Første IUI sat i gang - SÅ spændt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2017

Anonym trådstarter

Hvordan går det hos jer? 

Jeg blev insemineret i går, vi ramte ægløsning helt perfekt og der var 10 mio (!!!!!) i sædprøven  Så denne gang tør jeg godt håbe 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2017

FrøMor

Hvordan går det hos jer? 

Jeg blev insemineret i går, vi ramte ægløsning helt perfekt og der var 10 mio (!!!!!) i sædprøven  Så denne gang tør jeg godt håbe 

Det går godt 

Jeg blev insemineret i tirsdags, så der er 10 dage endnu til test dag. Vi ramte også rigtig godt, jeg var lige ved ægløsning så sygeplersken var meget positiv. Jeg har fået noget der hedder crinone, som jeg skal bruge hver dag frem til test dagen. Det er en gele jeg skal sprøjte op lidt ligesom en tampon (det var sådan hun forklare mig det hehe) Det skulle gøre sådan at min menstruation ikke kommer de 10 dage efter inseminationen og at jeg kan nå de fulde 14 dage og give min krop en chance for at ægget kan sætte sig fast (hvis det er blevet befrugtet)

Det giver os en større chance, så vi håber på at der er held denne gang  Jeg har haft små jag, men om det er en slags bivirkning eller noget andet eller tredje ved jeg slet ikke... Det må tiden vise. 9 en halv dag så kan jeg teste hehehe..

Det lyder godt med din insemination, krydser fingre for dig. 

De her dage føltes som evigheder, troede den første gang var slem, men nu efter tredje forsøg føler jeg tiden går endnu langsommere i de 14 dage man skal vente.

Anmeld Citér

12. februar 2017

Anonym trådstarter

MommyX2 skriver:

Det går godt 

Jeg blev insemineret i tirsdags, så der er 10 dage endnu til test dag. Vi ramte også rigtig godt, jeg var lige ved ægløsning så sygeplersken var meget positiv. Jeg har fået noget der hedder crinone, som jeg skal bruge hver dag frem til test dagen. Det er en gele jeg skal sprøjte op lidt ligesom en tampon (det var sådan hun forklare mig det hehe) Det skulle gøre sådan at min menstruation ikke kommer de 10 dage efter inseminationen og at jeg kan nå de fulde 14 dage og give min krop en chance for at ægget kan sætte sig fast (hvis det er blevet befrugtet)

Det giver os en større chance, så vi håber på at der er held denne gang  Jeg har haft små jag, men om det er en slags bivirkning eller noget andet eller tredje ved jeg slet ikke... Det må tiden vise. 9 en halv dag så kan jeg teste hehehe..

Det lyder godt med din insemination, krydser fingre for dig. 

De her dage føltes som evigheder, troede den første gang var slem, men nu efter tredje forsøg føler jeg tiden går endnu langsommere i de 14 dage man skal vente.

Det lyder spændende, håber det virker og det var tricket, der skulle til  

Ja, det er som om, man bliver mere utålmodig for hvert forsøg  Lad os håbe det er sidste forsøg for os begge 

Tester du om ovitrellen er ude af kroppen inden, eller venter du og holder ud til testdag? 

Anmeld Citér

13. februar 2017

FrøMor

Anonym skriver:

Det lyder spændende, håber det virker og det var tricket, der skulle til  

Ja, det er som om, man bliver mere utålmodig for hvert forsøg  Lad os håbe det er sidste forsøg for os begge 

Tester du om ovitrellen er ude af kroppen inden, eller venter du og holder ud til testdag? 

Ja lad os håbe det  Det er en spøndende men lang ventetid.

Jeg ved at ovitrelle er ude af kroppen når jeg har test dag, så denne gang tester jeg ikke. Denne gang er jeg utrolig spændt på at se om jeg kan nå de fulde 14 dage.  

Tester du ovitrelle ud?

Anmeld Citér

13. februar 2017

Anonym trådstarter

MommyX2 skriver:

Ja lad os håbe det  Det er en spøndende men lang ventetid.

Jeg ved at ovitrelle er ude af kroppen når jeg har test dag, så denne gang tester jeg ikke. Denne gang er jeg utrolig spændt på at se om jeg kan nå de fulde 14 dage.  

Tester du ovitrelle ud?

Okay  Er spændt på at høre, om det ekstra du har fået, har hjulpet 

Sidste gang gjorde jeg, og tror jeg gør det igen  Ligeså meget pga nysgerrighed, hehe. 

Anmeld Citér

14. februar 2017

FrøMor

Anonym skriver:

Okay  Er spændt på at høre, om det ekstra du har fået, har hjulpet 

Sidste gang gjorde jeg, og tror jeg gør det igen  Ligeså meget pga nysgerrighed, hehe. 

Jeg er også rigtig spændt. Jeg burde normalt få min menstruation om 4 dage, så det er interessant at se om det holder sig væk lidt endnu. Den burde holde sig væk til d. 21, min test dag, så det er spændende.  

Ved hvad du mener, på en måde vil jeg også gerne teste, men jeg ved ikke helt hvad crinone kan gøre vedet testen så jeg lader være denne gang. Men denne rute to gange teste jeg det ud 

Anmeld Citér

17. februar 2017

Babyønske

Hej piger! Har lige læst tråden igennem - er ked af jeres første forsøg ikke lykkedes, men spændt på at høre hvordan det går i næst uge når i kan teste (forhåbentlig positiv) 

Vi er selv begyndt vores første behandling i denne cyklus. Vi startede hormonbehandling på 3. Dag med puregon. Blev scannet i dag på 10. Dag, men lægen virkede ikke overbevist. Gik derfra med en tom fornemmelse og følte, at der blev talt over hovedet på mig  først kunne lægen ikke finde min ene æggeleder/æggestok, han snakkede om 10-12 æg i den ene, synes det virkede til han snakkede om at han ikke kunne finde en follikel, men synes det virker underligt?  Derudover skulle jeg have taget en blodprøve ved mensstart og igen i dag, men synes ikke jeg får noget af vide om hvad de skal bruges til og hvad resultatet i dem er. Hm, føler mig bare meget lidt inddraget og informeret! 

Skal scannes igen mandag og der vil jeg sige, at jeg gerne vil inddrages mere og at de skal fortælle om det på almindelig menneskesprog! 

Anmeld Citér

17. februar 2017

Anonym trådstarter

MommyX2 skriver:

Jeg er også rigtig spændt. Jeg burde normalt få min menstruation om 4 dage, så det er interessant at se om det holder sig væk lidt endnu. Den burde holde sig væk til d. 21, min test dag, så det er spændende.  

Ved hvad du mener, på en måde vil jeg også gerne teste, men jeg ved ikke helt hvad crinone kan gøre vedet testen så jeg lader være denne gang. Men denne rute to gange teste jeg det ud 

Spændende om den bliver væk i morgen  

Jeg venter i hvert fald med at teste til på mandag 

Anmeld Citér

17. februar 2017

Anonym trådstarter

Babyønske skriver:

Hej piger! Har lige læst tråden igennem - er ked af jeres første forsøg ikke lykkedes, men spændt på at høre hvordan det går i næst uge når i kan teste (forhåbentlig positiv) 

Vi er selv begyndt vores første behandling i denne cyklus. Vi startede hormonbehandling på 3. Dag med puregon. Blev scannet i dag på 10. Dag, men lægen virkede ikke overbevist. Gik derfra med en tom fornemmelse og følte, at der blev talt over hovedet på mig  først kunne lægen ikke finde min ene æggeleder/æggestok, han snakkede om 10-12 æg i den ene, synes det virkede til han snakkede om at han ikke kunne finde en follikel, men synes det virker underligt?  Derudover skulle jeg have taget en blodprøve ved mensstart og igen i dag, men synes ikke jeg får noget af vide om hvad de skal bruges til og hvad resultatet i dem er. Hm, føler mig bare meget lidt inddraget og informeret! 

Skal scannes igen mandag og der vil jeg sige, at jeg gerne vil inddrages mere og at de skal fortælle om det på almindelig menneskesprog! 

Mange tak, så håber jeg du er mere heldig 

Jeg synes da du skal sige til dem, at du ikke rigtig kan følge med i, hvad de gør og hvorfor de gør det - du skal jo ikke føle dig som en brik, de bare flytter rundt med, da det er dig som er midtpunktet  Jeg er generelt blevet rigtig fint informeret, men forstår godt, at man nemt kan føle sig "overset", og så er det vigtigt at sige det  Held og lykke! 

Anmeld Citér

18. februar 2017

FrøMor

Hej  

Er ked af at du føler de taler over hovedet på dig. Jeg vil give ret i at du bør fortælle hvordan du har det og så fortælle at de må give dig nogen svar så du ikke sidder som et stort spørgsmålstegn bagefter. 

Jeg ved ikke om det er til nogen hjælp, men jeg kan fortælle dig at blodprøverne er for at finde ud af en masse lægelige ting. Blodprøven du skal have taget på blødningsdagen, den tester noget der hedder FSH (folikel stimulerende hormon) og LH (luteiniserende hormon), LH hjælper med æglæsning. De yderligere blodprøver er for at teste AMH niveau, det er for at finde ud af hvor stort et æg anlæg du har så at sige. De tester for prolaktin (mælkehormon) D-vitamin, HIV og leverbetændelse type B og C.

Jeg kender kun til disse da det er standard for alle i fertilitetsbehandling, og jeg var også selv nysgerrig omkring det hele ligesom dig. 

Håber det gav en lille smule afklaring på blodprøverne. Jeg fik ikke at vide hvad alle mine resultater var, men jeg fik at vide at mit AMH niveau var højt og flot, men at jeg manglede D vitamin, så det skal jeg tage dagligt nu. Jeg tror kun de nævner noget hvis der er noget de er bekymret for.

Held og lykke til jer, det er spændende med endnu en på tråden  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.