Børneopsparing, hvad gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2016

Mom

Profilbillede for Mom
hannetheis skriver:

Vores børn får hver 750 kr hver 3 md når der kommer børnepenge. Altså 3000 om året.

Vi har dog valgt at den bliver åben når de bliver 14 så pengene kan bruges til konfirmation.

Vi har 3 børn.

Med fare for at jeg er blevet forkert vejledt: Så har vores bank fortalt os, at en børneopsparing er tilknyttet barnets cpr nr ( hvilket jo er rigtigt), og derfor er det barnets penge, og derfor må forældrene IKKE bruge pengene på konfirmationsfesten, kun som gave til barnet....?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2016

Rauw

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Af nysgerrighed, til alle de som sparer sammen til deres børns konfirmationsfester og gaver ... hvordan ved I om ungerne overhovedet får lyst til at blive konfirmeret, når den tid kommer?

Her hedder opsparingen godt nok konfirmation. Men hvis de ikke gider det får de bare en kæmpe fødselsdag istedet. Jeg ville ikke selv konfirmeres, så min mor brugte pengene på en rejse til sig selv og sin kæreste efter at ha fortalt at lorteunger som mig ender i helvede. Sådan kan man jo også bare gøre  

Anmeld Citér

12. november 2016

KatThyV

Vi har 1 barn og han får sat 3000kr hver januar og så har hans farfar og bedste lavet en gavekonto til ham hvor de sætter mere ind selv 

Anmeld Citér

12. november 2016

HPH

Enheldigkartoffel skriver:

Ja bare af ren nysgerrighed, hvor meget sætter I så ind på børneopsparing om måneden og hvor mange børn har I?  Jeg kan heller ikke rigtig finde ud af, om det kan betale sig at flytte vores børneopsparing, kan man få mere ud af den end vi får nu? 

Vi har 1 barn. Sætter 3000kr ind 1/1 hvert år

Anmeld Citér

12. november 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Mom skriver:

Med fare for at jeg er blevet forkert vejledt: Så har vores bank fortalt os, at en børneopsparing er tilknyttet barnets cpr nr ( hvilket jo er rigtigt), og derfor er det barnets penge, og derfor må forældrene IKKE bruge pengene på konfirmationsfesten, kun som gave til barnet....?

Normalt er også at det er en opsparing til de er 18/21 Vi har bare valgt at sige vores kun skal gå til de er 14. 

Der er også noget med at det er begrænsning på at man Max må sætte ca 36000 ind over de år.

Tror det er meget forskellig fra bank til bank hvad de gør.

Anmeld Citér

12. november 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Mine børn får 100 Kr pr måned på deres børneopsparing i Danmark. 

Derudover har jeg en uddannelsesopsparing til dem, som jeg sætter £10 ind på pr måned. 

Et uddannelse koster ret mange penge herovre, og jeg kan pt ikke gøre mig forhåbninger om at betale hele uddannelsen, men jeg kan i det mindste hjælpe. 

Min søns far har også en opsparing til ham, men hvordan og hvor meget er jeg ikke klar over. 

Anmeld Citér

12. november 2016

L-Mortil3

Vi har 3 børn og sætter max beløbet ind hver måned som er 250kr

Anmeld Citér

12. november 2016

Sprit25

Rauw skriver:

Her hedder opsparingen godt nok konfirmation. Men hvis de ikke gider det får de bare en kæmpe fødselsdag istedet. Jeg ville ikke selv konfirmeres, så min mor brugte pengene på en rejse til sig selv og sin kæreste efter at ha fortalt at lorteunger som mig ender i helvede. Sådan kan man jo også bare gøre  

Nej vel!!! 

Anmeld Citér

12. november 2016

Christabelle

Vi har ét barn.

Vi sætter 100,- ind på børneopsparingen hver måned. 

Vi har også en konfirmationsopsparing hvor der ryger 100,- ind hver måned. Vil hun ikke konfirmeres tager vi hende på en rejse for pengene i stedet for  

Får vi flere børn bliver det det samme for dem

Anmeld Citér

12. november 2016

Mo9ca

Enheldigkartoffel skriver:

Ja bare af ren nysgerrighed, hvor meget sætter I så ind på børneopsparing om måneden og hvor mange børn har I?  Jeg kan heller ikke rigtig finde ud af, om det kan betale sig at flytte vores børneopsparing, kan man få mere ud af den end vi får nu? 

Vi sætter 3000 kr. ind om året i 21 år og så lader vi banken investere pengene i aktier. 

Vi har snart 3 børn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.