Børneopsparing, hvad gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2016

Aristocats

Ingen børneopsparinger her. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2016

Soffy27

Her har vi 3 børn og de har alle en børnebørnskonto hvorpå der hver måned bliver sat 400 kr ind på hver.. Mine forældre har ligeledes én til dem hver hvor der kommer 3000 ind om året til dem hver.. 

Anmeld Citér

12. november 2016

Anonym

Enheldigkartoffel skriver:

Ja bare af ren nysgerrighed, hvor meget sætter I så ind på børneopsparing om måneden og hvor mange børn har I?  Jeg kan heller ikke rigtig finde ud af, om det kan betale sig at flytte vores børneopsparing, kan man få mere ud af den end vi får nu? 

Mine forældre har oprettet en opsparing til hver af ungerne i dåbsgave. De indsætter 100kr pr barn pr måned.. det samme gør vi selv.. vi har to børn 

Anmeld Citér

12. november 2016

Anonym

Enheldigkartoffel skriver:

Ja bare af ren nysgerrighed, hvor meget sætter I så ind på børneopsparing om måneden og hvor mange børn har I?  Jeg kan heller ikke rigtig finde ud af, om det kan betale sig at flytte vores børneopsparing, kan man få mere ud af den end vi får nu? 

500 pr måned. 2  børn

Anmeld Citér

12. november 2016

An&Jo

Jeg sætter 150kr ind hver måned og har kun 1 barn.. jeg har valgt at investere børneopsparingen i det der hedder sikker investering.. altså kan man vælge lav, høj eller ingen risiko. Jeg har valgt en lavrisiko investering, altså kan der tabes lidt men ikke meget da det er delt ud på både aktier og obligationer, på den måde kan afkastet også blive større.. indtil videre vokser den stødt så jeg har ikke fortrudt at investere

Anmeld Citér

13. november 2016

Benjamins'mor

Årgangs Mor skriver:

Det må der også max sættes ind på vores og max 3000 om året, men vi kunne investere i værdipapirer og så gover de afkast hen over årene 

Jeg ved ikke om det er det samme her, har ikke sat mig så meget ind i det. Men blev beløbet overskredet kunne man oprette en anden konto og fortsætte på, som også kunne låses.

Anmeld Citér

13. november 2016

Tullepoder

Vi har to børn. De får hver 200 kr hver mdr på en børneopsparing, der udover har de også en konto til deres 'egne' penge fra sparegrisen/lommepenge. Deres onkel har også oprettet en opsparing til dem hver på 100 kr i mdr.

Anmeld Citér

13. november 2016

Kløver

Benjamins'mor skriver:

Jeg ved ikke om det er det samme her, har ikke sat mig så meget ind i det. Men blev beløbet overskredet kunne man oprette en anden konto og fortsætte på, som også kunne låses.

Det er ikke det samme, værdipapirer er at selve beløbet på børneopsparingen investeres og så giver afkast det ændrer ikke på beløbet som kan indsættes men det ændrer på det beløb som står på kontoen. Ligesom renterne kommer oveni

Anmeld Citér

13. november 2016

CC79

Mine svigerforældre indbetaler 50 kr pr. måned pr barn vi har. Pt har vi tre børn. Vi har ik selv penge til børneopsparinger så derfor har svigerforældrene givet dem en hver.

Anmeld Citér

13. november 2016

FrkGranger

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Af nysgerrighed, til alle de som sparer sammen til deres børns konfirmationsfester og gaver ... hvordan ved I om ungerne overhovedet får lyst til at blive konfirmeret, når den tid kommer?

Så må min få en nonfirmation eller komme ud og rejse...

Han er så heller ikke døbt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.