Vække sovende børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2017

Aristocats

Anonym skriver:

Jeg kan ikke lade være med at spørge. Det skal ikke misforståes eller lyde dømmende, men hvilke tanker gør du dig om,hvis dine børn vågnede grædende op eller evt syge og du skulle reagere på dette imens du er meget beruset? Jeg må indrømme at jeg ikke engang havde overvejet tanken at jeg kunne drikke mig fuld. Så skulle det da kun være således at enten min mand eller jeg selv sørgede for at holde sig ædru.                                                                 Som skrevet før er jeg enig i at man må vurdere fra gang til gang hvordan det enkelte barn reagerer på evt. Skift i sengetid og det at skulle sove et nyt sted. Det vil vi helt klart også tale mere om ved næste lejlighed, men jeg ville aldrig tænke, at jeg skulle hygge mig og feste, såfremt det skulle ske på bekostning af mit barn. 

Det er helt i orden du spørger. Nu var der både mormor og morfar til stede og andre ædru voksne mennesker, så de var altså ikke helt fortabte. Jeg ser det på samme måde som hvis man er ude og mormor og morfar lige må passe ungerne for en aften. Nu plejer mine dog også at sove igennem (også nytårsaften) og ikke vågne op hist og her, så det er aldrig noget jeg som sådan har oplevet at det eventuelt ville blive aktuelt. Selvfølgelig kunne det, men så må mine forældre lige tage over den ene gang og det tror jeg som sagt heller ikke børnene tager skade af. 

Jeg føler nu heller ikke at det har været på bekostning af mine børn, jeg var full on ædru indtil de sov og vi gik selv i seng ved 4-tiden hvor de stadig havde sovet fra det hele. Nu er det så anden gang i hele mine børns liv at mine forældre skulle være der hvis ulykken var ude i stedet for min mand og jeg, så jeg har ikke dårlig samvittighed - jeg ville ovenikøbet aldrig lade mine børn opleve hverken jeg eller min mand berusede. 

Ungerne har haft en ligeså festlig aften som vi havde indtil de faldt i søvn, så jeg føler igen ikke at det har været på bekostning af nogen. Men taget i betragtning af at du ville tage hjem klokken 19 for at putte din søn ved normal tid, så har jeg en fornemmelse af, at vi to måske ikke lige ser ens på tingene i forhold til det her 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Viwisa skriver:

Men hvorfor gøre det???hvorfor "prøve" mine børn af som små??

Hvorfor skal de ud til folk om aftenenvfor at jeg kan more mig med fest og ballade?? 

Synes det er en mærkelig holdning at hvis man gerne ser sine børn puttes hjemme, og gerne i fornuftig tid, så er man godt tosset??  

Seriøst, så er der da noget galt med samfundet??

Ts spørger om hun er sart... Nej, hun har bare prioritet sit barn, det er sgu ikke at være sart, men voksen og fornuftigt. Det skal hun da ikke bankes i hovedet for.

Stop nu. Jeg har ikke banket TS i hovedet, tværtimod - hendes barn er jo bare en baby. Jeg har heller ikke skrevet, du er godt tosset. Men der er noget galt med samfundet, fordi jeg stiller spørgsmål til dine ufravigelige principper? 

Jeg undrer mig over, at du sætter lighedstegn mellem at tage sine børn med på besøg i et andet hjem én gang om året til ud på natten og at "have dem med som vedhæng", så forældrene kan få "fest og ballade". Jeg undrer mig ALTID over ubrydelige principper omkring absolut uskadelige forhold. Det er alt. 

Anmeld Citér

2. januar 2017

mpr

Anonym skriver:

Hej alle. Jeg har haft en diskussion med min mand. Jeg går meget ind for at min søn skal hjem til sin sengetid og sove og mener at vi som forældre skal rette ind efter barnets behov. Vores søn er 8 måneder og vi var i dag til nytårsfest. Vores søn sover normalt kl 19.00-19.30 og han viste også tegn på træthed heromkring. Jeg blev ferie kørt hjem til hans sovetid hvorefter min mand tog tilbage til selskabet. Han mente jeg burde havde puttet vores dreng hjemme ved vores venner og så vække ham når vi skulle hjem og pakke ham ned og tage hjem. Hvad tænker I andre? Jeg ved ikke om det bare er mig der er hysterisk. Jeg får det også virkelig dårligt hvis han fx falder i søvn i bilen og vi skal vække han for at tage ham op...

Personligt tænker jeg at vi ikke skal indrette os voldsomt meget efter barnets rytme, tænker ikke det er skidt for barnet at lære at sove hvor det er. Og man behøver jo ikke vække barnet helt for lige at få det ud i bilen. Vi har altid bare ladet hende falde i søvn hvor vi var, og så løftede vi hende ud i bilen, som hun blev ældre vækkede vi hende lige nok til at hun kom på benene og kunne gå ud selv, og så ellers lige hjem og i seng, ikke for meget puslen rundt med ting og sager. Evt hvis man ved man kommer sent hjem, tag tandbørste med så det er ordnet hvis i ikke vil skippe en enkelt aften. 

Nu er det jo ikke fordi vi er i by hele tiden, men nytår og jul + særlige mærkedage i løbet af året der synes jeg ikke man behøver at tage hjem utrolig tidligt bare fordi man har børn 

Anmeld Citér

2. januar 2017

lineog4

Viwisa skriver:

Det siger jeg da ikke...og hvad er det for en kommentar bygget på hvad?? At mine børn ikke skal med til rundt fester og være længe oppe?? Fis  da af du og den anden bruger er fordomsfulde.

Men, ts er jo ikke hysterisk. Hun er fornuftigt, og lad da være med at banke hende i hovedet over det?? Hvis hun prioriterer sit barn så hyl hende sgu da for det i stedet for at sige hun tager fejl.

Mit liv er pissefedt,  17 år med samme mand, elsket, tre lækre unger der betyder alt,  men ja, de kan da også trække tænder ud.

Jeg er har 10 år som soldat i bagagen,  er snart færdig som sygeplejerske og skal arbejde med hjemløse mm. Perfekt!!! Mit liv er sgu langt fra kedeligt, men derfor kan jeg godt vælge som jeg gør 

Jeg skal til Malaysia om få uger, har været i Japan forrige år samt diverse almindelige charterrejser.

Love it. Jeg går til Salsa, danser bachata, kizomba og jeg var ude og spise lækker sushi med min veninde sidste uge... Og jeg er røvsyg??? Tag dig sammen

Jeg er mor som første prioritet og min tid, hvor jeg kan fare land og rige rundt og fulde mig på bedste vis kommer da igen lidt efter lidt. Men i kan da ikke svinde folk til for at vælge sådan hvad børn angår, så må du da selv have problemer med dit liv og din åbenlyse respektløse holdning til andre forældre.

Har bare et enkelt spørgsmål fordi jeg bliver nysgerrig: når du/I så er i Malaysia eller Japan kommer børnene så stadig i seng til normal tid eller indretter I jer på en ferierytme.

Jeg har ikke personligt brug for festerne, for at blive fuld (har jeg ikke været i maaaaange år ja faktisk ikke siden jeg fik den sidste). Men jeg kn ikke forestille mig den rutine som aldrig kan brydes på ferier, i weekender eller for dwn sags skyld en helt almindelig torsdag hvor jeg så kan give dem fri dagen efter. Hvis vi skal se hosja fra pjort som vi skal en helt almindelig hverdag jamen så bliver rutinen brudt, hvis vi skal til Barcelona som vi skal i påsken så bliver rutinen brudt, hvis vi skal hjem til venner som vi skal på lørdag så bliver rutinen brudt osv. Vi kunne ikke tage til Italien og være hos familien hvis vi fasthold de skulle sove 19.30 for der er de dårligt gået i gang med at spise aftensmad.

så er det kun fester du opponerer mod eller er det i alle livets facetter. 

Og ja du er aktiv langt mere end mig, men jeg kan ikke lade være at tænke det jo er uden børn -  jeg er en møgkedelig mor med stort M og spiser sjældent sushi med veninderne men en gang imellem med mine børn, jeg går ikke til noget for jeg  rundt mellem arbejde og børnenes fritidsaktiviteter og hjemmet. 

Og ja vi er nok bare grundlæggende forskellige for jeg venter ikke med at fare land og rige rundt, tværtimod synes jeg det er nu hvornjegvhar bærn jeg gør det, for de skal se land og rige. De skal opleve fyrværkeriet sammen med mig, de skal opleve store koncerter, teater, ferier, spise klokken 20 osv. Fx Tivoli tager I så også hjem før kl 19? 

Anmeld Citér

2. januar 2017

Anonym

Jeg tænker, at ufravigelige principper og at gå til ekstremer som oftest er ret nederen. Mit barn lærer, at der er hverdag med nogenlunde faste sengetider, og så er der de andre festlige dage, hvor man godt kan blive lidt længere oppe fx.

Sådan er livet jo! Nogle gange er der larm, mange mennesker og liv og andre gange er der stilhed og forudsigelighed. Det er vigtigt, de kan navigere i begge dele, og det er for de fleste børn et spørgsmål om tilvænning og forældrenes ro og tryghed i situationen.

Mit barn er 1,5 år - og har været på Roskilde Festival to gange! Første gang som 3 mdr. gammel, primært sovende i vikle med hørebøffer på. Det klarede hun uden problemer. 2. gang havde hun lige lært at gå og gik selv rundt til koncerter og dansede og klappede og hyggede sig. Sålænge det er på barnets præmisser, så ser jeg ingen problemer i at inkorporere barnet i det liv, man som forælder gerne vil leve. Men vi har virkelig skulle høre meget for vores valg.

Jeg vil hellere have hende med end at lade hende blive passet ude. Det er hun mere tryg ved!

Hun kom iøvrigt i seng kl. 21 til nytår, 2 timer senere end normalt og sov trygt og godt, mens mor og far drak champagne og røg smøger ude på altanen. 

Ro på! De fleste børn kan sagtens håndtere det! Og ja, min datter kan nu sove fra al lyd. Klart når man som 3 mdr. har lært at sove fra Roskilde Festival-larm. 

Til gengæld er vores hverdag ekstremt kedelig og forudsigelig.

Anmeld Citér

2. januar 2017

2721

Abracadabra skriver:

Åh, jeg ville føle mig i fængsel, hvis jeg skulle leve som jer! Jeg er glad for, at vores børn ikke er helt så afhængige af regelmæssighed. Den yngste herhjemme vågnede først kl 11 i dag, fordi de var ude igår - de er glade for at have været til fest sammen med vores venner og deres børn. De er 5 og 3 og hygger nu på stuegulvet - de går ikke i stykker af at komme sent i seng.

Men det er jo ikke alle børn der kan det. Jeg bukkede under denne nytårsaften for min kærestes ønske om at lade vores søn på 6,5 år bliver oppe. Han har altid været overbevist om at jeg pylre mere end nødvendigt når jeg holder på at overholde sengetider og var sikker på at han ville sove længe. Det resulterede i at vores søn vågnede omkring kl 7 efter ca 5 timers søvn og var sur, ked og hysterisk hele dagen, kunne ikke finde ro til at hvile eller sove og da kl var 17 puttede jeg en dreng der knap kunne tale sammenhængende og lovede ham at til nytår ville han komme i seng til normal tid. Han vågnede flere gang i nat og græd halvt i søvne og sagde han var træt og gerne ville sove. Idag starter hverdagen og han er stadig mærket af den manglende søvn.  Jeg ville ønske han var mere fleksibel men hans behov er regelmæssighed og faste sovetider.

Anmeld Citér

2. januar 2017

Babilooo

Blot en tanke.....

Hvis børnene er vænnet til at maden er kl 18.00 og ikke kl 18.20 og man sover på præcist samme tidspunkt hver dag - så vænner de sig vel også til det og bliver ulykkelige hvis der ændres. Spm. Er hvad der kommer først- er barnet sådan eller præger vi børnene til at være meget reglerette eller ej.

Jeg kan i hver fald sige at mine sønner har det fint med at slumre på en sofa. Der er ingen hysteri. Hvis de er trætte sover de. De er oppe og oplever fyrværkeri og kommer heller ikke før i seng juleaften end 22-23. Hvis man skal holde puttetiden - bliver børnene så lagt kl 19.00 juleaften hos jer, der holder stramt på rutiner..?

Jeg kan i hvert fald sige at min veninde der holder meget på regler og faste rammer har total hys børn på ferier, når situationen ændrer sig. Mine børn dejsede om på en solsenge da vi ventede kl.01.00 på at blive hentet af en taxi da vi var på Rhodos... no problem heller ikke dagen efter

Anmeld Citér

2. januar 2017

anonym12

Børn er forskellige!

Nogen trives med at blive vækket, komme sent i seng, at blive puttet alene fremmede steder. Andre gør ikke.

Vores dreng vågner kl 4-6 tiden, uanset hvor længe han har været oppe. Måske de ændre sig, når han bliver ældre, måske ikke. Han blev puttet nytårsaften, da han var træt. Dvs samme tid som sædvanligt. Juleaften var han længere oppe, da han ikke virkede træt. 

Vi var bare hjemme, da vores dreng ikke trives ved at blive slæbt rundt, medmindre vi er der hvor vi skal sove. Ja, det giver lidt begrænsninger......det overlever vi nok. Nogen mener vi er pylret. Det er vi måske også. Jeg gider bare ikke ha en dårlig dag, dagen efter fordi vi har et behov for at feste. Jeg kan så alligevel ikke drikke mere end et glas eller to, da jeg stadig ammer (han er 13 mdr). 

Nu er vi så også nogle af de der forfærdelige forældre der går ind for langtidsamning, samsovning, blw osv. Ja, vi sætter vores drengs behov først. Når vi skal på ferie, så ender vi nok med at spise aftensmad tidligt og sidde på hotel værelset og spille 500, når han er puttet (eller knalde på badeværelset) . Jeg kan ikke se problemet. Han er ikke en diktator, han styre os ikke. Men vi lytter til hans behov og sætter dem højt. Han får ikke alt hvad han peger på og vi er ikke bange for at sætte grænser og sige nej. Vi gør det bare ikke ved vigtige ting, såsom søvn og tryghed. 

Jeg synes ikke du er pylret TS. Det lyder som om jeres dreng lige nu, har behov for at sove et velkendt sted og til normal tid. Måske det bliver anderledes når han bliver ældre, måske ikke. Børn er forskellige. Jeg synes det er fedt at du sætter jeres barns behov før dit eget. Han er stadig meget lille og det bliver nok nemmere med alderen.

Anmeld Citér

2. januar 2017

Anonym

anonym12 skriver:

Børn er forskellige!

Nogen trives med at blive vækket, komme sent i seng, at blive puttet alene fremmede steder. Andre gør ikke.

Vores dreng vågner kl 4-6 tiden, uanset hvor længe han har været oppe. Måske de ændre sig, når han bliver ældre, måske ikke. Han blev puttet nytårsaften, da han var træt. Dvs samme tid som sædvanligt. Juleaften var han længere oppe, da han ikke virkede træt. 

Vi var bare hjemme, da vores dreng ikke trives ved at blive slæbt rundt, medmindre vi er der hvor vi skal sove. Ja, det giver lidt begrænsninger......det overlever vi nok. Nogen mener vi er pylret. Det er vi måske også. Jeg gider bare ikke ha en dårlig dag, dagen efter fordi vi har et behov for at feste. Jeg kan så alligevel ikke drikke mere end et glas eller to, da jeg stadig ammer (han er 13 mdr). 

Nu er vi så også nogle af de der forfærdelige forældre der går ind for langtidsamning, samsovning, blw osv. Ja, vi sætter vores drengs behov først. Når vi skal på ferie, så ender vi nok med at spise aftensmad tidligt og sidde på hotel værelset og spille 500, når han er puttet (eller knalde på badeværelset) . Jeg kan ikke se problemet. Han er ikke en diktator, han styre os ikke. Men vi lytter til hans behov og sætter dem højt. Han får ikke alt hvad han peger på og vi er ikke bange for at sætte grænser og sige nej. Vi gør det bare ikke ved vigtige ting, såsom søvn og tryghed. 

Jeg synes ikke du er pylret TS. Det lyder som om jeres dreng lige nu, har behov for at sove et velkendt sted og til normal tid. Måske det bliver anderledes når han bliver ældre, måske ikke. Børn er forskellige. Jeg synes det er fedt at du sætter jeres barns behov før dit eget. Han er stadig meget lille og det bliver nok nemmere med alderen.

Altså, jeg langtidsammer, vi samsover, og vi går lidt for meget op i økologi og ingen parfume.. men vi kan altså sagtens bryde sengetider og leve livet farligt til kl. 22 engang imellem. Sådan kan man jo ikke kategorisere forældre. 

Anmeld Citér

2. januar 2017

Babilooo

Smølfine123 skriver:

Blot en tanke.....

Hvis børnene er vænnet til at maden er kl 18.00 og ikke kl 18.20 og man sover på præcist samme tidspunkt hver dag - så vænner de sig vel også til det og bliver ulykkelige hvis der ændres. Spm. Er hvad der kommer først- er barnet sådan eller præger vi børnene til at være meget reglerette eller ej.

Jeg kan i hver fald sige at mine sønner har det fint med at slumre på en sofa. Der er ingen hysteri. Hvis de er trætte sover de. De er oppe og oplever fyrværkeri og kommer heller ikke før i seng juleaften end 22-23. Hvis man skal holde puttetiden - bliver børnene så lagt kl 19.00 juleaften hos jer, der holder stramt på rutiner..?

Jeg kan i hvert fald sige at min veninde der holder meget på regler og faste rammer har total hys børn på ferier, når situationen ændrer sig. Mine børn dejsede om på en solsenge da vi ventede kl.01.00 på at blive hentet af en taxi da vi var på Rhodos... no problem heller ikke dagen efter

..skal lige siges det var taxaen til lufthavnen - ikke en bytur. Vi havde ikke værelset længere

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.