hjælp til regler på skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2017

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Hvor gamle er de?? 

Jeg tænker at når der er skrevet på intra, at de ska huske badetøj på mandag, så har i jo fået info, også har det jo ik været barnets opgave at fortælle jer det. 

Enig i at der da godt ku ha stået mere, men har i spørgsmål, må i jo altid skrive til læren på intra. Sådan er det i hvert fald hos os. Vh Stine 

De er blandet 6-7 år. Igen det er ikke noget problem som sådan, JEG troede bare at man fik informationer om sådanne ting. Ligesom at skolen os skal vide besked hvis barnet ikke deltager i undervisning eller skal til tandlæge eller ikke kommer i sfo  fx

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2017

Solsikken15

Det var da dejligt, at dit barns skole arrangerer ture ud af huset. 

Det ville også være dejligt for lærerne der står med planlægning, ansvar, udførelse osv. at forældrene bakkede op. 

Det ville være dejligt hvis man som lærer kunne give den slags info flere måneder i forvejen. Men overvej så lige, hvor mange børn der IKKE har svømmetøj med på dagen. Så bliver forældrene også sure... 

Det er ikke altid let at stille alle tilfredse. 

Ind over med svømmetasken- og af sted af sted. Dit barn får en dejlig dag takket være personalet på skolen. 

Anmeld Citér

13. maj 2017

MysteriousAngel

Anonym skriver:

Mange tak, det var egentlig det jeg mente. Min datter går i 0 klasse og kom hjem torsdag og fortalte hun skulle i svømmehallen på mandag. Der er egentlig ikke noget galt i det, men jeg vil da egentlig bare lige som forældre godt have besked fra læreren, om denne besked fra min datter er rigtig. Måske lidt ligesom at man fx giver meddeles i sfoen om barnet kommer i dag eller ej fx. 

Jo men du er da blevet informeret? Du sagde da at det stod på intra?

Hos mig får eleverne tit tingene af vide FØR jeg skriver det til forældrene. Feks om dagen får de af vide at de skal med mig på tur på mandag.. de går hjem og siger det kl. 17 og jeg skriver det på intra kl 21. 

Anmeld Citér

13. maj 2017

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Min søn går også på friskole og her bliver vi altid informeret om ting, som skal ske udenfor skolen via mail fra læreren... nu har vi så ikke skole intra endnu, så vi får en ugentlig mail, hvor informationen så kommer med...��

Anmeld Citér

14. maj 2017

Sandratoft

Anonym skriver:

Godaften baby.dk 

min datter går på en friskole, hun kommer hjem i torsdags og fortæller, at nu her på mandag skal hun og nogle andre børn i svømmehallen med læreren.  dette er jeg og andre forældre ikke blevet informeret om, at vores børn skal i svømmehallen nu her på mandag. 

Hvad er reglerne om friskole og børn, må læreren godt bare tage børnene i svømmehallen, uden at informerer forældrene først? Og desuden har vi ikke skrevet under på, at børnene må denne aktivitet, hvilket jeg egentlig selv mener at vi som forældre først skal give tilladelse til. 

Men hvad mener i andre reglerne er? Må skolen godt bare tage børnene i svømmehallen uden at give forældrene nogen former for informationen omkring det?

Det er jo ikke blot information du savner (som jeg mener du har fået, det står jo på intra) men du vil også have at læreren skal indsamle tilladelser hos alle forældre? Stakkels lærere på den skole 

Anmeld Citér

14. maj 2017

Anonym trådstarter

Solsikken15 skriver:

Det var da dejligt, at dit barns skole arrangerer ture ud af huset. 

Det ville også være dejligt for lærerne der står med planlægning, ansvar, udførelse osv. at forældrene bakkede op. 

Det ville være dejligt hvis man som lærer kunne give den slags info flere måneder i forvejen. Men overvej så lige, hvor mange børn der IKKE har svømmetøj med på dagen. Så bliver forældrene også sure... 

Det er ikke altid let at stille alle tilfredse. 

Ind over med svømmetasken- og af sted af sted. Dit barn får en dejlig dag takket være personalet på skolen. 

Hvordan kan man som forældre bakke noget op, når man ingen information får? 

"Husk badetøj" man kan bruge badetøj på mange måder og steder.

Anmeld Citér

14. maj 2017

Anonym trådstarter

MysteriousAngel skriver:

Jo men du er da blevet informeret? Du sagde da at det stod på intra?

Hos mig får eleverne tit tingene af vide FØR jeg skriver det til forældrene. Feks om dagen får de af vide at de skal med mig på tur på mandag.. de går hjem og siger det kl. 17 og jeg skriver det på intra kl 21. 

Jeg syntes ikke jeg er blevet informeret, der står husk badetøj mandag. 

Jeg ved ikke hvad de skal. Hvis dit barn på 6 år bare siger til dig "jeg går mor" og går ud af døren og bliver væk i flere timer, uden du ved hvor dit barn er henne, er det så helt ok med dig?

Anmeld Citér

14. maj 2017

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Det er jo ikke blot information du savner (som jeg mener du har fået, det står jo på intra) men du vil også have at læreren skal indsamle tilladelser hos alle forældre? Stakkels lærere på den skole 

Jeg har fået information om at de skal have badetøj med ja. 

Men jeg ved intet om hvad de skal. Jeg spørg blot, som man ikke skal have tilladelse fra forældrene, da vi er 23 hold forældre, som mener vi har krav på information omkring hvad vores børn skal

Anmeld Citér

14. maj 2017

MoarMoar

På vores skole og børnehave skal forældre give skriftlig tilladelse til at tage med i svømmehal. Man skriver under på det ved indmelden. 

Vi får også information om hvor og hvornår de skal til svømning via intra. 

Anmeld Citér

14. maj 2017

Anonym trådstarter

MoarMoar skriver:

På vores skole og børnehave skal forældre give skriftlig tilladelse til at tage med i svømmehal. Man skriver under på det ved indmelden. 

Vi får også information om hvor og hvornår de skal til svømning via intra. 

Her har vi kun skrevet under på, at børnene må optræde på de socialemedier, og ikke noget andet. Men igen jeg ved ikke hvad reglerne er. Men jeg troede bare, at man som forældre blev informeret om lige netop sådanne en ting, som svømmehaller. Jeg syntes ikke det er nok information med "husk badetøj" man kan bruge badetøj i mange sammenhænge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.