Mariehøne123 skriver:
Som udgangspunkt passer vi også børnenes sendetider. Men der er undtagelser. Jev ville forsøge nytårsaften. Måske har du et barn der bare sover. Jev synes det er synd at isolere sig i minimum 3 år uden at prøve det.
Vi har de sidste år holdt nytår med naboen. Så er alle unger puttet ovenpå og når vi gik hjem bar vi ungerne ind. Nogrngange skal man også hygge sig.
Hvis det bare er middag med bedsteforældre lægger vi den tidligt men en enkelt gang imellem skal der være plads til at ændre rutinerne. Det tror jeg vi alle har godt af.
Der kan selvfølgelig være børn der slet ikke kan det og så ville jeg handle anderledes.
som førstegangs mor bliver man hurtig for perfekt og fokuseret på sit barns bedste.
Vi forsøger også at planlægge det således vi kan overnatte. Juleaften var fx hos mine forældre hvor min søn blev puttet og kunne sove uforstyrret. Jeg tror du har ret i det med at være førstegangsmor og ønske at gøre alt rigtigt. En del af de bare gæster havde også børn. De fleste havde 2-3 og de mindste blev bare puttet. Vores søn ville desværre ikke engang tage en eftermiddagslur der. Han har virkelig svært ved at falde i søvn, specielt nye steder.
Anmeld
Citér