Børneopsparing, hvad gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.268 visninger
76 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. november 2016

Enheldigkartoffel

Ja bare af ren nysgerrighed, hvor meget sætter I så ind på børneopsparing om måneden og hvor mange børn har I?  Jeg kan heller ikke rigtig finde ud af, om det kan betale sig at flytte vores børneopsparing, kan man få mere ud af den end vi får nu? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2016

MorDk

Enheldigkartoffel skriver:

Ja bare af ren nysgerrighed, hvor meget sætter I så ind på børneopsparing om måneden og hvor mange børn har I?  Jeg kan heller ikke rigtig finde ud af, om det kan betale sig at flytte vores børneopsparing, kan man få mere ud af den end vi får nu? 

vi har 2 børn og har siden de blev født sat 200 kr ind på hver konto. 

Men siden januar i år har vi ikke sat noget ind da jeg er røget på sygedagpenge... så børneopsparinger og andre opsparinger har ligget i "dvale" 

Anmeld Citér

12. november 2016

Xolia

50 kr pr. Barn - jeg har 4 

Anmeld Citér

12. november 2016

Enheldigkartoffel

MorDk skriver:

vi har 2 børn og har siden de blev født sat 200 kr ind på hver konto. 

Men siden januar i år har vi ikke sat noget ind da jeg er røget på sygedagpenge... så børneopsparinger og andre opsparinger har ligget i "dvale" 

Puh ja det kan jeg godt se  Det er jeg ked af at høre på dine vejne og ønsker dig rigtig god bedring  Min mand har lige været en lignende tur igennem og det er nemlig bare en benhård prioritering når man er på sygedagpenge  Tak for svar

Anmeld Citér

12. november 2016

Enheldigkartoffel

Xolia skriver:

50 kr pr. Barn - jeg har 4 

Mange bække små  Det synes jeg er rigtig flot! Faktisk så bliver det jo en god slat når de bliver voksne.. Fx 50 x 12 måneder = 600 og så x 21 år fx = 12.600 kr 

Anmeld Citér

12. november 2016

Xolia

Mange bække små  Det synes jeg er rigtig flot! Faktisk så bliver det jo en god slat når de bliver voksne.. Fx 50 x 12 måneder = 600 og så x 21 år fx = 12.600 kr 

Ja, og det er hvad økonomien har kunne holde til med 2 boliger i lang tid.  Måske der kan komme mere på senere. Der er dog også opsparing fra mormor og morfar og den store fik en opsparing af sin gudfar i dåbsgave. 

Anmeld Citér

12. november 2016

Benjamins'mor

Mine svigerforældre står for begge børns opsparinger, de sætter fast 75,- ind pr mdr og vi putter løbende i deres sparegrise, indimellem må de bruge dem på legetøj og andre gange sætter vi dem ind på opsparing. 

Anmeld Citér

12. november 2016

Enheldigkartoffel

Xolia skriver:

Ja, og det er hvad økonomien har kunne holde til med 2 boliger i lang tid.  Måske der kan komme mere på senere. Der er dog også opsparing fra mormor og morfar og den store fik en opsparing af sin gudfar i dåbsgave. 

Hihi ja så mangler det ihvertfald ikke noget  Det synes jeg er en rigtig flot prioritering med to boliger og det hele 

Anmeld Citér

12. november 2016

Enheldigkartoffel

Benjamins'mor skriver:

Mine svigerforældre står for begge børns opsparinger, de sætter fast 75,- ind pr mdr og vi putter løbende i deres sparegrise, indimellem må de bruge dem på legetøj og andre gange sætter vi dem ind på opsparing. 

Skønt  Er der ikke også noget med at bedsteforældrene må sætte flere penge ind på en børnebørnsopsparing end en børneopsparing eller husker jeg helt forkert.. 

Anmeld Citér

12. november 2016

Enheldigkartoffel

Har lige fundet ud af at hvis vi rykker til Sparekassen Thy så kan vi få 1,60% i årlig rente i stedet for Nordea som vi har nu hvor vi kun får 0,75 % i rente.. Der er godt nok forskel 

Er der nogen som har prøvet at rykke en børneopsparing? Jeg fandt det i øvrigt på denne her  hjemmeside hvor man kan sammenligne børneopsparing  https://www.mybanker.dk/sammenlign/opsparing/boerneopsparing 

Men er det nemt? Og kan man godt have en børneopsparing et andet sted selvom man er kunde i en anden bank?  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.