Vække sovende børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2017

FrkGranger

Vi gør som dig...

Vores søn falder på ingen måde i søvn andre steder, puttetiden er ændret eller hvis der er uro...

Han er 2 1/2 år og har haft det sådan siden han var lille... 

Vi prøver en gang imellem, men med samme resultat, en dybt ulykkelig dreng, der ikke finder ro, samt 2 dage efterfølgende med dårligt humør. 

Så her er det sikkert at vi tager helt hensyn til ham..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2017

lineog4

Mit første barn var en dårlig sover (var der pga mig eller os ved jeg ikke), putning som ritual var ikke eksisterende eller jo det var det men ikke det man forbinder med putning for hun var i vores arme  

Jeg misundte dem der kunne lægge deres børn til at sove og så bære dem ud i bilen - det var ikke en mulighed for os. Tilgengæld var hun fantastisk til ikke at sove, skulle ikke lægges på præcis samme tid. Da hun var 8 mnd sov hun absolut ikke klokken 19 men havde en fest til ved 22-23 tiden hvor hun gerne mål arm og ammede en stor del af tiden. 

Med de næste børn har det været lidt lettere især det ene for de var sovere og kunne puttes (dog ikke den mindste da han var 8 mnd igen var han en der elskede at ligge i arm og amme). Men vi har dog ikke gjort det med at putte hos andre fordi det ikke har været på tale for de har godt kunne trække deres sovetid de få gange om året. 

Jeg forstår tildels godt din mand kl 19 er godt nok tidligt og han er så lille så en voksi pose eller overdelen på en barnevogn kan bruges. Og ja så med mine børn og børn er selvsagt forskellige så har sengetiden ikke været en der død og pine skulle overholdes. Men forstår da også dig hvis du kender din søn og ved at trække sengetid eller putte han ude giver måske en time eller længere skrigetur

Anmeld Citér

1. januar 2017

Abracadabra

Jeg kan sagtens genkende dine tanker - samtidig blev mit liv meget nemmere, da jeg slap tankerne om den komplette genkendelighed fra dag til dag. Og mine piger har jo ikke lidt under at blive puttet ude og komme hjem i bilen. Jeg (altså jeg selv!) blev i starten meget stresset/urolig, hvis jeg ikke kunne få dem til at sove ude - men det handlede om mig og ikke om børnene. De trives fint, hvis jeg er rolig og ikke stresser rundt.

Anmeld Citér

1. januar 2017

modesty

Hej alle. Jeg har haft en diskussion med min mand. Jeg går meget ind for at min søn skal hjem til sin sengetid og sove og mener at vi som forældre skal rette ind efter barnets behov. Vores søn er 8 måneder og vi var i dag til nytårsfest. Vores søn sover normalt kl 19.00-19.30 og han viste også tegn på træthed heromkring. Jeg blev ferie kørt hjem til hans sovetid hvorefter min mand tog tilbage til selskabet. Han mente jeg burde havde puttet vores dreng hjemme ved vores venner og så vække ham når vi skulle hjem og pakke ham ned og tage hjem. Hvad tænker I andre? Jeg ved ikke om det bare er mig der er hysterisk. Jeg får det også virkelig dårligt hvis han fx falder i søvn i bilen og vi skal vække han for at tage ham op...

Hvorfor ikke bare putte i noget der kan bæres ned i bilen? Barnevognsdel, vokse el lign? Jeg var ikke tager hjem, men havde fundet en praktisk løsning. 

Anmeld Citér

1. januar 2017

Muffinmus

Vi har været hjemme alle nytårsaftner de sidste 10 år med børn.

Vi inviterer gerne, men hende på 4,5 kommer i seng før de andre to, og skal have mulighed for at putte i egen seng.

Jeg hadede når mine egne forældre prøvede at lægge mig til at sove andre steder, fordi de ville feste, så det byder jeg dem ikkefær de selv siger til.

At putte i barnevogn om aftenen har kunne lade sig gøre enkelte gange,men vi gjorde det sjældent.

Jeg går ind for at man putter samme tid hver aften og giver dem en god tryg rutine. Forældre kan jo sagtens more sig, men det er nemmere inden for husets rammer når de er små.

Anmeld Citér

1. januar 2017

Abracadabra

Viwisa skriver:

Vi inviterer gerne, men hende på 4,5 kommer i seng før de andre to, og skal have mulighed for at putte i egen seng.

Jeg hadede når mine egne forældre prøvede at lægge mig til at sove andre steder, fordi de ville feste, så det byder jeg dem ikkefær de selv siger til.

At putte i barnevogn om aftenen har kunne lade sig gøre enkelte gange,men vi gjorde det sjældent.

Jeg går ind for at man putter samme tid hver aften og giver dem en god tryg rutine. Forældre kan jo sagtens more sig, men det er nemmere inden for husets rammer når de er små.

Åh, jeg ville føle mig i fængsel, hvis jeg skulle leve som jer! Jeg er glad for, at vores børn ikke er helt så afhængige af regelmæssighed. Den yngste herhjemme vågnede først kl 11 i dag, fordi de var ude igår - de er glade for at have været til fest sammen med vores venner og deres børn. De er 5 og 3 og hygger nu på stuegulvet - de går ikke i stykker af at komme sent i seng.

Anmeld Citér

1. januar 2017

MorTil3+

Nu holder vi altid nytår hjemme med huset fuld af gæster den lille på snart 2 år kom i seng kl 1 og hende på 4 faldt i søvn på sofaen kl 2 og den store på 10 gik i seng samtidig med os kl 4. Vi har så sovet til kl 10.30 i dag, ham på 10 sover stadig. Men hvis vi havde været ude var de blevet puttet hvor vi var. Sidste år hvor den mindste var10 mdr faldt han i søvn på sofaen omkring kl 2.

Anmeld Citér

1. januar 2017

anonym12

Da vores dreng var lille (under 6 mdr, da var det ikke et problem at være ude om aftenen). Nu er han 14 mdr og vi er der hvor vi skal sove om aftenen eller går tidligt hjem. Vi har en enkelt gang prøvet at putte i barnevognen om aftenen og det gik bare slet ikke. Han sov ca 30 min og så vågnede han og var ulykkelig. 

Han sover så også hos os om natten og vi putter indtil han sover, så en weekend seng er heller ikke en mulighed. Det er fint nok. Det ændre sig nok når han bliver ældre. Han er af sig selv lige stoppet med at blive ammet i søvn og vi overlever nok at vi i nogle år må sætte vores barn (børns) søvn først. Vi har så heller ikke nogen bil, så den der med at sætte ham ud i bilen, den dur ikke her.  

Anmeld Citér

1. januar 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Abracadabra skriver:

Åh, jeg ville føle mig i fængsel, hvis jeg skulle leve som jer! Jeg er glad for, at vores børn ikke er helt så afhængige af regelmæssighed. Den yngste herhjemme vågnede først kl 11 i dag, fordi de var ude igår - de er glade for at have været til fest sammen med vores venner og deres børn. De er 5 og 3 og hygger nu på stuegulvet - de går ikke i stykker af at komme sent i seng.

Jeg er helt enig!

Jøsses jeg synes, det er helt hysterisk at man på den måde "passer sengetiderne" for sine børn. Jovel børn har godt af faste trygge rammer, meeeeen at man på den måde 100% indretter sit liv efter efter at være hjemme og putte kl. 19 hver dag er da godt nok vildt 

Anmeld Citér

1. januar 2017

loop

Viwisa skriver:

Men hvis alle forældre bliver hjemme, for at putte deres børn til samme tid hver aften(op til de er 10 år), hvem skal man så invitere og være sammen med?

Jeg synes godt børn må lære, at der er forskel på hverdag og fest.

Til trådstarter: jeg forstår godt din mand. Kl. 19.00 nytårsaften er mange jo slet ikke færdige med at spise, så det er meget tidligt at tage hjem.

Så enten blive hjemme og evt invitere gæster, eller tage ud på visit, putte barnet dér, og så den ene aften tage med, at barnet måske vækkes ved flytning fra bil. Jeg ville bare putte i barnevognskasse, så der var mindst mulig sandsynlighed for vækning, og lade barnet sove i den hele natten. Eller sove hos vennerne.

Han peb alligevel lidt, selvom i tog tidligt hjem, så om kl. var 19.00 eller 03.00, hvilken forskel havde det gjort?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.