Viwisa skriver:
Det må være et spørgsmål om planlægning??
Vi har da haft gæster hvert nytår uden at isolere os??
Men hvor vi stadig tager hensyn til børnene... Og ja, de er selvfølgelig "hovedpersonerne" i vores liv, de 18-20 år de bor hjemme, men de er ikke konger, blot prioriteret over os selv i mange tilfælde.
Men jeg går sørme da stadig i biografen, går til dans, spiser ude, på trods af det.
Synes vi har en god balance, med børnene i fokus så længe de er små og bor hjemme.
Så kan vi feste løs, hvis vi hvide, når de kan passe sig selv.
Men, at hun kalder det et fængsel forstår jeg ikke, men sådan er vi heldigvis så forskellige.
Jeg var blot mere end træt af at være vedhæng til festlige lejligheder og derfor skal mine børn ikke opleve det samme. Hurra for det og hurra for at du fester som i vil...
Tænkte bare når du skriver det med at være et vedhæng, så handler det vel også om at vælge hvilket selskab man vælger at tage børnene med til? Jeg ville ikke tage mit barn til en fest hvor jeg ved de voksne bare vil have det sjovt og egentlig ikke er interesserede i mit barn er der.
Men min datter var f.eks. ikke et vedhæng i går, hun var med til det hele, var en del af selskabet. Var med til at spise, og skåle i børnechampagne til midnat, være ude med far og onkel og futte noget fyrværkeri af, danset osv. Så hun ville ikke gå glip af noget, og havde derfor ikke travlt med at komme i seng overhovedet. Synes det er vigtigt børn også oplever det at være med til selskaber, og være en del af de voksnes liv og oplevelser, til forandring. Ikke alene tager de ikke skade af det, men tror da det beriger deres verden og udvikling. Vel og mærke så længe de har den strukturerede hverdag at forholde sig til ellers.
Men det er selvfølgelig synd for de børn der bare bliver slæbt med, og får en ipad stukket i ansigtet, plantet på sofaen, så de ikke forstyrrer mens forældrene hygger sig. Og det oplever man desværre også en del. Så længe børnene er inkuderede og har det sjovt, kan de da godt komme med ud. Og også blive lagt i seng hos vennerne når de falder om af førnøjelse og træthed