Børneopsparing, hvad gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Nul og niks   
Jeg synes ikke det er nødvendigt. De har masser af muligheder for selv at tjene penge når den tid kommer. Til gengæld så har vi penge investeret og der kan tages derfra hvis det bliver nødvendigt i fremtiden. Det er dog ikke specifikt til børneopsparing. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2016

KissMeKissMeKissMe

Vi laver ikke en børneopsparing. 

Udbetaler bare et (efter vores mening) passende beløb når hun bliver 18/flytter hjemmefra. 

Anmeld Citér

12. november 2016

Mom

Profilbillede for Mom

Vi har 3 børn, og der sættes 100 kr ind på hver børneopsparing hver mdr., så har vi en konfirmationskonto som vi sætter 600 kr ind på hver mdr., og så har farmor og farfar en børnebørns opsparing til hver af ungerne, så de får omkring 10.000 kr af dem til deres konfirmation

Anmeld Citér

12. november 2016

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)

Vi har et barn, hvor vi sætter 125 kr ind hver måned. Det ender med at blive en opsparing på Ca. 30.000 kr til når hun bliver 18. Det syntes jeg er meget passende.

Anmeld Citér

12. november 2016

k&k&k&k

Enheldigkartoffel skriver:

Ja bare af ren nysgerrighed, hvor meget sætter I så ind på børneopsparing om måneden og hvor mange børn har I?  Jeg kan heller ikke rigtig finde ud af, om det kan betale sig at flytte vores børneopsparing, kan man få mere ud af den end vi får nu? 

Vi har 3 børn, og alle får de 100 kr ind pr mdr. Som er låst til de er 21 år. 

Og så har de også en OPS. Farmor og farfar på 50 kr . Pr mdr. Denne er også låst til 21 år. 

Anmeld Citér

12. november 2016

FrkGranger

Vi sætter 150 ind og farfar 50 kr ind hver måned.. det er på samme børneopsparing, da der ellers skulle betales skat når de udbetales..

Der ud over har vi en alm konto, i hans navn, som vi sætter 200 kr over på hver måned. 

Vi har kun ham,  men hvis vi får en mere vil beløbet blive det samme 

Anmeld Citér

12. november 2016

Janey

Profilbillede for Janey

Vores børn får de maksimale 3000,- sat ind på deres konto en af de første dage i januar hvert år, så de kan trække renter i længst mulig tid. 

Vi kunne også godt have undladt at lave børneopsparinger og så bare give et tilskud, når de flytter hjemmefra, men så ville vi jo gå glip af den økonomiske gevinst, man får med renterne på børneopsparingen og det afkast, far får lavet ved at investere deres penge 

Anmeld Citér

12. november 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Enheldigkartoffel skriver:

Ja bare af ren nysgerrighed, hvor meget sætter I så ind på børneopsparing om måneden og hvor mange børn har I?  Jeg kan heller ikke rigtig finde ud af, om det kan betale sig at flytte vores børneopsparing, kan man få mere ud af den end vi får nu? 

Vores børn får hver 750 kr hver 3 md når der kommer børnepenge. Altså 3000 om året.

Vi har dog valgt at den bliver åben når de bliver 14 så pengene kan bruges til konfirmation.

Vi har 3 børn.

Anmeld Citér

12. november 2016

ErDuHerIkkeSnart

Af nysgerrighed, til alle de som sparer sammen til deres børns konfirmationsfester og gaver ... hvordan ved I om ungerne overhovedet får lyst til at blive konfirmeret, når den tid kommer?

Anmeld Citér

12. november 2016

Mom

Profilbillede for Mom
ErDuHerIkkeSnart skriver:

Af nysgerrighed, til alle de som sparer sammen til deres børns konfirmationsfester og gaver ... hvordan ved I om ungerne overhovedet får lyst til at blive konfirmeret, når den tid kommer?

Vores den store ville ikke konfirmeres, så vi tog ham med en tur til Rom i 3 dage uden søskende istedet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.