Børneopsparing, hvad gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2016

Sandratoft

Sprit25 skriver:

Vi har et, men en på vej. De vil begge få 100 kr hver mdr

Ej tillykke  troede ellers i kun ville have 1 barn? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2016

Sprit25

Sandratoft skriver:

Ej tillykke  troede ellers i kun ville have 1 barn? 

Det ville vi også. Eller vi nåede frem til at kom der en mere kom den. Og bum så kom den! Og panikken var enorm! Ikke fast job og det tog kun 6 mdr vs 1,5 år med den første! Men vi nåede frem til det der måtte være en mening med alt. Så nu kommer der en mere 

Anmeld Citér

12. november 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Lige pt. er der 100 kr om måneden, og har kun et barn...

Regner dog med at sætte de fleste af børnepengene ind i januarmåned...  

Anmeld Citér

12. november 2016

anna111

Profilbillede for anna111

Vi har 2 børn og de får hver 100kr om mdr på deres børneopsparing

Anmeld Citér

12. november 2016

Sandratoft

Sprit25 skriver:

Det ville vi også. Eller vi nåede frem til at kom der en mere kom den. Og bum så kom den! Og panikken var enorm! Ikke fast job og det tog kun 6 mdr vs 1,5 år med den første! Men vi nåede frem til det der måtte være en mening med alt. Så nu kommer der en mere 

Ej hvor dejligt �� stort tillykke til jer.  Hvornår er du sat til? 

Anmeld Citér

12. november 2016

Anonym

Sætter det maximale beløb ind til hvert barn hver mdr.

vi har 2 børn 

Anmeld Citér

12. november 2016

Katia Juul Skovgaard

Victor på 3 år fik i dåbsgave aktier i Danske Bank (oldeforældrenes valg) og skulle oprette en Ponduskonto. På den bliver børnepengene overført og så plukker jeg derfra, hvis der skal købes nyt til ham.

Vi overfører desuden 200kr hver måned til en konto vi selv har oprettet. Jeg brygger på lillebror der skulle melde sin ankomst til marts og så kan det godt være beløbet bliver sat ned til 100k pr barn

Anmeld Citér

12. november 2016

ErDuHerIkkeSnart

Vi har endnu ikke truffet en beslutning - vores datter er 6 måneder. Vi hælder måske til at lade være, da jeg ikke er sikker på at jeg synes det nødvendigvis er en fordel. Får hun behov for økonomisk støtte når hun flytter hjemmefra, tager vi den til den tid ...

Anmeld Citér

12. november 2016

B&J

MorDk skriver:

vi har 2 børn og har siden de blev født sat 200 kr ind på hver konto. 

Men siden januar i år har vi ikke sat noget ind da jeg er røget på sygedagpenge... så børneopsparinger og andre opsparinger har ligget i "dvale" 

Det gør vi også vi har dog et barn men der må jo max gå et vis beløb ind men vi har også en konfirmations opsparing 

Anmeld Citér

12. november 2016

Frk.S

Vi har 2 børn  (og én på vej) der hver får 150,- pr. måned på deres opsparing. 

Julegaver og fødselsdagsgaver fra oldeforældrene er ofte penge, og da de var helt små satte vi også dem ind på børneopsparingen. Nu hvor de er blevet lidt større har vi oprettet en almindelig konto til pengegaver, så er der sparet lidt op hvis der en dag er et eller andet specielt de ønsker sig.

Desuden har farmor oprettet en konto til dem hver. Jeg ved ikke hvor meget hun sætter ind, men det er vist tænkt til konfirmationsgave. 

Den børneopsparing vi har oprettet får de tidligst når de er 18..... men jeg hælder nok mere til 21.

De får 1,4 % i rente.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.