dårlig og får problemer med vejrtrækningen, så det er nok derfor jeg er lidt "desperat" om de godt bare må tage børnene afsted uden at informerer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.