Viwisa skriver:
Det må være et spørgsmål om planlægning??
Vi har da haft gæster hvert nytår uden at isolere os??
Men hvor vi stadig tager hensyn til børnene... Og ja, de er selvfølgelig "hovedpersonerne" i vores liv, de 18-20 år de bor hjemme, men de er ikke konger, blot prioriteret over os selv i mange tilfælde.
Men jeg går sørme da stadig i biografen, går til dans, spiser ude, på trods af det.
Synes vi har en god balance, med børnene i fokus så længe de er små og bor hjemme.
Så kan vi feste løs, hvis vi hvide, når de kan passe sig selv.
Men, at hun kalder det et fængsel forstår jeg ikke, men sådan er vi heldigvis så forskellige.
Jeg var blot mere end træt af at være vedhæng til festlige lejligheder og derfor skal mine børn ikke opleve det samme. Hurra for det og hurra for at du fester som i vil...
Hvordan ved du overhovedet efter ti år, hvor børnene er blevet skånet for at blive vækket og transporteret hjem om natten, at det ville være et stort problem? Du har tre børn ifølge din signatur - de reagerer vel forskelligt, hvis de altså nogensinde kommer i situationer, hvor der kunne være grund til en evt. reaktion?
Hvis alt altid - i ti år - tilrettelægges efter, at de for enhver pris skal undgå at falde i søvn ude, så handler det jo ikke om dine konkrete erfaringer med, hvad DE kan "holde til", men om dine egne, personlige erfaringer fra DIN barndom. Dine børn er ikke dig.