fruD skriver:
Af ren nysgerrighed vil jeg gerne høre jeres holdning til hvornår et barn kan være alene hjemme i max 15 min. Hvad tænker I?
Synes den er svær. For tør godt lade min 3,5 årige sidde i stuen og se tegnefilm (vi bor på 2. sal), mens jeg går i gården og putter lillesøster. Sommetider tager det da hurtigt et kvarter at få hende til at sove.. Men kunne omvendt aldrig finde på at gå i vaskekælderen (på den anden side af vejen) eller i Brugsen efter en liter mælk med ham siddende alene hjemme - selvom tidsrammen er den samme. Tror forskellen er, at jeg så skal krydse vejen, og så er der altså en større risiko (omend stadig lille) for at der sker noget end hvis jeg befinder mig i gården.
Ligeledes har jeg ikke skrupler over at lade ungerne sove i barnevognen i gården, mens jeg er i lejligheden, men ville ikke lade dem sove i lejligheden og så selv gå i gården. Der er årsagen nok, at hvis der sker mig noget i lejligheden mens de står ude, skal der nok være nogen, der undres før eller siden, hvor ingen ville vide, at de var i lejligheden, hvis der skete mig noget i gården.
Jeg har stemt 9-10 år (overvejede kraftigt 7-8 år), da jeg her mener man er gammel nok til at gå efter hjælp/løse evt. problemer, der måtte kunne opstå på 15 min..
Anmeld
Citér