Børneopsparing, hvad gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2016

Anonym

Enheldigkartoffel skriver:

Ja bare af ren nysgerrighed, hvor meget sætter I så ind på børneopsparing om måneden og hvor mange børn har I?  Jeg kan heller ikke rigtig finde ud af, om det kan betale sig at flytte vores børneopsparing, kan man få mere ud af den end vi får nu? 

Vi har et barn. Vi sætter 250kr ind om måneden. Planen er at vi fortsætter med det indtil han er 10 år. Herefter sætter vi 250kr til side til konfirmation :-) Får vi flere børn vil vi gøre det samme. Pengene på børneopsparingen er ment til at skulle bruges når barnet flytter hjemmefra, så der er lidt til møbler mv :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2016

---

Man må max sætte 3000 ind om året, men indtil nu er det jo - så vidt jeg ved - skattefrit at give penge til sine børn, så der er jo ikke noget til hinder for at have en bankkonto stående ved siden af og betale lidt ekstra derind over årene, og så give disse penge til børnene sammen med børneopsparringen når det er tid til det.

Anmeld Citér

12. november 2016

Lunae

Vi sætter 100 kr ind pr måned på hver af børnenes opsparing. Vi har to børn og én på vej.

Anmeld Citér

12. november 2016

Anonym

Jeg smider 1500 ind de to første gange der kommer børneungeydelser, så er max beløb for året indsat. Har 2 børn og de får pengene udbetalt når de bliver 21.

Anmeld Citér

12. november 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har 2 piger og vi sætter 250kr ind pr mdr. Det gir 3000kr pr år, pr konto. De får dem når de bliver 21. Vh stine

Anmeld Citér

12. november 2016

Panther

Profilbillede for Panther
Enheldigkartoffel skriver:

Hehe ja det er rigtigt..  Jeg var faktisk ikke klar over at det var samme regler for en børnebørnskonto, men dejligt at vide 

Der er ikke samme regler for en børnebørnskonto. Afkast/udbytte på børnebørnskonto er fx ikke skattefri. Børnebørnskonto er "opfundet" af bankerne og de enkelte banker regulerer selv kravene, hvorimod børneopsparinger er reguleret ved lov.

Anmeld Citér

12. november 2016

MorTil3+

Vi sætter 250 ind hver måned og vi har 3 børn.

Anmeld Citér

12. november 2016

Anonym

250kr/mdr = 3000kr/år, hvilket er max. Det kan man gøre i 12 år, og så er grænsen på 36000kr nået. Derudover ryger børnepengene altid på en seperat opsparing, som de kan bruge til at flytte hjemme fra og starte studier. Det er samtidig gavekontoen fra bedsteforældrene. Der bliver investeret fra den konto, men det er fars projekt:-) Ved et større indskud nu vokser pengene jo det mere, så derfor går vi all in mens børnene er små. Når de bliver større har vi nok sværere ved at undvære børnepengene, men det tager vi til den tid. 

Anmeld Citér

12. november 2016

Moar2011

Vi giver hver 125kr men han er også den eneste på begge sider og delebarn. 

Så de 125kr kommer jo fra to økonomier, hvis i forstår 

Anmeld Citér

12. november 2016

nielsen80

Vi har ikke som sådan et fast beløb, sætter ind på en opsparingskonto (ponduskonto) løbende. Hvis jeg skulle regne gennemsnit er det nok en 4000 årligt.

Derudover har vi en anden opsparingskonto, hvor vi sætter en del flere penge ind -  det er ikke ment, som en børneopsparing som sådan, men en opsparing i fremtiden. Jeg er bange for, at når vores børn er unge, så er det ikke sikkert de kan få SU og andre af de goder, jeg selv har haft. Derfor sætter vi ekstra af til at kunne støtte og hjælpe med f.eks uddannelse, hvis det bliver nødvendigt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.