Vække sovende børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Abracadabra skriver:

Men jeres børn vil jo i så tilfælde altid blive prioriteret over andres børn.

Hvis vi havde venner, der kun ville være hjemme hos sig selv efter klokken 19, og det altid skulle være mine børn, der skulle sove ude (i 18-20 år), var vi ikke venner særligt længe. Jeg ville blive træt af at få at vide, at det var ekstremt vigtigt, at netop den samme venindes børn altid skulle sove i egen seng. Venskaber fungerer dårligt, hvis det altid kun er på den enes præmisser og kompromisser er umulige.

Netop 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2017

Anonym trådstarter

ninibadini skriver:

Sådan gør vi også når vi er ude hos folk. Ofte er det jo bedsteforældre vi lige er hjemme ved og spise og så spiser vi tidligt og kører så vi er hjemme ved normal puttetid. Hvis vi putter ham et sted, kører hjemog putter igen kan vi være sikre på at han ikke sover resten af natten. Hvis vi bare kunne flytte ham sovende var det måske noget andet, så synes det kommer an på barnet.  Er det en aften som er længere end til puttetid sørger vi for at vi kan overnatte det samme sted, at det er hjemme hos os selv eller at få ham passet. Så det er helt sikkert på hans præmisser, men det har jeg ikke noget imod

Det er lidt det samme her. Han vågner og registeret han har skiftet sted og bliver forvirret og har svært ved at falde i sogn igen.

Anmeld Citér

1. januar 2017

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Som udgangspunkt passer vi også børnenes sendetider. Men der er undtagelser. Jev ville forsøge nytårsaften. Måske har du et barn der bare sover. Jev synes det er synd at isolere sig i minimum 3 år uden at prøve det. 

Vi har de sidste år holdt nytår med naboen. Så er alle unger puttet ovenpå og når vi gik hjem bar vi ungerne ind. Nogrngange skal man også hygge sig. 

Hvis det bare er middag med bedsteforældre lægger vi den tidligt men en enkelt gang imellem skal der være plads til at ændre rutinerne. Det tror jeg vi alle har godt af. 

Der kan selvfølgelig være børn der slet ikke kan det og så ville jeg handle anderledes. 

som førstegangs mor bliver man hurtig for perfekt og fokuseret på sit barns bedste. 

Vi forsøger også at planlægge det således vi kan overnatte. Juleaften var fx hos mine forældre hvor min søn blev puttet og kunne sove uforstyrret. Jeg tror du har ret i det med at være førstegangsmor og ønske at gøre alt rigtigt. En del af de bare gæster havde også børn. De fleste havde 2-3 og de mindste blev bare puttet. Vores søn ville desværre ikke engang tage en eftermiddagslur der. Han har virkelig svært ved at falde i søvn, specielt nye steder. 

Anmeld Citér

1. januar 2017

Anonym trådstarter

Kay skriver:

De få gange om året hvor det er at vi er sent ude har vi gerne pakket pigernes nattøj og tandbørster, så bliver de putter hvor vi er og båret ud i bilen (ikke vækket bare båret ud) nogle gange vågner de andre gange sover de... og så bliver de båret fra bilen og ind i seng... det har ikke været et problem for os

Det lyder dejligt nemt

Anmeld Citér

1. januar 2017

Anonym trådstarter

FrkGranger skriver:

Vi gør som dig...

Vores søn falder på ingen måde i søvn andre steder, puttetiden er ændret eller hvis der er uro...

Han er 2 1/2 år og har haft det sådan siden han var lille... 

Vi prøver en gang imellem, men med samme resultat, en dybt ulykkelig dreng, der ikke finder ro, samt 2 dage efterfølgende med dårligt humør. 

Så her er det sikkert at vi tager helt hensyn til ham..

Det er det samme her. Han falder ikke i søvn uden en kamp og vågner mange gange. Min mand mener han kan lære at falde i søvn andre steder og sove i larme men det virker ikke til at være tilfældet.. selv eftermiddagslur ville han ikke tage hjemme ved vores venner.

Anmeld Citér

1. januar 2017

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Mit første barn var en dårlig sover (var der pga mig eller os ved jeg ikke), putning som ritual var ikke eksisterende eller jo det var det men ikke det man forbinder med putning for hun var i vores arme  

Jeg misundte dem der kunne lægge deres børn til at sove og så bære dem ud i bilen - det var ikke en mulighed for os. Tilgengæld var hun fantastisk til ikke at sove, skulle ikke lægges på præcis samme tid. Da hun var 8 mnd sov hun absolut ikke klokken 19 men havde en fest til ved 22-23 tiden hvor hun gerne mål arm og ammede en stor del af tiden. 

Med de næste børn har det været lidt lettere især det ene for de var sovere og kunne puttes (dog ikke den mindste da han var 8 mnd igen var han en der elskede at ligge i arm og amme). Men vi har dog ikke gjort det med at putte hos andre fordi det ikke har været på tale for de har godt kunne trække deres sovetid de få gange om året. 

Jeg forstår tildels godt din mand kl 19 er godt nok tidligt og han er så lille så en voksi pose eller overdelen på en barnevogn kan bruges. Og ja så med mine børn og børn er selvsagt forskellige så har sengetiden ikke været en der død og pine skulle overholdes. Men forstår da også dig hvis du kender din søn og ved at trække sengetid eller putte han ude giver måske en time eller længere skrigetur

Det med at sove dårligt kender vi alt til. Selv hjemme sover han ikke specielt godt. Vågner nemt ved lyde. Dejligt at det blev nemmere med de næste. Vi håber på det samme

Anmeld Citér

1. januar 2017

Kay

Anonym skriver:

Det lyder dejligt nemt

Ja vi har en gang oplevet at den mindste vågnede efter et par timer og var dybt ulykkelig men hun var til at trøste og der var vi alligevel ved at skulle pakke sammen  Men nogle børn har sværere ved at falde i søvn nye steder... Men man ved det jo ikke hvis man ikke prøver 

Anmeld Citér

1. januar 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg kan sagtens genkende dine tanker - samtidig blev mit liv meget nemmere, da jeg slap tankerne om den komplette genkendelighed fra dag til dag. Og mine piger har jo ikke lidt under at blive puttet ude og komme hjem i bilen. Jeg (altså jeg selv!) blev i starten meget stresset/urolig, hvis jeg ikke kunne få dem til at sove ude - men det handlede om mig og ikke om børnene. De trives fint, hvis jeg er rolig og ikke stresser rundt.

Jeg tænker vi må forsøge fra tid til anden om det bliver lettere. Han er i forvejen svær at få til at sove ude og vågner meget let ved lyde. Min mand er af en stor familie med mange børn og mener at er et spørgsmål om tilvænning og øvelse. 

Anmeld Citér

1. januar 2017

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hvorfor ikke bare putte i noget der kan bæres ned i bilen? Barnevognsdel, vokse el lign? Jeg var ikke tager hjem, men havde fundet en praktisk løsning. 

Det overvejede vi. Jeg fik bare så dårlig samvittighed over at skulle vække ham. Han vågner meget let og ville 100% vågne. Det gjorde han jo så alligevel desværre fordi han faldt i søvn i bilen.

Anmeld Citér

1. januar 2017

Anonym trådstarter

Viwisa skriver:

Vi har været hjemme alle nytårsaftner de sidste 10 år med børn.

Vi inviterer gerne, men hende på 4,5 kommer i seng før de andre to, og skal have mulighed for at putte i egen seng.

Jeg hadede når mine egne forældre prøvede at lægge mig til at sove andre steder, fordi de ville feste, så det byder jeg dem ikkefær de selv siger til.

At putte i barnevogn om aftenen har kunne lade sig gøre enkelte gange,men vi gjorde det sjældent.

Jeg går ind for at man putter samme tid hver aften og giver dem en god tryg rutine. Forældre kan jo sagtens more sig, men det er nemmere inden for husets rammer når de er små.

Det er lidt det jeg tænker. Jeg ville ikke selv bryde mig om, at blive puttet et nyt sted, og så blive vækket midt om natten for at tage afsted i en kold bil. Han sover så også meget let og ville derfor vågne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.