Viwisa skriver:
Vi har været hjemme alle nytårsaftner de sidste 10 år med børn.
Vi inviterer gerne, men hende på 4,5 kommer i seng før de andre to, og skal have mulighed for at putte i egen seng.
Jeg hadede når mine egne forældre prøvede at lægge mig til at sove andre steder, fordi de ville feste, så det byder jeg dem ikkefær de selv siger til.
At putte i barnevogn om aftenen har kunne lade sig gøre enkelte gange,men vi gjorde det sjældent.
Jeg går ind for at man putter samme tid hver aften og giver dem en god tryg rutine. Forældre kan jo sagtens more sig, men det er nemmere inden for husets rammer når de er små.
Men hvis alle forældre bliver hjemme, for at putte deres børn til samme tid hver aften(op til de er 10 år), hvem skal man så invitere og være sammen med?
Jeg synes godt børn må lære, at der er forskel på hverdag og fest.
Til trådstarter: jeg forstår godt din mand. Kl. 19.00 nytårsaften er mange jo slet ikke færdige med at spise, så det er meget tidligt at tage hjem.
Så enten blive hjemme og evt invitere gæster, eller tage ud på visit, putte barnet dér, og så den ene aften tage med, at barnet måske vækkes ved flytning fra bil. Jeg ville bare putte i barnevognskasse, så der var mindst mulig sandsynlighed for vækning, og lade barnet sove i den hele natten. Eller sove hos vennerne.
Han peb alligevel lidt, selvom i tog tidligt hjem, så om kl. var 19.00 eller 03.00, hvilken forskel havde det gjort?