Hej piger! Har lige læst tråden igennem - er ked af jeres første forsøg ikke lykkedes, men spændt på at høre hvordan det går i næst uge når i kan teste (forhåbentlig positiv)
Vi er selv begyndt vores første behandling i denne cyklus. Vi startede hormonbehandling på 3. Dag med puregon. Blev scannet i dag på 10. Dag, men lægen virkede ikke overbevist. Gik derfra med en tom fornemmelse og følte, at der blev talt over hovedet på mig
først kunne lægen ikke finde min ene æggeleder/æggestok, han snakkede om 10-12 æg i den ene, synes det virkede til han snakkede om at han ikke kunne finde en follikel, men synes det virker underligt?
Derudover skulle jeg have taget en blodprøve ved mensstart og igen i dag, men synes ikke jeg får noget af vide om hvad de skal bruges til og hvad resultatet i dem er. Hm, føler mig bare meget lidt inddraget og informeret!
Skal scannes igen mandag og der vil jeg sige, at jeg gerne vil inddrages mere og at de skal fortælle om det på almindelig menneskesprog!
Hej
Er ked af at du føler de taler over hovedet på dig. Jeg vil give ret i at du bør fortælle hvordan du har det og så fortælle at de må give dig nogen svar så du ikke sidder som et stort spørgsmålstegn bagefter.
Jeg ved ikke om det er til nogen hjælp, men jeg kan fortælle dig at blodprøverne er for at finde ud af en masse lægelige ting. Blodprøven du skal have taget på blødningsdagen, den tester noget der hedder FSH (folikel stimulerende hormon) og LH (luteiniserende hormon), LH hjælper med æglæsning. De yderligere blodprøver er for at teste AMH niveau, det er for at finde ud af hvor stort et æg anlæg du har så at sige. De tester for prolaktin (mælkehormon) D-vitamin, HIV og leverbetændelse type B og C.
Jeg kender kun til disse da det er standard for alle i fertilitetsbehandling, og jeg var også selv nysgerrig omkring det hele ligesom dig. 
Håber det gav en lille smule afklaring på blodprøverne. Jeg fik ikke at vide hvad alle mine resultater var, men jeg fik at vide at mit AMH niveau var højt og flot, men at jeg manglede D vitamin, så det skal jeg tage dagligt nu. Jeg tror kun de nævner noget hvis der er noget de er bekymret for.
Held og lykke til jer, det er spændende med endnu en på tråden