Anonym skriver:
Jeg har ikke sagt noget om en 10 årige?
Jeg har sagt noget om en 5-6 årige, at de er for små EFTER MIN MENING.
der kan hurtigt ske noget, os noget man overhovedet ikke havde i tankerne. Fx min bekendtes datter skulle være alene hjemme i 10 minutter, mens forældre skule hente en søskende fra vuggestue, imellem tiden havde datteren tænkt at hun ville hjælpe til med den kage forældre ville lave sener, hvilket medførte at datteren begyndte og Gøre klar til at piske flødeskum, hun vidste bare ikke, at man skulle huske at slukke for strømmen inden man sætte piskerisene i pisken, så der skete det, at datteren fik fingeren i piskerisene som jo drejede rundt, og hun mistede det yderste led på den ene finger.
DERFOR lader man ikke små børn være alene hjemme.
alt kan ske
Ja og det kan det også med en 14 årig der tror de kan stege spejlæg. Livet og verden er farlig og man vurderer vel selv hvor ens barn er henne modenhedsmæssigt. Min første datter havde jeg aldrig efterladt alene hjemme som 6 årig for hun har nemlig mange ideer. Min ældste søvn ville jeg sagtens have gjort det med men gjorde det aldrig og den mindste fik lov i går fordi det stod ned i stråler og jeg manglede mel - han sad med iPad og så kender jeg han godt nok til han kun flytter sig hvis han skal tisse, jeg er da langt mere angst for alt det "lort" han kan finde på en legeplads i SFOen hvor han ikke er under opsyn end 10 min her hjemme i selskab med en IPad.
Jeg synes man skal være varsom med sine pegede fingre for børn er forskellige, opvækst er forskellig, forældre er forskellige. Og man skal også lære at stole på, give slip, nyde de vokser væk fra en.
Jeg har i denne ferie skulle synke verdens største klump for har sendt min 8 årige alene til London med sin garde. Han sov ude for første gang for 3 uger siden og i denne uge er han en hel uge i London uden forældre... jeg kunne have bremset ham, jeg kunne have fortalt ham det ville være svært, jeg kunne have malet alle skrækscenarierne for mig selv, jeg havde så haft en bedre uge, haft en bedre ferie, men i stedet valgte jeg at sige: du kan hvis du vil og jeg ved jeg får ham hjem på lørdag 10 cm højere, modnet og skridt længere væk fra mig. Det giver en klump i halsen, men det er den rigtige vej. Jeg siger ikke man skal lade sine børn blive hjemme alene bare fordi, men jeg siger den holdning om børn kan man ikke stole på og andre i denne tråd der er helt oppe omkring 13 års alderen for en hjemme stund alene i 15 minutter det er at gå alt for langt i sin mistillid og sin beskyttelse.
Anmeld
Citér